Η μεγάλη «στροφή» του πετρελαίου: Από τις αρνητικές τιμές σε Bull Market

Κυριακή 21 Ιουνίου 2020

Στο σήμερα, οι traders στο Λονδίνο συγκεντρώνονται κάθε μέρα το μεσημέρι για να αγοράσουν και να πουλήσουν πετρέλαιο της Βόρειας Θάλασσας.

Οι ευκαιρίες, όπως είναι γνωστό στη βιομηχανία, καθορίζονται από τον ανταγωνισμό στην αγορά πετρελαίου μεταξύ των ισχυρότερων παικτών, κάτι που με τη σειρά του καθορίζει την τιμή του αργού Brent.


Πριν από δύο μήνες, όλοι οι έμποροι ήθελαν να πουλήσουν το πετρέλαιο τους αλλά κανένας δεν ήθελε να αγοράσει.
Στο σήμερα, η κατάσταση έχει μετατραπεί σε bull market, με τις προσφορές των επενδυτών να ξεπερνούν τις προσφορές των εμπόρων σε αναλογία 10 προς 1 και τις τιμές να σημειώνουν ανοδική πορεία.

«Η φυσική αγορά είναι ισχυρή», δήλωσε ο Μπεν Λουκοκ, επικεφαλής συναλλαγών πετρελαίου της Trafigura Group.






Η ανάκαμψη του πετρελαίου αντικατοπτρίζει την πιο «καυτή» περίοδο που έχει ζήσει η συγκεκριμένη αγορά στην ιστορία της.
Αρχικά, το ξέσπασμα του κορωνοϊού εξάλειψε τη ζήτηση στην Κίνα και κατέστρεψε τη συμμαχία πετρελαίου μεταξύ Μόσχας και Ριάντ. Στη συνέχεια, η παγκόσμια επιδημία και ο καταστροφικός πόλεμος τιμών Σαουδικής Αραβίας – Ρωσίας ώθησαν την αγορά στο χείλος της καταστροφής. Η κατάρρευση της αγοράς συσπείρωσε τους ανταγωνιστές στο πετρέλαιο με αποτέλεσμα την μεγαλύτερη καταγεγραμμένη περικοπή της παραγωγής, καθώς η πανδημία υποχωρούσε.
Η ανανεωμένη δύναμη της «φυσικής αγοράς» του αργού – όπου τα βαρέλια αλλάζουν χέρια μεταξύ παραγωγών, διυλιστηρίων και εμπόρων – οδήγησε σε αύξηση των προθεσμιακών συμβολαίων πετρελαίου τόσο στη Wall Street όσο και στο Λονδίνο.


Τα futures για το πετρέλαιο West Texas έφτασαν πάνω από 40 $ το βαρέλι την Παρασκευή. Πρόκειται για την επαναφορά της εικόνας της αγοράς έτσι όπως ήταν πριν 2 μήνες -λίγο πριν την απότομη πτώση λόγω της μειωμένης ζήτησης.







Πέρα από τον συμβολισμό αυτού του αριθμού για την αμερικανική αγορά, η καμπύλη τιμών του πετρελαίου για το Brent – το εύρος των συμβολαίων δηλαδή μελλοντικής εκπλήρωσης που καλύπτουν τους επόμενους μήνες – δείχνει ότι η διεθνής αγορά έχει αλλάξει.
Αφήνωντας πίσω τα lockdown


«Μπορεί να δείτε τη ζήτηση να αυξάνεται κάθε εβδομάδα»,
δήλωσε ο Μάρκο Ντούναντ, συνιδρυτής της Mercuria Energy Group Ltd.

Στην Κίνα, η κατανάλωση πετρελαίου έχει πλέον επιστρέψει στα προ-πανδημικά επίπεδα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Ωστόσο, η ζήτηση εξακολουθεί να είναι σε πτωτικά επίπεδα σε χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία, οι οποίες επηρεάστηκαν έντονα από τον κορωνοϊό, αλλά ταυτόχρονα η ζήτηση φαίνεται να ανακάμπτει γρήγορα σε χώρες όπως η Ινδία, η Ιαπωνία, η Γαλλία και η Γερμανία.


Η παγκόσμια ζήτηση μειώθηκε έως και 30% στα τέλη Μαρτίου και στις αρχές Απριλίου, όταν οι κυβερνήσεις προχώρησαν στην επιβολή lockdown. Η τροχιά της ανάκαμψης εξακολουθεί να είναι το καυτό θέμα μεταξύ των traders, αλλά οι περισσότεροι λένε ότι η κατανάλωση είναι τώρα στο 10% με 15% κάτω από τα επίπεδα προ-κορωνοϊού.

«Η βραχυπρόθεσμες μετρήσεις μας της ζήτησης επιβεβαιώνουν ένα σενάριο υγιούς ανάκαμψης από τα χαμηλά επίπεδα του Απριλίου»,
δήλωσε ο Τζιοβάνι Σέριο, επικεφαλής οικονομολόγος του ομίλου Vitol, ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος έμπορος πετρελαίου στον κόσμο.

Η Vitol εκτιμά ότι η ζήτηση πετρελαίου αυξάνεται κατά περίπου 1,4 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως για κάθε εβδομάδα τον Ιούνιο – αυτό ισοδυναμεί περίπου με την προσθήκη ολόκληρης της κατανάλωσης που έχει το Ηνωμένο Βασίλειο στην αγορά, κάθε εβδομάδα.
Δεύτερο κύμα

Η αγορά δεν ακόμα εκτός κινδύνου. Σε πολλές χώρες, το πρώτο κύμα της πανδημίας εξακολουθεί να «καλπάζει», ενώ η Κίνα έπρεπε να λάβει δραστικά μέτρα αυτήν την εβδομάδα για να αποφύγει ένα δεύτερο κύμα στο Πεκίνο.

Η επιρροή που έχει ο ιός στην καθημερινή ζωή είναι ορατή στην ανάκαμψη του πετρελαίου. Η βενζίνη οδηγεί την ανάκαμψη καθώς οι άνθρωποι επιλέγουν να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους και να αποφεύγουν τις δημόσιες συγκοινωνίες. Για πρώτη φορά μετά την πανδημία, το καύσιμο είναι πιο ακριβό για άμεση παράδοση στην αγορά χονδρικής των ΗΠΑ από ό, τι οι προθεσμιακές συμβάσεις, ένα σημάδι ότι η ζήτηση ειναι ισχυρή.


«Βλέπουμε μια ανάκαμψη σε σχήμα V για τη βενζίνη», δήλωσε ο Κρις Μιντγκλει, επικεφαλής ανάλυσης της S&P Global Platts και πρώην επικεφαλής της ανάλυσης αγορών πετρελαίου της Royal Dutch Shell Plc.


Από την πλευρά του, το ντίζελ, ένα καύσιμο που συνδέεται στενότερα με τις επιχειρήσεις επειδή χρησιμοποιείται στις βιομηχανίες και τις μεταφορές εμπορευμάτων, υστερεί καθώς η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να είναι υφεσιακή. Μάλιστα, η ζήτηση για καύσιμα αεροπλάνων παραμένει σχεδόν τόσο μικρή όσο ήταν κατά την κορύφωση της κρίσης του κορωνοϊού.


Ιστορικές περικοπές
Η κατανάλωση πετρελαίου δεν είναι απαραίτητο ότι θα επιστρέψει πλήρως στα προ-κορωνοϊού επίπεδα όσο η Σαουδική Αραβία, η Ρωσία και η υπόλοιπη συμμαχία του ΟΠΕΚ + μειώνουν δραστικά την παραγωγή. Ο ΟΠΕΚ έχει αφαιρέσει περίπου το ένα δέκατο της προσφοράς από την αγορά, ενώ η παραγωγή των ΗΠΑ και του Καναδά έχει επίσης μειωθεί δραστικά.
Η τεχνητή έλλειψη πετρελαίου που δημιούργησε ο ΟΠΕΚ και οι σύμμαχοί του, έχει ωθήσει τις τιμές σε ασυνήθιστα υψηλά επίπεδα ακόμη και στην Ευρώπη.
Ισορροπημένη αγορά

Οι απότομες περικοπές του ΟΠΕΚ + σημαίνουν ότι ακόμη και μια εξασθενημένη παγκόσμια οικονομία όπως αυτή που έχουμε σήμερα, στην ουσία καταναλώνει περίπου το ίδιο ποσοστό με αυτό που παράγει. Αυτή είναι μια τεράστια ανατροπή από την περίοδο Μαρτίου-Μαΐου, όταν οι έμποροι τοποθέτησαν περίπου ένα δισεκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου χωρίς ζήτηση σε δεξαμενές, υπόγεια σπήλαια ακόμη και δεξαμενόπλοια.

Εάν ο OPEC + καταφέρει να παραμείνει κάθε χώρα στο ποσοστό παραγωγής της και ταυτόχρονα η ζήτηση συνεχίσει να αυξάνεται, ο κόσμος θα μπορούσε σύντομα να αρχίσει να καταναλώνει περισσότερο πετρέλαιο από αυτό που παράγει.

«Υπήρξαν ενθαρρυντικά σημάδια ανάκαμψης της ζήτησης και εξισορρόπησης των παγκόσμιων αγορών πετρελαίου»
, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας της Σαουδικής Αμερικής.
«Η παγκόσμια οικονομία έχει ξεκινήσει ένα μακρύ ταξίδι χαλάρωσης των lockdown, αλλά αναπόφευκτα θα υπάρξουν οπισθοδρομήσεις» είπε.

Η συρρίκνωση των αποθεμάτων θα παίξει καταλυτικό ρόλο για την αύξηση των τιμών, αλλά θα μπορούσε να πάρει πολύ καιρό, αναφέρει το Bloomberg.


Λίγοι έμποροι αναμένουν να δουν το βαρέλι να φτάνει τα 50 $ φέτος. Ωστόσο, ακόμη λιγότεροι από αυτούς πιστεύουν ότι είναι πιθανή η επιστροφή στις εξαιρετικά χαμηλές τιμές του Απριλίου, όταν ο Brent έπεσε στα 15,98 $ το βαρέλι.

«Η αγορά πετρελαίου βρίσκει τώρα, για πρώτη φορά έπειτα από αρκετούς μήνες, τη σταθερότητά της», δήλωσε ο Λουκοκ της Trafigura σε συνέντευξή του. «Στα 40 δολάρια το βαρέλι, μπορούμε να διαπραγματευτούμε μερικά δολάρια υψηλότερα και μερικά χαμηλότερα. Αλλά για πρώτη φορά σε λίγους μήνες, μπορείτε να δείτε ότι υπάρχει ένα εύρος».  
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template