Εικόνα κατάρρευσης εμφανίζει η παγκόσμια ναυλαγορά

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

Η παρατηρούμενη κατάρρευση της ναυλαγοράς, σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν έχει μόνο επιφέρει αρνητική ψυχολογία στην ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά γεννά και
φόβους για μακροημέρευση της κρίσης, από την οποία ο κλάδος δεν δείχνει εύκολο να απαλλαγεί.
Σε ανάλυσή του, ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA διαπιστώνει:
 «Φυσικά παραμένει η απορία για το μέχρι που θα φτάσει η πτώση του δείκτη και δεν πιστεύουμε ότι κανείς μπορεί τεκμηριωμένα να απαντήσει σε αυτή την ερώτηση, αλλά εμπειρικά μπορούμε να επισημάνουμε ότι το ρίσκο της περεταίρω σημαντικής διόρθωσης είναι σημαντικότατα περιορισμένο συγκριτικά με την πιθανότητα ανόδου του δείκτη την οποία ευελπιστούμε να δούμε».

«Αναφορικά με τα επενδυτικά κεφάλαια, το 2013, όπου τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έδειχναν ισχυρά, υπήρξε αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον στον κλάδο, με την πεποίθηση ότι η αγορά το 2015 θα κινηθεί με θετικό πρόσημο. Προς απογοήτευση των επενδυτών, η πεποίθηση αυτή όχι μόνο δεν βγήκε αληθινή αλλά αντίθετα σήμερα τα επενδυτικά κεφάλαια μετράνε τις ζημιές τους», τονίζεται στην ανάλυση.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Paddy Rodgers, CEO της Euronav, ότι είναι εύκολο να γίνεις πλοιοκτήτης αλλά είναι πολύ δύσκολο να σταματήσεις να είσαι, εννοώντας να αποκομίσεις γρήγορα κέρδη και να βγεις από τη ναυτιλία.

«Αντίστοιχες όμως κινήσεις έχουν γίνει και από εταιρείες, όπως για παράδειγμα η Scorpio Bulkers η οποία, παρά το γεγονός ότι μετράει σχεδόν 20 μήνες ζωής, έχει ένα τεράστιο βιβλίο παραγγελιών.

Χαρακτηριστικά, έχει 5 πλοία ήδη στο νερό και 68 παραγγελίες – 22 Capes, 19 Kamsarmaxes και 27 Ultramaxes- που πρόκειται να παραδοθούν μέχρι το το τρίτο τρίμηνο του 2016. Δεδομένης της πτωτικής αγοράς του Dry, η εταιρεία προχώρησε στην αλλαγή των 9 από τα παραγγελθέντα πλοία σε Product Tankers ώστε να γίνει «διάχυση» του ρίσκου», αναφέρουν οι αναλυτές του G.Moundrea SA:

«Το αποτέλεσμα όμως είναι ότι η Scorpio αναμένεται να παραλάβει ένα μεγάλο αριθμό πλοίων σε μία αρνητική και κορεσμένη αγορά από θέμα προσφοράς χωρητικότητας, έχοντας ως αποτέλεσμα η μετοχή της εταιρείας από τα 9,75 δολάρια που είχε κατά την εισαγωγή της πριν περίπου ένα χρόνο, σήμερα να βρίσκεται σχεδόν στα 2 δολάρια, απογοητεύοντας τους επενδυτές, αλλά και υποχρεώνοντας την εταιρεία προς αναζήτηση κεφαλαίων σε μία δύσκολη εποχή».

Μείωση του ελληνικού εμπορικού στόλου
H Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον Δεκέμβριο του 2014 σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Δεκεμβρίου 2013, παρουσίασε μείωση κατά 2,2% έναντι υποχώρησης 2,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2013 προς το 2012, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Το ίδιο διάστημα όμως, η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, κατέγραψε αύξηση 1,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα του Δεκεμβρίου 2013, έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2013 προς το 2012. πηγη
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template