Στο προσκήνιο νέα σενάρια εξαγορών στα σούπερ μάρκετ

Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 2019

Δεν λένε να κοπάσουν οι φήμες για νέα deals στο λιανεμπόριο τροφίμων. Εδώ και λίγες μέρες άρχισαν και πάλι να κυκλοφορούν σενάρια περί
εξαγορών και συγχωνεύσεων στην αγορά, με επίκεντρο διάφορους περιφερειακούς παίκτες που φέρονται να αναζητούν συμμαχίες με μεγαλύτερες δυνάμεις του χώρου. Παρ’ ότι τα παραπάνω σενάρια κινούνται περισσότερο στη σφαίρα της φημολογίας, είναι κοινή εκτίμηση πως η αδιαμφισβήτητη πίεση που δέχονται οι μικρότεροι παίκτες θα οδηγήσει σε νέο γύρο συγκέντρωσης.

Δεν είναι κρυφό πως σχεδόν όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ «σκανάρουν» διαρκώς την αγορά για τυχόν ευκαιρίες. Πρόσφατα μάλιστα, στελέχη του «Μασούτη» αποκάλυψε πως μετά την απόκτηση της Προμηθευτικής γίνονται συζητήσεις με αρκετές μικρομεσαίες αλυσίδες σε όλη την Ελλάδα, όπως η «Γουντσίδης» στη Δράμα και η «Δήμητρα Μάρκετ» στην Κέρκυρα, οι οποίες θα μπορούσαν να μπουν κάτω από την «ομπρέλα» της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας.

Ανάλογες δηλώσεις έχουν κάνει κατά καιρούς και οι υπόλοιποι μεγάλοι παίκτες, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος και η My Market του ομίλου METRO στο πλαίσιο της προσπάθειας για επέκταση της παρουσίας τους.

«Αυτή τη στιγμή όλοι συζητάνε με όλους»,υπογραμμίζει χαρακτηριστικά έμπειρο στέλεχος του κλάδου περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί και δεν αποκλείει το ενδεχόμενο και άλλων ανακατατάξεων το επόμενο διάστημα, όπως συνέβη τα προηγούμενα χρόνια με τις εμβληματικές εξαγορές του Μαρινόπουλου από τον Σκλαβενίτηκαι του Βερόπουλου από την METRO της οικογένειας Παντελιάδη.
Ήδη, πριν καλά μπει η νέα χρονιά «έσκασαν» δυο πολύ σημαντικά deals που φέρνουν νέα δεδομένα. Το πρώτο αφορούσε στην απόκτηση της «Γρηγοριάδης» στη Θεσσαλονίκη από την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και το δεύτερο, την συμφωνία εξαγορά της πατρινής αλυσίδας «Κρόνος» που ανήκει στον Σκλαβενίτη από την Bazaar, μια συμφωνία που αναμένεται – εκτός απροόπτου- να ολοκληρωθεί έως τις 28 Φεβρουαρίου.

Πέρα από την αδυναμία των μικρότερων παικτών να ακολουθήσουν τον καταιγισμό προσφορών και εκπτώσεων που διαθέτουν στο καταναλωτικών οι ισχυροί του λιανεμπορίου, καταλυτικό στη συγκέντρωση του κλάδου παίζει η στασιμότητα στην ανάκαμψη της κατανάλωσης. 


Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με έρευνα το ΙΕΛΚΑ, μεσοσταθμικά εκτιμάται μια αύξηση στις πωλήσεις της τάξης μόλις του 0,5% το πρώτο εξάμηνο του 2019, σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2018. Όσο το παραπάνω σκηνικό δεν αλλάζει θεαματικά προς το καλύτερο, η ανάγκη για νέες συμμαχίες θα παραμένει έντονη. 

Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template