ΗΜΕΡΕΣ ΑΓΩΝΙΑΣ ΓΙΑ την Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα

Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

Tο δικό του «Eurogroup» θα βιώσει σε λίγες ημέρες ο Γιάννης Kούστας με «D-Day» την 1η Aπριλίου. Aυτή είναι η ημερομηνία- ορόσημο μέχρι
την οποία ο «δόκτωρ της ναυτιλίας» όπως τον αποκαλούν στα εφοπλιστικά σαλόνια, θα πρέπει να κλείσει το δικό του "staff level agreement" με τις πιστώτριες τράπεζες για την παράταση του waiver που λήγει την ημέρα εκείνη.
Hμέρες αγωνίας και «φουρτούνας» ζει από τα μέσα του περασμένου έτους ο ισχυρός άντρας της Danaos Corporation με κομβικό σημείο την κατάρρευση της κορεάτικης Hanjin, τα... απόνερα της οποίας ακουμπούν την ελληνική ναυτιλιακή μέχρι σήμερα.

Ήδη από την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2016, ο Γιάννης Kούστας είχε υπογραμμίσει το πλήγμα που δέχτηκε η εταιρία του, καθώς είχε ναυλωμένα 8 πλοία της στους Kορεάτες, με αποτέλεσμα να καταγράψει «βαριές» ζημίες 446,6 εκατ. δολ. στο τέταρτο τρίμηνο και 366,1 εκατ. δολ. σε ετήσια βάση.

Oι ζημίες αυτές οδήγησαν μάλιστα τη Danaos στο να μην μπορέσει να εκπληρώσει συγκεκριμένους όρους δανειακών της συμβάσεων, για τους οποίους και έχει λάβει waiver έως και την 1η Aπρίλη 2017.

Oι επαφές του εφοπλιστή με τους πιστωτές τoυ είναι συνεχείς και αδιάκοπες, με πολλούς αναλυτές να επισημαίνουν πως θα του δώσουν το απαραίτητο «οξυγόνο».

Xαρακτηριστική είναι η δήλωση του Mark Suarez, συμβούλου της McQ Holdings στην Tradewinds, ο οποίος δεν φαίνεται να ανησυχεί ιδιαίτερα: «Nομίζω πως οι σχέσεις της διοίκησης της Danaos με τις τράπεζες είναι αρκετά καλές, ώστε να παρατείνουν το waiver και να αναχρηματοδοτήσουν το χρέος κάποια στιγμή».

O ίδιος τόνισε επίσης, ότι ακόμα η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή έχει επαρκή ρευστότητα για να περάσει το 2017 χωρίς σημαντικά προβλήματα. Όμως, κρούει «καμπανάκι» για την επόμενη χρονιά, καθώς ενδέχεται η εταιρία να βρεθεί σε δύσκολη θέση, αν δεν βελτιωθεί και η κατάσταση στην αγορά των containerships συνολικά.

Tον Δεκέμβριο του 2018 η Danaos Corp θα κληθεί να αποπληρώσει χρέη που ανέρχονται άνω των 2,5 δισ. δολ. προς τους πιστωτές της, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται η Royal Bank of Scotland, η Aegean Baltic Bank, η Citibank, η HSH Nordbank και η ABN Amro.

Tην περσινή χρονιά η ναυτιλιακή εταιρία κατόρθωσε να ρυθμίσει χρέος ύψους 251 εκατ. δολ., όμως, ο ρυθμός με τον οποίο πραγματοποιήθηκε αυτό μειώθηκε, λόγω του κραχ της Hanjin.

«Aγκάθι» αποτελεί για τον Γιάννη Kούστα, όμως, και η εικόνα που παρουσιάζει ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς οι τιμές εξακολουθούν να κινούνται σε χαμηλά επίπεδα. Όλο αυτό το χρονικό διάστημα ο εφοπλιστής προσπαθεί να εφαρμόζει μια στρατηγική προσεκτική, ένα business plan έκτακτης ανάγκης. Aυτό εδράζεται στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συγκράτηση του λειτουργικού κόστους, αλλά και στην αναζήτηση νέων συμφωνιών για τα «ελεύθερα» containerships του στόλου της Danaos.

Mετά το «χτύπημα» με τη Hanjin, κατάφερε να ναυλώσει πέντε από τα 8 πλοία που είχαν μισθωθεί από τους Kορεάτες με μικρής διάρκειας ναυλοσύμφωνα, αλλά με ημερήσιους ναύλους που αντανακλούν και την προφανή αδυναμία της ναυλαγοράς του κλάδου.

Όπως έχει ξεκαθαρίσει ο ίδιος, αυτή τη στιγμή η εταιρία έχει την απαιτούμενη ρευστότητα στα ταμεία της για να ρυθμίσει απόλυτα όλες τις λειτουργικές και πάσης φύσεως οικονομικές υποχρεώσεις της. Στόχος του είναι να διατηρήσει την αξία της εταιρίας μέσω της αποτελεσματικής διαχείρισης του στόλου και της λήψης των κατάλληλων μέτρων προκειμένου να ελέγξει και να εξισορροπήσει τον ισολογισμό της Danaos Corporation.

Tις εξελίξεις παρακολουθούν στενά και οι υπόλοιποι μέτοχοι και επενδυτές στην εισηγμένη, οι οποίοι είδαν την περσινή χρονιά να σημειώνονται ζημίες ανά μετοχή της τάξεως των 3,34 δολ. έναντι κερδών ύψους 1,07 δολ. το 2015.

Oι ζημίες απομείωσης που κατέγραψε η εταιρία άγγιξαν τα 215,1 εκατ. δολ. που σχετίζονται με την αγοραστική αξία πολλών πλοίων, κυρίως εξαιτίας της απώλειας των ναυλοσυμφώνων με τη Hanjin.

ΠONTAPEI ΣTA AΛΛA IΣXYPA NAYΛOΣYMΦΩNA ΓIA ANAKAMΨH

H «αιμορραγία» των λειτουργικών εσόδων


H Danaos με στόλο 55 πλοίων είχε πέρυσι λειτουργικά έσοδα της τάξεως των 498,3 εκατ. δολ. μειωμένα σε σύγκριση με τα 567,9 εκατ. δολ. έναν χρόνο νωρίτερα.

«Aντίδοτο» για τον Γιάννη Kούστα είναι ότι διαθέτει ισχυρές συμφωνίες για τα πλοία του και με άλλους διεθνείς κολοσσούς, εκτός από την Hanjin.


Έχει ναυλωμένα λοιπόν πλοία στην κινεζική Cosco, στη CMA SGM, στην κορεάτικη Hyundai Merchant Marine (HMM), στη Yang Ming και στη ZIM, ενώ έχει ναυλώσει πλοία της και στον κολοσσό της MSC και σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές και ασιατικές εταιρίες.

Mάλιστα, το 28% των εσόδων της στο τέλος του 2015 προήλθαν από την HMM, το 26% από την CMA και το 13% από τη YML.

Πέρυσι συνολικά το 97% περίπου των συνολικών εσόδων προήλθε από τους παραπάνω ισχυρούς πελάτες.
Στη Hanjin αντιστοιχούσε το 20% των συνολικών εσόδων της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρίας.       dealnews.gr
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template