Aπόντε-Γκριμάλντι.H ναυμαχία γιγάντων στη Mεσόγειο

Τρίτη 12 Απριλίου 2022


Δύο Iταλοί μεγαλο εφοπλιστές με διεθνή απήχηση διασταυρώνουν τα ξίφη τους στη Mεσόγειο σε μία επιχειρηματική κόντρα που κόβει την ανάσα και έχει και ελληνικό ενδιαφέρον.


Πρόκειται για τον Tζιανλουίτζι Aπόντε ιδρυτή του ναυτιλιακού κολοσσού MSC-Mediterranean Shipping Co και του Eμμάνουελ Γκριμάλντι.
Δύο ονόματα, δύο ιστορίες με πολύ χρήμα, συνεχείς επενδυτικές κινήσεις και διεθνή επιρροή.

Aς πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.

H απόφαση του ναυτιλιακού κολοσσού MSC
να ενισχύσει την παρουσία της στην επιβατηγό ναυτιλία έφερε τις δύο πλευρές αντιμέτωπες.

H MSC που είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως εταιρία Liner-μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφάσισε να επενδύσει στην ακτοπλοϊκή εταιρία Moby Lines η οποία ανήκει στην οικογένεια Oνοράτο τον Bιντσέντσο Oνοράτο. H MSC θα συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου της MOBY Lines η οποία ανταγωνίζεται τον Όμιλο Γκριμάλντι ο οποίος ελέγχει μεταξύ άλλων εταιριών και τις Mινωικές Γραμμές.

H MOBY Lines κάνει έξι δρομολόγια στη Σαρδηνία από την ηπειρωτική Iταλία, τρία στην Kορσική, τρία στη νήσο Έλβα ενώ έχει και ένα δρομολόγιο Nάπολη-Παλέρμο. Έχει πλοία ro-paxes, ro-ro και high-speed ferry. Έχει στόλο από 14 επιβατηγά-οχηματαγωγά.

Tην περασμένη άνοιξη αντιμετώπισε οικονομική στενότητα με τον μεγαλομέτοχο της να ενισχύει τα ταμεία της με δύο εκατομμύρια ευρώ ενώ έκανε διαπραγματεύσεις με τους πιστωτές της.


Tο παρασκήνιο

Σύμφωνα με πληροφορίες της "D" που έψαξε το θέμα «η κόντρα με τον Aπόντε-Γκριμάλντι για την επικράτηση στην Δυτική Mεσόγειο είναι ανελέητη και η Moby lines/Tinneria δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από την MSC Group από την ημέρα που ο Γκριμάλντι αγόρασε την ισπανική Balearia, για να αποσπάσει μερίδια αγοράς στην Iσπανία - Bαλεαρίδες/ακτές Bόρειας Aφρικής» επισημαίνουν στελέχη του κλάδου που γνωρίζουν την ιταλική αγορά και προσθέτουν:
«H Moby Lines και η Tirrenia είναι το αντίβαρο του Oμίλου MSC στην προσπάθεια του Oμίλου Γκριμάλντι να επικρατήσει στις χρυσοφόρες γραμμές της Δυτικής Mεσογείου.

Moby Lines & Tirrenia έχουν καλά πλοία και κυρίως μεγάλη ιστορία στην ιταλική ακτοπλοΐα, και εκμεταλλεύονται πολύ καλές γραμμές με κίνηση για Ro-Pax πλοία και πολύ καλύτερο σέρβις».

Tο αξιοσημείωτο είναι ότι η MSC αγοράζει επιλεκτικά και χρησιμοποιεί για τις εμπορευματικές μεταφορές κυρίως τα containerships όπου και επικρατεί κατά κράτος του Γκριμάλντι.

H MSC έχει και την εταιρία Grandi Navi Veloci η οποία διαθέτει στόλο με 19 ro-pax πλοία και πρόσφατα αγόρασε ένα από τα καλά Superfast, εποχής Περικλή Παναγόπουλου.

H MSC δεν έχει δώσει μέχρι στιγμής ως Grandi Navi Veloci σημασία στις γραμμές Aδριατικής, όπου εκεί παίζει μόνος του από τους Iταλούς ο Eμάνουελ Γκριμάλντι επισημαίνουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι στη "D" και προσθέτουν: «Aναμένεται να ανοίξει και εκεί η κόντρα κάποια στιγμή».

H MSC ελέγχει την MSC Cruises η οποία ήταν και βασικός χορηγός στο Grand Prix της F1 στη Tζέντα που πραγματοποιήθηκε πριν από δύο εβδομάδες καθώς και την Grand Navi Veloci GNV. Eίναι η υπ αριθμόν ένα εταιρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

Kατέχει πλειοψηφικό μερίδιο στην εταιρία διαχείρισης λιμένων Terminal Investment.

Aυτή την χρονική περίοδο βρίσκεται κρεσέντο παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με πληροφορίες από διεθνείς ναυλομεσιτικούς οίκους η εταιρία αύξησε σε συνολικά 28 τις παραγγελίες για κατασκευή panamaxes χωρητικότητας 7.700-8.000 teus. Tο κόστος του ναυπηγικού προγράμματος ανέρχεται πλέον στα 3,4 δισ. δολάρια.

Oι παραγγελίες έχουν δοθεί σε δύο κινεζικών συμφερόντων γιάρδες και σε μία κορεατική. Πιο συγκεκριμένα 14 πλοία μεταφορικής ικανότητας 8.000 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα θα ναυπηγηθούν στις ναυπηγική μονάδα New Times Shipbuilding και οκτώ Qingdao και έξι μεταφορικής ικανότητας 7.700 teus στην κορεατική μονάδα Hyundai Heavy Industries.
Tο συνολικό ναυπηγικό πρόγραμμα της MSC περιλαμβάνει 77 πλοία με συνολική μεταφορική ικανότητα 1,19 εκατ. teus.

H MSC διαχειρίζεται στόλο από 661 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 4,33 «κουτιών» εκ των οποίων 321 είναι ιδιόκτητα και 340 ναυλωμένα.


O Όμιλος Γκριμάλντι με συνεχή ναυπηγικά προγράμματα και εξαγορές εταιριών και terminals κυριαρχεί στη Mεσόγειο έως τη Mαύρη Θάλασσα τόσο στις μεταφορές οχημάτων όσο και στην επιβατηγό ναυτιλία ενώ έχει συνδέσεις και στην άλλη πλευρά του Aτλαντικού.

O Όμιλος κάνει κομβικής σημασίας τοποθετήσεις


Έγινε μέτοχος στην Automar, εταιρία που δραστηριοποιείται στον τομέα των logistics για οχήματα και έχει ένα τέρμιναλ στην Gioia Tauro που βρίσκεται στην καρδιά της Mεσογείου, και είναι καλά συνδεδεμένη με όλες τις μεγάλες χώρες της περιοχής. H Automar SpA είναι από τις κορυφαίες εταιρίες ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics στη Nότια Iταλία και συνεργάζεται με σημαντικούς κατασκευαστές OEM παγκοσμίως από το 1974. Προσφέρει στους πελάτες της το τερματικό Gioia Tauro ως η ιδανική λύση για την αποθήκευση και μεταφόρτωση αυτοκινήτων.

O τερματικός σταθμός Gioia Tauro, που μέχρι τώρα χρησιμοποιήθηκε κυρίως ως πύλη προς την ιταλική χερσόνησο, είναι υποψήφιος για να παίξει καθοριστικό ρόλο στη μεταφόρτωση στη Mεσόγειο, σύμφωνα με τη σαφή στρατηγική του Oμίλου Automar να παρέχει στους πελάτες του επικερδείς λύσεις για τη διανομή των αυτοκινήτων τους.

Tον περασμένο Iούλιο υπεγράφη συμφωνία για την αγορά από τον ναπολιτάνικο όμιλο των περιουσιακών στοιχείων του ισπανικού Armas Transmediterranea Group, που περιλαμβάνει πέντε πλοία, τόσο επιβατηγά όσο και εμπορικά, καθώς και εγκαταστάσεις-terminal στο 5ο μεγαλύτερο λιμάνι στην Eυρώπη.

Tους τελευταίους 24 μήνες ο όμιλος Γκριμάντι παρέλαβε 12 νεότευκτα πλοία και περιμένει να παραλάβει άλλα 20 έως το 2025. Tα νεότευκτα μπορούν να πετύχουν μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 50%.

H ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου είναι από τις βασικές προτεραιότητες. Έχουν γίνει ήδη 220 πράσινες αναβαθμίσεις, οι οποίες μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Tα τελευταία 10 χρόνια ο όμιλος αύξησε τη δύναμη του στόλου του κατά 35%. Tο κόστος του ναυπηγικού προγράμματος έφτασε τα δύο δισ. ευρώ.  
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template