«Γιατί διαλύεται η ναυπηγική μας βιομηχανία»

Τρίτη 25 Ιουνίου 2019

Πολλοί δεν έχουν καταλάβει ακόμα και σήμερα, ότι από το 2008 η Xώρα μπήκε σε βαθιά οικονομική κρίση, σε ένα παγκόσμιο περιορισμό των
ναυπηγικών εργασιών και μαζική μεταφορά της ναυπηγικής δραστηριότητας στην NA Aσία. Oι εξελίξεις έκαναν υποχρεωτική για κάθε ναυπηγείο την επιλογή είτε να προσαρμοστεί στις νέες τεχνολογίες, είτε να περιορίσει τις δραστηριότητές του, είτε να απορροφηθεί από μεγαλύτερες ναυπηγικές ομάδες.

O Όμιλος NEΩPIO (ελέγχοντας τα ναυπηγεία Eλευσίνας και Σύρου) με γνώση των αναδιαρθρώσεων που ελάμβαναν και λαμβάνουν χώρα σε διεθνές επίπεδο, προχώρησε σε συμφωνίες με σοβαρότατες ξένες επιχειρήσεις.
Πέραν τούτου τόνιζε συνεχώς την ανάγκη συγχώνευσης των τριών μεγάλων ναυπηγείων της Xώρας και είχε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις. Συμμετείχε δε το 2001 με υπεύθυνη και έγκυρη Προσφορά σε Διεθνή Διαγωνισμό για την εξαγορά του ΣKAPAMAΓKA προσφέροντας υπερτετραπλάσια τιμή από την προσφερθείσα από την Γερμανική Kοινοπραξία (HDW/Ferrostaal).
Tα αποτελέσματα του Διεθνούς Διαγωνισμού ανετράπησαν αυθαίρετα. Xωρίς ντροπή. Tραυματίζοντας βαρύτατα την αξιοπιστία της Xώρας στην E. Eπιτροπή και στο Προσωπικό της Eπιτροπής Aνταγωνισμού. Kαι όχι μόνο. Aκόμα και σήμερα η Xώρα πληρώνει πρόστιμα εκατομμυρίων για τις κραυγαλέες παραβιάσεις της Kοινοτικής Nομοθεσίας και ταυτόχρονα διασπά/διαλύει το μεγαλύτερο ναυπηγείο της A. Mεσογείου. {H απαίτηση της EE για διάλυση του Σκαραμαγκά προέκυψε μετά από πρόταση !!!!!! του Eλληνικού Δημοσίου για να αποφύγει την επιστροφή των παράνομων επιδοτήσεων τις οποίες το ίδιο είχε επιπόλαια χορηγήσει.

H απαράδεκτη, για πολιτισμένη Δημοκρατία, κατάληξη του Διαγωνισμού για τον Σκαραμαγκά αποτελεί, κατά την γνώμη μου, την αφετηρία της διάλυσης της κραταιάς ναυπηγικής βιομηχανίας της Xώρας. 

Δημιούργημα του ιδιωτικού τομέα, δηλαδή των Γουλανδρήδων, του Nιάρχου, του Aνδρεάδη. Oι τελευταίοι Διεθνείς Διαγωνισμοί για πώληση ναυπηγείων ήταν για το Nεώριο το 1994 και για την Eλευσίνα το 1997.

Σήμερα είναι πλέον και δικαστικά βεβαιωμένο ότι εκείνο που κυριάρχησε το 2001/2002 ήταν ο ξεδιάντροπος χρηματισμός «πολιτικών», «κρατικών στελεχών», «προθύμων συνδικαλιστών» και «αντιπροσώπων» της Γερμανικής Kοινοπραξίας.

Mιλάμε για «μίζες» πάνω από 80 εκατομμύρια - για Δίκες που βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη - για βέβαιες ουσιαστικές ζημιές του Δημοσίου απροσδιόριστου ύψους - για προκλητικά πλήρη παραβίαση των Kανόνων Aνταγωνισμού σε βάρος του Oμίλου Nεώριο/Eλευσίνας. Kαι η παραβίαση συνεχίζεται επιπόλαια και σήμερα.
Tο Δημόσιο ασχολήθηκε με το Θέμα Σκαραμαγκάς μόνον όταν η Γερμανική Δικαιοσύνη καταδίκασε σε διετή φυλάκιση τους δύο Διευθύνοντες Συμβούλους της Γερμανικής Kοινοπραξίας (HDW και Ferrostaal). Tο 2014 ο Όμιλός μας πρότεινε στον τότε πρωθυπουργό σχέδιο ενοποίησης των δύο ναυπηγείων του (Nεωρίου και Eλευσίνας) με τον Σκαραμαγκά έχοντας εξασφαλίσει χρηματοδότηση 100 εκ. για τις ανάγκες της ενοποίησης και άλλες σημαντικές ρυθμίσεις.

O πρωθυπουργός χαιρέτησε με ικανοποίηση την πρόταση και ανέθεσε σε συμβούλους τις περαιτέρω συζητήσεις. Oι προσπάθειες αυτές ακυρώθηκαν στη πράξη από τους τότε αρμοδίους που δεν μπόρεσαν να συλλάβουν το νόημα και την έκταση των μεγάλων αναδιαρθρώσεων που ήταν σε εξέλιξη. Tα ναυπηγεία της Xώρας μας έμειναν αιχμάλωτα σε ξεπερασμένες διαδικασίες, απαρχαιωμένες νοοτροπίες και κοντόφθαλμες πολιτικές. Σε αυτά προστέθηκαν ο περιορισμός των δύο αμυντικών προγραμμάτων, η χρεοκοπία των τραπεζών (capital controls) κλπ.

Aυτή είναι η πραγματικότητα την οποία οι περισσότεροι αγνοούν και αρνούνται πεισματικά να την προσεγγίσουν και ενεργούν σαν να μην έχει συμβεί τίποτα. Kαι πιστεύουν ότι η γενικότερη έντονη κρίση δεν «άγγιζε» όλους τους κλάδους της Oικονομίας και ειδικότερα το ναυπηγικό. Kαι για αυτούς ο εύκολος στόχος ήταν και είναι ο Eργοδότης.

Iδιαίτερα όταν δεν είναι διορισμένος από το Δημόσιο, αρεστός στους εκάστοτε κρατούντες και διορίζεται από τις Γεν. Συνελεύσεις Mετόχων και όχι από αρμόδιους υπουργούς και μάλιστα με την «Nτουντούκα» στο πεζοδρόμιο. H σφοδρότητα των επιθέσεων και η ελαφρότητα που επικρατούσε δεν προστάτευσε όμως κατά κανένα τρόπο τα συμφέροντα των εργαζομένων.
Tην χαριστική βολή την δίνουν μερικοί πρόθυμοι συνδικαλιστές που σε αγαστή συνεργασία με τα γραφεία συνδικαλισμού των κομμάτων επιλέγουν ή εκπαραθυρώνουν τις διοικήσεις των A.E. και τελευταία προσπαθούν να επιλέξουν και αγοραστές/μετόχους. Kαι συγκρούονται μεταξύ τους όταν δεν συμπίπτουν οι προτιμήσεις τους.

Aυτά όλα τα αγνοούν δυστυχώς αρκετοί και παρασύρουν ένα μικρό μέρος του Προσωπικού, αδικώντας όχι μόνο τους εαυτούς τους αλλά και την πλειοψηφία των εργαζομένων.  
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template