Παράγει εισόδημα για την Αργυρώ το «άχρηστο οικογενειακό χωραφάκι»

Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2018

Είναι μόλις 25 ετών και διαθέτει εδώ και δύο χρόνια μια ιδιαίτερη επιχείρηση για τα χιακά δεδομένα. Παράγει, συσκευάζει και εξάγει αρωματικά φυτά. Και όμως, αυτή είναι η
καθημερινότητα της Αργυρώς, που, η αγάπη της για το νησί την έκανε να σκεφτεί τρόπους για να αξιοποιήσει το πτυχίο της, να παραμείνει και να δημιουργήσει στον τόπο της, στο νησί της Χίου, -σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Κυριακής Μαυριάνου στον politischios.gr.



Η νεαρή επιχειρηματίας τελείωσε το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο στον τομέα της Γεωπονίας. Κατά τη διάρκεια της φοίτησής της συμμετείχε σε αρκετά προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών, τα γνωστά Erasmus. Εκεί γνώρισε τόπους και ήρθε σε επαφή με παραγωγές και καλλιέργειες από περίεργα φυτά, αρωματικά και μη. Σε ένα από τα ταξίδια της αυτά, στη Γαλλία, της δόθηκε η ευκαιρία να εργαστεί. Όμως η Αργυρώ είχε αποφασίσει να επιστρέψει στο νησί και να δημιουργήσει. Καθοριστικό ρόλο για το επιχειρηματικό της βάπτισμα έπαιξε το μεταπτυχιακό στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, καθώς εκεί επικεντρώθηκε στα αρωματικά φυτά.


Το «άχρηστο» οικογενειακό χωραφάκι

Η οικογένεια της διέθετε καλλιεργήσιμες εκτάσεις περίπου 20 στρεμμάτων στο Χαλκειός. Με αυτή την προίκα και με πολύτιμο βοηθό τον πατέρα της, πήρε την απόφαση να φυτέψει αρωματικά φυτά και να δει αν θα ευδοκιμήσουν έτσι όπως πρέπει. Και πέτυχε…

Η 25χρόνη καλλιεργεί αυτή τη στιγμή πάνω από 10 είδη φυτών. Δυόσμο, λεβάντα, δεντρολίβανο, μελισσόχορτο, φασκόμηλο, ρίγανη, κρίταμο. Από τον Μάρτη θα κυκλοφορήσει και το τσάι του βουνού, το χαμομήλι και η κάπαρη.



Από το Χαλκείος σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κύπρο
«Πήρε καιρό, περίπου έναν ολόκληρο χρόνο, μέχρι να αρχίσει η καταναλωτική χρήση των προϊόντων. Έπρεπε να σχεδιαστεί το λογότυπο, η ετικέτα του κάθε αρωματικού και φυσικά να βρεθούν συνεργαζόμενα καταστήματα», εξηγεί στον «π» η παραγωγός.

Δύο χρόνια μετά έχει καταφέρει να ολοκληρώσει όλα τα προαπαιτούμενα και να συνεργάζεται με 10 καταστήματα στη Χίο καθώς και να εξάγει τα προϊόντα της σε επιλεγμένα delicatessen στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Κύπρο.

«Οι Χιώτες αρχίζουν σταδιακά να αγαπούν την Myrovolos Organics. Ελπίζω χρόνο με τον χρόνο να την προτιμούν όλο και περισσότεροι», λέει η Αργυρώ και συμπληρώνει: «…στόχος μου είναι σε λίγο καιρό να αρχίσουν και εξαγωγές στο εξωτερικό».
«Best seller» στις πωλήσεις της Myrovolos Organics για τη φετινή χρονιά αποτέλεσε η νησιώτικη ρίγανη και το κρίταμο.


«Στη Χίο λείπει η ενημέρωση στους νέους»

Όλα αυτά συμβαίνουν σε μια από τις πιο δύσκολα οικονομικά περιόδους της χώρας. Την εποχή που οι περισσότεροι νέοι στην ηλικία της Αργυρώς έχουν ήδη εγκαταλείψει την πατρίδα τους για την εύρεση μιας καλύτερης ποιοτικά ζωής.

Αυτόματα το συγκεκριμένο εγχείρημα αποτελεί ένα παράδειγμα προς μίμηση για όλους εκείνους που ξεχνούν πόσους θησαυρούς κρύβει ο πρωτογενής τομέας. «Θα ήθελα οι περιφερειακοί και δημοτικοί φορείς να ασχοληθούν περισσότερο με την πρωτογενή παραγωγή. Για παράδειγμα να γίνονται συνέδρια ή ημερίδες στο αντικείμενο ούτως ώστε να ενημερώνονται οι νέοι για το τι μπορεί να κάνουν στον τόπο τους και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους οι πιο παλιοί», καταλήγει η Χιώτισσα επιχειρηματίας.



Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template