Colpo Grosso από την Αγγελική Φράγκου: Η Navios χρεώνει τη… Navios

Σάββατο 20 Αυγούστου 2016

Tα πράγματα γύρω από την κατάσταση της ναυτιλιακής Navios Maritime Acquisition Corp., συμφερόντων της εφοπλίστριας κας. Αγγελικής
Φράγκου, περιπλέκονται, καθώς μια μόλις μέρα μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το δεύτερο τρίμηνο του 2016, η “Σιδηρά Κυρία” της ναυτιλίας επιχειρεί να δώσει τη δική της εκδοχή για τον τρόπο με τον οποίο έχει επιλέξει να διοικεί τον όμιλό της.

Μετά από την τροποποίηση της συμφωνίας της Navios Acquisition με την μητρική της, Navios Maritime Holdings, η πρώτη θα πληρώνει 5,8% ακριβότερα ναύλα για τα medium-range (MRs) δεξαμενόπλοια. Ωστόσο, η κ. Φράγκου, σπεύδοντας να προλάβει τις αντιδράσεις που μπορεί να προκαλέσει στους μετόχους της ναυτιλιακής αυτή η απόφαση, επισημαίνει ότι η συμφωνία με τη μητρική της διατηρεί τα λειτουργικά κόστη της εταιρείας χαμηλότερα από το μέσο όρο της αγοράς σε ποσοστό της τάξεως του 11%.

“Επιτρέψτε μου να σας υπενθυμίσω ότι, μέσω της διοικητικής συμφωνίας με τη Navios Holdings, επωφελούμαστε από οικονομίες κλίμακας, οι οποίες εκτιμούμε ότι ξεπερνούν τα 30 εκ. δολάρια για κάθε ένα από τα δύο τελευταία χρόνια, σε σύγκριση με αυτά που ισχύουν στην υπόλοιπη αγορά”, δήλωσε χαρακτηριστικά η κ. Φράγκου σε ένα conference call με τους αναλυτές.

6.350 δολάρια την ημέρα


Η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη (στο δείκτη NYSE) Navios Acquisition, καλείται από εδώ και στο εξής να πληρώνει 6.350 δολάρια την ημέρα για κάθε ένα από τα τύπου MR δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, μέχρι και τον Μάιο του 2018. Αυτό το ποσό κάνει τα ναύλα ακριβότερα από το ποσό των 6.000 δολαρίων την ημέρα, που πλήρωνε η ναυτιλιακή, σύμφωνα με τους όρους της αρχικής συμφωνίας, την οποία είχε θεσπίσει το έτος 2014, όπως αναφέρεται και στην κατάθεση στο SEC.

Η τροποποίηση της αρχικής συμφωνίας, επίσης, αυξάνει το κόστος των ναύλων που η μητρική Navios Holdings χρεώνει για τη ναύλωση δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου τύπου LR1 σε ποσοστό της τάξεως του 2,1% στα 7.150 δολάρια την ημέρα. Ταυτόχρονα, το κόστος διαχείρισης για τα πλοία τύπου VLCC παραμένει ανέπαφο στα 9.500 δολάρια την ημέρα.

Ουσιαστικά, από τη στιγμή που η Navios Acquisition διαθέτει έναν στόλο που αποτελείται από 18 δεξαμενόπλοια τύπου MR και 8 δεξαμενόπλοια τύπου LR1, η τροποποίηση της συμφωνίας αυξάνει τα λειτουργικά κόστη κατά 2,74 εκ. δολάρια σε ετήσια βάση.

Τα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου του 2016

Η Navios Acquisition το δεύτερο τρίμηνο του 2016, με βάση τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε, δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις προβλέψεις των αναλυτών της Wall Street, σε αντίθεση με το πρώτο τρίμηνο του έτους που είχε εμφανίσει θετικά και βελτιωμένα αποτελέσματα.

Η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακή (στο δείκτη NYSE) ανακοίνωσε ότι κατέγραψε κέρδη ύψους 12,2 εκ. δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του έτους, έναντι κερδών ύψους 26,4 εκ. δολαρίων το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015. Πρόκειται για μια σημαντική απόκλιση, τόσο από τα κέρδη του δευτέρου τριμήνου του 2015 όσο και από τα αποτελέσματα που εμφάνισε η ναυτιλιακή το πρώτο τρίμηνο του 2016, όταν είχε καταγράψει καθαρά έσοδα ύψους 23,8 εκ. δολαρίων.

Επιπλέον, τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 0,08 δολάρια, ένα ποσό που είναι οριακά κάτω από το όριο που θέτει η Wall Street, το οποίο είναι διαμορφωμένο στα 0,10 δολαρίων/μετοχή.

Είναι φανερό ότι τα στοιχεία αυτά δυσχεραίνουν αρκετά τη θέση της Navios Acquisition και μεγαλώνουν περαιτέρω τα βάρη τα οποία καλείται να σηκώσει. Θα πρέπει τώρα να πείσει ξανά τους μετόχους και τους αναλυτές ότι μπορεί να αντιστρέψει την αρνητική πορεία των εσόδων της, την ώρα που η κατάσταση στην αγορά εξακολουθεί να είναι πολύ δύσκολη, με την ανάκαμψη να μη φαίνεται στον ορίζοντα, τουλάχιστον όχι βραχυπρόθεσμα.

Οι αντιδράσεις των μετόχων για τον τρόπο διοίκησης του Ομίλου


Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι η κ. Φράγκου είχε κληθεί και στο παρελθόν να αντιμετωπίσει τις έντονες αντιδράσεις των μετόχων της ναυτιλιακής Navios Acquisition για τον τρόπο που διοικεί τον όμιλό της. Συγκεκριμένα, όπως έγραφε το mononews.gr τον Μάιο του 2016, ο ιδρυτής της Montpellier Asset Management, Nicholas Cournoyer – ο οποίος επί χρόνια αποτελεί μέτοχο στην εταιρεία – είχε ζητήσει αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο της ναυτιλιακής,παρά την ακύρωση του αμφιλεγόμενου δανείου ύψους 50 εκατομμυρίων δολαρίων προς τη μητρική της Navios Holdings με σκανδαλωδώς ευνοϊκούς όρους.

Σε συνέντευξή του στο TradeWinds, ο Cournoyer είχε τονίσει πως η ακύρωση του δανείου δεν είναι αρκετή για να “ακυρώσει” και τις ανησυχίες του για τη δομή του διοικητικού συμβουλίου της Navios Acquisition και είχε εκφράσει την άποψη ότι η έλλειψη πραγματικά ανεξάρτητων μελών στο διοικητικό συμβούλιο αποτελούν έναν περαιτέρω κίνδυνο για παράτυπες χρηματοπιστωτικές συναλλαγές, με δεδομένη τη σχετικά αδύναμη οικονομική κατάσταση της Navios Holdings και την κερδοφορία της Navios Acquisition.

Όμως, λίγο καιρό αργότερα, η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων πρώτου τριμήνου της Navios Maritime Partners, αποτέλεσε πρώτης τάξεως ευκαιρία για τη διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρίας, κα. Φράγκου, να απαντήσει σε όσους την αμφισβητούν για τον τρόπο διοίκησης των εταιριών του ομίλου της.

Τότε η πλοιοκτήτρια είχε αδράξει την ευκαιρία για να εξηγήσει μερικά από τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ο Όμιλος στις θυγατρικές του, σε μία χρονική περίοδο κατά την οποία η ακύρωση της αμφιλεγόμενης δανειακής συμφωνίας της Navios Holdings με τη θυγατρική της Navios Acquisition για την χρηματοδότηση της πρώτης με 50 εκατ. δολάρια από τη θυγατρική της, είχε γεμίσει αρκετά πρωτοσέλιδα.

Σύμφωνα με την κα. Φράγκου, η Navios Partners είχε καταφέρει να διαχειριστεί τη δύσκολη κατάσταση που επικρατεί στις αγορές, λόγω της σημαντικής ετήσιας εξοικονόμησης πόρων που πέτυχε μέσω της διεταιρικής συμφωνίας της με τη Navios Maritime Holdings.  πηγή
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template