ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ-Μπαράζ παραγγελιών, «φιλί ζωής» στους Νοτιοκορεάτες

Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2017

Ο έρωτας και το χρήμα δεν κρύβονται. Και ένας τρόπος που φαίνονται, τουλάχιστον για τους εφοπλιστές, είναι όταν βγαίνουν μπροστά και
αρχίζουν και αγοράζουν. Ετσι και τούτη τη φορά, τρία από τα μεγαλύτερα πορτοφόλια της χώρας ετοιμάζονται να ρίξουν εκατοντάδες εκατομμύρια για τη ναυπήγηση υπερδεξαμενόπλοιων.

Σωστό ή λάθος, ο Γιάννης Αγγελικούσης, η αδελφή του Αννα, ο Γιώργος Οικονόμου και η οικογένεια Λαιμού -που ακόμα εορτάζει τον γάμο του Φίλιππου με τη Μαριάννα Γουλανδρή- μιλούν με ναυπηγεία. Και αποτελεί μείζον θέμα, καθώς οι τιμές για να χτίσεις σήμερα ένα τέτοιο πλοίο έχουν υποχωρήσει σημαντικά, αλλά με λόγο: Υπάρχουν πολλά πλοία στο νερό και οι ναύλοι τους έχουν υποχωρήσει αφού, εκτός αυτών, κόβει και ο ΟΠΕΚ την παραγωγή του. Αρα λιγότερο αργό πετρέλαιο προς μεταφορά.

Γιατί λοιπόν να πάει κάποιος να προσθέσει κι άλλα στον στόλο; Γιατί μπορεί, είναι η απάντηση που δίνουν όσοι γνωρίζουν αυτούς τους εφοπλιστές. Μπορεί, μάλιστα, να τα πληρώσουν και φτηνά, αντέχοντας έτσι ενδεχόμενη πίεση στα έσοδά τους. Ειδικά ο Αγγελικούσης είναι και ένας από εκείνους τους επιχειρηματίες που σπανίως κάνουν λάθη.

Οι κουβέντες για τις παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC γίνονται με δύο μεγάλες νοτιοκορεατικές γιάρδες και αποσκοπούν στην εκμετάλλευση της πτώσης που παρουσιάζουν οι τιμές των VLCC την τρέχουσα περίοδο.

Ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου φέρεται ότι εξετάζει για λογαριασμό της ναυτιλιακής του TMS Tankers την παραγγελία δυο νεότευκτων υπερδεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου στη Hyundai Heavy Industries. Λέγεται δε πως έχει αγοράσει πρόσφατα και ένα καλομεταχειρισμένο VLCC, το «Orthis» (κατασκευής 2011), το οποίο πούλησε η Shell.

Η TMS Tankers λέγεται πως πλήρωσε στη Shell 57.000.000 δολάρια για την απόκτηση του «Orthis», το οποίο παλαιότερα δραστηριοποιούνταν εμπορικά με το όνομα «Andromeda Glory». Αν επαληθευτούν οι πληροφορίες αυτές, τότε θα πρόκειται για το τέταρτο δεξαμενόπλοιο αυτής της μεγάλης κατηγορίας του στόλου της.

Αλλά είναι και ο Λαιμός που ψωνίζει. Η ναυτιλιακή της οικογένειας του Νίκου Λαιμού, η Enesel S.A., τα γραφεία της οποίας βρίσκονται επί της Βασιλίσσης Σοφίας, απέναντι από τον Εθνικό Κήπο, εξετάζει επίσης, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, τη ναυπήγηση δύο νεότευκτων VLCCs, είτε στη Hyundai Heavy είτε στη Samsung Heavy. Ωστόσο, δεν έχει διευκρινιστεί αν το ναυπηγικό πρόγραμμα θα αφορά την κατασκευή δύο ξεχωριστών πλοίων ή 
την κατασκευή του ενός με την option κατασκευής ακόμη ενός ίδιου.Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως η Hyundai Heavy θα κερδίσει την παραγγελία, ενώ για το τίμημα ακούγεται το ποσό των 79.000.000 δολαρίων για κάθε πλοίο, που μπορεί να φτάσει λίγο υψηλότερα, στα 81.000.000 δολάρια, εάν, όπως εκτιμάται, ζητηθούν ειδικές προδιαγραφές.
Ο στόλος

Η Enesel, της οποίας ηγούνται τα αδέλφια Αντώνης και Φίλιππος Λαιμός, έχει στον στόλο της ήδη δύο μεγάλα τάνκερ VLCC, που μάλιστα έχουν και τα δύο υψωμένη την ελληνική σημαία: το «Irene SL» (χωρητικότητας 319.247 dwt και κατασκευής 2004) και το «Spyros» (χωρητικότητας 318.683 dwt και κατασκευής 2007), τα οποία πάντως έχουν ναυπηγηθεί στη Hyundai Samho Heavy Industries

Αλλά υπάρχει και άλλη μία ελληνική εταιρία, η Pantheon Tankers Management, συμφερόντων Αννας Αγγελικούση, αδελφής του Γιάννη, που έχει στρέψει την προσοχή της σε δεξαμενόπλοια VLCC.

Πρόκειται για μία ναυτιλιακή που ήδη δραστηριοποιείται εμπορικά με τέτοια πλοία, καθώς έχει στην κατοχή της στόλο που αποτελείται από οκτώ VLCC. 
Το νεότερο όλων είναι το «Sea Pearl» (χωρητικότητας 299.952 dwt και κατασκευής 2017), το οποίο παραδόθηκε στην εταιρία μόλις στις 26 Ιανουαρίου και κατασκευάστηκε στη Hyundai Heavy. Ναυλομεσίτες εκτιμούν πως η Pantheon σκέφτεται σοβαρά να τα κάνει 10. Να επενδύσει στην κατασκευή ακόμη δυο είτε στη Hyundai Heavy είτε στην Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, τα οποία είναι τα τέταρτα μεγαλύτερα ναυπηγεία στον κόσμο και ένα από τα τρία μεγαλύτερα της Νότιας Κορέας.

Μπαράζ παραγγελιών, «φιλί ζωής» στους Νοτιοκορεάτες

Οι νοτιοκορεατικές βιομηχανίες εμφανίζονται να μονοπωλούν τα ναυπηγικά προγράμματα που αφορούν την κατασκευή δεξαμενόπλοιων στις αρχές του 2017. Άλλωστε εκεί χτίζονται αυτή τη στιγμή 196 τάνκερ, πολλά εκ των οποίων ελληνικών συμφερόντων. Λογικά οι Νοτιοκορεάτες θα πρέπει να πίνουν νερό στην υγειά των Ελλήνων εφοπλιστών, αφού η ναυτιλιακή κρίση έχει συμπαρασύρει στη δίνη της τον ναυπηγικό κλάδο και μόνο με δουλειές σαν και αυτές που δίνουν οι δικοί μας αποτρέπονται οι ομαδικές απολύσεις.
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template