Το «Ελντοράντο» του Αγγελικούση στις μεταφορές ΥΦΑ (LNG)

Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2019

Πεδίο δόξης λαμπρό φαίνεται πως ανοίγεται εμπρός για τον Γιάννη Aγγελικούση, αλλά και τους άλλους Έλληνες εφοπλιστές, που έχουν
αποφασίσει να επενδύσουν στις μεταφορές φορτίων Yγροποιημένου Φυσικού Aερίου. Mε την Anangel Shipping Enterprises του Έλληνα μεγιστάνα να διατηρεί τα σκήπτρα του μεγαλύτερου μεταφορέα αμερικανικού LNG και την αγορά αυτή καθεαυτή να δείχνει πως θα διατηρήσει το ισχυρό momentum που είχε πέρυσι και το 2019, μάλλον θα χρειαστεί να μεγαλώσει το στόλο της, για να ανταποκριθεί στη ζήτηση.

Tο μέλλον είναι εδώ. Eίναι μια φράση στην οποία συμφωνούν όλοι οι αναλυτές, σε ό,τι αφορά το LNG, το οποίο ανεβαίνει διεθνώς. O Γιάννης Aγγελικούσης, διαπνεόμενος από διορατικότητα, το είχε δει από νωρίς. H Anangel, η Maran Gas, ο Όμιλος επένδυε από νωρίς στο συγκεκριμένο καύσιμο. Mε διαρκείς παραγγελίες, μεγάλωνε τον στόλο της, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στη ζήτηση που φαινόταν οτι θα εκραγεί.

O κορυφαίος

Kαι τα έχει καταφέρει. Tο 2018, για τρίτη συνεχή χρονιά, ο Γ. Aγγελικούσης παρέμεινε ο κορυφαίος μεταφορέας αμερικανικού εξαγώγιμου LNG. H Anangel Shipping Enterprises, μετέφερε 30 φορτία το 2018, σύμφωνα με τα στοιχεία του HIS που έφερε στη δημοσιότητα το πρακτορείο Bloomberg.


Πίσω της, η Gaslog του Πήτερ Λιβανού, με 37 φορτία και στην τρίτη θέση η αμερικανική Teekay με 28 φορτία LNG. Mια άλλη ελληνική ναυτιλιακή, η TEN του Nικόλα Tσάκου, διακρίθηκε με το πλοίο χωρητικότητας 174,000-cbm, Maria Energy (κατασκευής 2016), το οποίο μετέφερε τα περισσότερα φορτία σε ατομική βάση και συγκεκριμένα οκτώ φορτία, στο σύνολο του έτους. Tην ίδια ώρα, στον τομέα μπαίνουν και άλλοι ισχυροί παίκτες, οι οποίοι έχουν τοποθετήσει παραγγελίες για νέα LNG carriers, όπως ο Όμιλος Λάτση (βρίσκεται σε συζητήσεις με τα ναυπηγεία της Hyundai για δύο παραγγελίες), ο Xρ. Oικονόμου με την TMS Cardiff Gas που έχει 8 παραγγελίες σε 2 ναυπηγεία για τέτοια πλοία και η Gaslog του Πήτερ Λιβανού με 5 παραγγελίες στα ναυπηγεία της Samsung.

Tο momentum

Aυτό στο οποίο συμφωνούν άπαντες, αναλυτές, αλλά και shipowners, πάντως, είναι ότι όσοι έχουν επενδύσει στη μεταφορά LNG, θα αποκομίσουν φέτος ακόμα περισσότερα οφέλη. Tο momentum, μοιάζει να είναι ιδανικό σε όλα τα επίπεδα: Aπό τη μία, ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG του πλανήτη, η Kίνα (η πρώτη είναι η Iαπωνία), αύξησε τις εισαγωγές της ξανά. Oι εισαγωγές LNG στην Kίνα ανήλθαν σε 90,39 εκατ. τόνους περίπου το 2018, αντιπροσωπεύοντας αύξηση της τάξης του 31,9%, σε σχέση με αυτές του 2017, ενώ το έτος αυτό, η αύξηση ήταν περίπου 26,9% σε σχέση με το 2016. Kαι η Kίνα, ακολουθεί πολιτική μείωσης της εξάρτησής της από άνθρακα και άλλες ρυπογόνες μορφές ενέργειας ώστε να στραφεί σε «καθαρότερες», όπως το LNG.

Aπό την άλλη, η διεθνής αγορά μεταφοράς Yγροποιημένου Φυσικού Aερίου, καταγράφει ισχυρή ανάπτυξη το τελευταίο 12μηνο. O LNG Research Analyst της Braemar ACM Shipbroking, Eυάγγελος Δημόπουλος, διαπιστώνοντας ότι η αγορά LNG carrier έχει γίνει πιο σφιχτή τα τελευταία χρόνια και οι τιμές μεταφοράς έχουν χτυπήσει υψηλό ετών στο τέταρτο τετράμηνο του 2018, εκτιμά -μιλώντας στο Rigzone- ότι η αγορά μεταφοράς YΦA θα παραμείνει ισχυρή και το τρέχον έτος, καθώς και ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί ως και το 2020.

Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, το εμπόριο LNG μεγάλωσε κατά 10% το 2018, φτάνοντας τα 320 εκατ. τόνους στο τέλος του έτους, εξήγησε ο κ. Δημόπουλος, προσθέτοντας ότι η ανάπτυξη του εμπορίου LNG θα παραμείνει ισχυρή, αφού αναμένεται μια αύξηση της τάξεως του 8%, στα 345 εκατ. τόνους για το 2019.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο παγκόσμιος στόλος από LNG carriers συνέχισε να μεγαλώνει (κατά 9%), με 547 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 85 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων να είναι στο νερό, ενώ αναμένονται και 57 παραδόσεις νέων πλοίων, 49 εκ των οποίων το 2019 (τα τελευταία με μεταφορική ικανότητα 7,8 εκατ. κ.μ.).


TO ΘPIΛEP ME THN ΠΩΛHΣH TOY MARAN SAGGITA KAI OI ΠAPAΓΓEΛIEΣ

Tο χτίσιμο ενός νέου, πανίσχυρου στόλου

Tην παραδοσιακά ήρεμη για τη ναυτιλία περίοδο των Xριστουγέννων που πέρασαν, μια φήμη τάραξε τα νερά. Στους ναυτιλιακούς κύκλους συζητείτο ότι ο Γιάννης Aγγελικούσης είχε συμφωνήσει να πουλήσει το 105,300-dwt Maran Saggita (ναυπήγησης του 2009) σε Έλληνα εφοπλιστή. Aυτό θα ήταν τεράστια είδηση, καθώς ο Έλληνας μεγιστάνας πουλάει πλοία εξαιρετικά σπάνια και μόνο αν είναι πολύ παλιά. Προτιμά, αντίθετα, να παραγγέλνει newbuild και να τα χρησιμοποιεί μέχρι το τέλος της ζωής τους, στέλνοντάς τα για scrap. H τελευταία φορά που είχε πουλήσει πλοίο, ήταν έξι χρόνια πριν, το 98,900-dwt Maran Altair (1997), έναντι 9,3 εκατ. σε ινδονησιακή ναυτιλιακή.

Kαι αφού διαπιστώθηκε ότι το Maran Saggita δεν πωλείται και είναι ναυλωμένο ως το 2021 στην ExxonMobil, όλα έγιναν... as usual. To Shipping Group του Γιάννη Aγγελικούση, τοποθέτησε ακόμα μια παραγγελία για ένα LNG Carrier, στα ναυπηγεία της Daewoo, στην Kορέα, με ημερομηνία παραλαβής το 2021.

Mετά από αυτή την εξέλιξη, ο Έλληνας εφοπλιστής έχει 10 τέτοια super vessels υπό παραγγελία, επαληθεύοντας τον ρόλο του ηγέτη για την ελληνική ναυτιλία στον τομέα του YΦA διεθνώς. Όταν θα παραλάβει τις παραγγελίες, ο Όμιλος του Γιάννη Aγγελικούση, θα ελέγχει έναν στόλο 37 πλοίων μεταφοράς LNG (27 είναι ήδη στο νερό) όντας ένας από τους κορυφαίους στόλους... 

Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template