Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΑΜΑΘΕΙΑΣ-Βλαμμένα στο Instagram Ο φοιτητής που εισάγεται με μέσον όρο 3 είναι αγράμματος

Κυριακή, 9 Σεπτεμβρίου 2018

Τo τι ζόρια τραβάνε διάφορα βλαμμένα για να βγάλουν καλή φωτογραφία για το Instagram δεν περιγράφεται. Μπορεί να το δισπιστώσει κανείς από τις
φωτό που κυκλοφορούν εδώ. Tι ασκήσεις, τι ρούφηγμα κοιλιάς, κρεμασμένοι από οροφές, ταβάνια, γέφυρες και αερογέφυρες, τι πόζα και πάει λέγοντας. 
Ποια γνώση και απίδια μάντολες. Βιομηχανία βλαμμένων ψηφοφόρων είναι η σημερινή Ελλάδα.
Ο Αθανάσιος Παπανδρόπουλος εξηγεί πως χτίζεται η κοινωνία της αμάθειας:

Στην εποχή όπου η γνώση αποτελεί κορυφαία πρώτη ύλη, ποιοι άραγε θέλουν την Ελλάδα κοινωνία της άγνοιας και της αμάθειας;

του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου

Τελευταίοι σε έρευνα και ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Έσχατοι σε καινοτομίες και εφευρέσεις στον χώρο του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Μεταξύ των τελευταίων σε παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητα στην Δύση. Και το ερώτημα είναι: γιατί;

Η απάντηση δεν είναι ούτε μονοσήμαντη, αλλά ούτε και επιδεκτική υπεραπλουστεύσεων. Το κακό ξεκινά από την εκπαίδευση –η οποία, διαχρονικά, ουδέποτε αντιμετωπίστηκε με την απαραίτητη σοβαρότητα. Η Παιδεία δεν είναι μία μικρή υπόθεση και βεβαίως δεν περιορίζεται στο να γνωρίζει κανείς γραφή και ανάγνωση. Αυτό είναι το ευκολότερο. Τα δύσκολα έρχονται όταν ο γνωρίζων γραφή και ανάγνωση πρέπει να μάθει να μαθαίνει και άρα να θέτει ερωτήσεις.

Στο επίπεδο αυτό, τα πράγματα περιπλέκονται. Διότι η γνώση και η μόνιμη αναζήτηση των πηγών της δημιουργούν συνθήκες ανάπτυξης της κριτικής σκέψης –ανθρώπινη ιδιότητα που δεν είναι πάντοτε ευχάριστη. Αντιθέτως, θα λέγαμε ότι στους πολιτικούς είναι μάλλον δυσάρεστη. Άρα, γιατί να την καλλιεργήσουν; Περισσότερο από πολίτες, οι πολιτικοί ψάχνουν όλο και περισσότερο για πελάτες και οι πιο αυταρχικοί από αυτούς θέλουν υπηκόους.

Υπό αυτή την έννοια, η δημοκρατικότητα ενός πολιτικού συστήματος κρίνεται σε μεγάλον βαθμό από την υφή και την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχει. Σημαντικές, από την άποψη αυτή, είναι οι επισημάνσεις του καθηγητή κ. Δονάτου Παπαγιάννη που διδάσκει στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και ο οποίος, σε άρθρο του στα Νέα της 30ηςΑυγούστου, έγραφε μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα εξόχως αποκαλυπτικά της σημερινής κατάστασης στην παιδεία μας:

«Ελάτε να βαθμολογήσουμε από κοινού τα γραπτά της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου. Θα φρίξετε. Θα αναρωτηθείτε: μήπως πρόκειται για ειδική περίπτωση; Σάς διαβεβαιώνω: Πρόκειται για τον κανόνα … Θα ανατριχιάσετε. Υποψήφιοι για το μεταπτυχιακό τμήμα δυσκολεύονται να αρθρώσουν στα γραπτά τους μία ολοκληρωμένη λογική πρόταση, ενώ η όποια επιστημονική σκέψη ή είναι ανύπαρκτη ή είναι προφανώς αποτέλεσμα παπαγαλίας

»Ελάτε όμως να διαβάσουμε τα αποτελέσματα για τις βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ–ΤΕΙ που μόλις ανακοινώθηκαν και θα διαπιστώσετε μία πολύ σημαντική ρίζα του κακού. Στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Ηπείρου εισήχθησαν υποψήφιοι με 3.034 μόρια (η γενική εικόνα είναι η ίδια για την πλειοψηφία των εισαγομένων στα ΤΕΙ αλλά και σε πολλά ΑΕΙ). Επιλέγω όμως να παρουσιάσω το συγκεκριμένο ΤΕΙ γιατί το εν λόγω Ίδρυμα βρίσκεται σε διαδικασία “πανεπιστημοποίησης” σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

»Ο φοιτητής που εισάγεται με μέσον όρο 3 είναι πραγματικά αγράμματος. Πικρή αλλά αδυσώπητη πραγματικότητα. Δεν πρέπει να οδηγηθεί στην βάσανο των σπουδών γιατί προφανώς δεν το μπορεί. Αυτός ο φοιτητής όμως θα είναι σε 4 χρόνια επί πτυχίω στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, σε δόξα του αξιότιμου υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου, των ελληνικών ΑΕΙ αλλά και της ελληνικής κοινωνίας, που το μόνο όνειρο που την καθοδηγεί είναι το “χαρτί” για τον κλώνο της, ασφαλές διαβατήριο για μία θέση στον δημόσιο τομέα. Η αριστεία στον κολοφώνα της. Οι μεταρρυθμιστές της ανωτάτης παιδείας που την οδηγούν με φουσκωμένα τα πανιά πολύ πιο πίσω από την δεκαετία τού 1980.

»Εκείνο που με θλίβει δεν είναι ο κ. Γαβρόγλου, ούτε η ελληνική κοινωνία. Κάθε γονιός έχει άλλωστε το δικαίωμα να ονειρεύεται το καλύτερο για τα παιδιά του. Οι διοικήσεις των ΑΕΙ,όμως, δεν έχουν να πουν κάτι για αυτόν τον ευτελισμό της ανωτάτης παιδείας; Για τον ευτελισμό της αριστείας; Πώς είναι δυνατόν να δημιουργούνται εν μία νυκτί πανεπιστήμια χωρίς κανέναν σεβασμό στα ακαδημαϊκά κριτήρια; Γιατί σιωπούν; Δεν έχουν να πουν κάτι επί του εγκλήματος που διαπράττεται;»

Όχι, κύριε καθηγητά. Οι συνάδελφοί σας δεν έχουν τίποτε απολύτως να πουν γιατί οι περισσότεροι από αυτούς είναι μέρος και συνένοχοι ενός πολιτικού συστήματος που απέναντί του θέλει σανοφάγους και όχι υπεύθυνους πολίτες, ικανούς να κρίνουν ποια διαφορά υπάρχει μεταξύ ιδεοληψίας και πραγματικότητας. Γιατί τότε τρεις Έλληνες στους δέκα δεν θα πίστευαν ότι ψεκάζονται… 


Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template