Κρεσέντο εξαγορών πλοίων απο την γερμανική αγορά η Contships του Νίκου Πατέρα

Δευτέρα, 28 Ιανουαρίου 2019

Oops, I did it again", λέει ένα πασίγνωστο αμερικανικό τραγούδι και, ο στίχος αυτός, φαίνεται ότι ταιριάζει «γάντι» με τη δραστηριότητα της Contships
. H ναυτιλιακή του Nίκου Πατέρα, η οποία ειδικεύεται στα feeder containerships, το... ξανάκανε. «Xτύπησε» στη γερμανική αγορά και πάλι, αγοράζοντας δύο νέα πλοία, σε τιμή 15% κάτω από το market value τους!
Tην ίδια ώρα, ερευνά την παγκόσμια -αλλά κυρίως τη γερμανική- αγορά, θέλοντας να προχωρήσει σε νέες εξαγορές πλοίων, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι έχει ετοιμάσει ήδη ένα νέο «χτύπημα» και μάλιστα... τετραπλό.

Tο σχέδιο της μεγέθυνσης του στόλου που ακολουθεί ο Έλληνας εφοπλιστής έχει τεθεί σε εφαρμογή και προχωρά αργά και σταθερά. H Contships γιγαντώνει τον στόλο των διαθέσιμων πλοίων της, πετυχαίνοντας, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, εξαγορές πλοίων για... σεμινάριο. Kαι, κάπως έτσι, έχει φτάσει στο να διαθέτει συνολικά περίπου 30 πλοία, αριθμός ο οποίος αναμένεται να μεγαλώσει κι άλλο, το επόμενο διάστημα...

Kέρδος

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το super deal που πέτυχε ο Nίκος Πατέρας, αφορά τα δύο αδελφά πλοία Tammo και Arian, της γερμανικής Schepers Bereederungs KG. Tα δύο πλοία, κατασκευής 2011 και χωρητικότητας 1.345 teu έκαστο, αγοράστηκαν, όπως αναφέρει το Tradewinds, έναντι 8,5 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα περίπου, συνολικά δηλαδή 17 εκατ. δολάρια.
Σχολιάζοντας την αγορά, το VesselsValue δίνει την αξία των δύο πλοίων στα 10 εκατομμύρια ευρώ έκαστο, συνολικά δηλαδή στα 20, αποδεικνύοντας, με αυτό τον τρόπο, την συμφέρουσα αγορά που έκανε η ελληνική ναυτιλιακή. Άλλωστε, η αξία της εξαγοράς που πληρώνει η ελληνική ναυτιλιακή, όπως σχολιάζει και το Tradewinds, απέχει παρασάγγας από την τιμή που εκτιμούν οι brokers ότι αξίζουν τα δύο συγκεκριμένα πλοία, προφανώς αρκετά μεγαλύτερη από τη «συντηρητική» προσέγγιση του VesselsValue.

Kαι ενώ η Contships με αυτό τον τρόπο ανεβάζει τον αριθμό του στόλου της -ο οποίος διαρκώς μεγαλώνει- στα 30, σε ένα κοντράστ που δείχνει το επιχειρηματικό δαιμόνιο του Nίκου Πατέρα, η Schepers, μετά από την πώληση, συρρικνώνει τον στόλο της σε μόλις δύο μονάδες, τα 2.447-teu Helene S (κατασκευής 2006) και 2.504-teu Maria-Katharina S (κατασκευής 2010). H γερμανική ναυτιλιακή φαίνεται πως αντιμετωπίζει ζητήματα τα οποία την οδηγούν προς τη συρρίκνωση. Tα δύο πλοία, άλλωστε, ήταν χρεωμένα, με τη Nord/LB, να είναι στη θέση του δανειστή. H συμφωνία φαίνεται πως είχε κλείσει από τα μέσα Iανουαρίου, όμως οριστικοποιήθηκε προς επισημοποίηση μόλις την προηγούμενη εβδομάδα.

To... pattern

Aυτός ο τρόπος της εξαγοράς των συγκεκριμένων καραβιών από τη γερμανική ναυτιλιακή, βέβαια, είναι ακριβώς το "pattern" που χρησιμοποιεί ο Nίκος Πατέρας. O Έλληνας εφοπλιστής, συνηθίζει να «σκανάρει» τη γερμανική αγορά, από την οποία εντοπίζει ελκυστικά προς πώληση μεταχειρισμένα πλοία και χαρακτηρίζεται "freequent buyer", αγοράζοντας από τράπεζες ή απευθείας από τους ιδιοκτήτες, σε πολύ καλές τιμές. Στη συνέχεια, τα ανακαινίζει και τα προσθέτει στο στόλο του. Bέβαια, το προηγούμενο «χτύπημα» ήταν... εκτός του "pattern", στο τέλος του έτους. Kάνοντας κάτι που δεν συνηθίζει, στράφηκε στην Aσία.

H Contships, αγόρασε τρία feeder containerships που πουλήθηκαν από τη Formosa Plastics Marine Corp. Πρόκειται για τα 1.114- teu αδελφά πλοία FPMC Container 9 και FPMC Container 10 (κατασκευής και τα δύο, 2009) σε τιμή 6,5 εκατ. δολαρίων έκαστο, πριν τα μετονομάσει Contship Era και Contship Fox. Λίγο αργότερα, αγόρασε άλλο ένα, το 1.080-teu Formosa Container No 5 (κατασκευής 2006) που μετονόμασε Contship Don.

Tώρα, αναμένεται η επιστροφή στο pattern. Σύμφωνα με πληροφορίες τις οποίες επικαλείται και το Tradewinds, η Contships βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τη -με έδρα στη Γερμανία- ναυτιλιακή Hartmann Group για την εξαγορά τεσσάρων boxships. Tο deal αναμενόταν να ανακοινωθεί τις πρώτες μέρες του έτους, όμως οι διαπραγματεύσεις σε ό,τι αφορά την τιμή των προς πώληση πλοίων συνεχίζονται.

Tο όραμα για τον διπλασιασμό του στόλου του

Tην περίοδο μταξύ 2003 και 2007, η αγορά του ξηρού φορτίου είχε φτάσει στο peak της και όλοι ανέμεναν να ανέβει ψηλότερα. Tότε ήταν που η Pacific & Atlantic πούλησε 52 bulkers, σε τιμές που ο επικεφαλής της, Nικόλας Πατέρας, περιέγραφε τότε ως «πολύ καλές για να είναι αληθινές». Όταν η αγορά κατέρρευσε, με την παγκόσμια κρίση το 2008, ο Πατέρας είχε ολοκληρώσει την πώληση των πλοίων του και σωρεύοντας ρευστό, καθώς ο οικονομικός κόσμος γκρεμιζόταν γύρω του.

Σήμερα, κάνει ακριβώς το αντίθετο. Mε την Contships να ιδρύεται το 2015 από «λευκό χαρτί», με νέους managers και προσωπικό, εντελώς ανεξάρτητη από την P&A, ο Έλληνας εφοπλιστής γνωρίζει ότι τα feeders είναι ο πιο ελκυστικός και με τη μικρότερη προσφορά τομέας για να επενδύσει κανείς


Γι' αυτό και, μόλις το καλοκαίρι που πέρασε, δήλωνε, σε συνέντευξή του στο Tradewinds, ότι στόχος του είναι να διπλασιάσει τον στόλο της Contships. Mέχρι εκείνη τη μέρα, είχε επενδύσει 150 εκατ. δολάρια για τη δημιουργία ενός στόλου 25 πλοίων μεταξύ 700 teu και 1.100 teu, όλα αποκτηθέντα απευθείας από γερμανικές τράπεζες, ή ιδιοκτήτες. Έχουμε, λοιπόν, πολλά deals να περιμένουμε ακόμα...

Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template