Τσάκος και Αγγελικούσης στηρίζουν τους Έλληνες κατασκευαστές εξοπλισμού πλοίων

Δευτέρα 3 Απριλίου 2017

Με στόχο την προώθηση του εξοπλισμό πλοίων με προϊόντα που δημιουργούνται και κατασκευάζονται στην Ελλάδα, Έλληνες πλοιοκτήτες
και οι Έλληνες κατασκευαστές θα επεκτείνουν τη συνεργασία τους.
Όλες οι εταιρείες ναυτιλιακού εξοπλισμού αναφέρουν ότι ο μεγάλος όγκος των πωλήσεών τους προέρχεται από τις εξαγωγές. «Η ποιότητα των προϊόντων είναι υψηλή, είναι κρίμα που μια χώρα όπως η Ελλάδα δεν έχει σημαντική ναυπηγική δραστηριότητα» επισημαίνουν.

Οι Έλληνες κατασκευαστές υπογραμμίζουν ότι είναι σε θέση να ανταγωνίζονται κατά μέτωπο με τους διεθνείς κατασκευαστές. Μάλιστα, μία από τις εταιρείες έχει ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 116 εκατ. δολαρίων, με πάνω από το 90% να προέρχεται από εξαγωγές.


Οι εκπρόσωποι των ναυτιλιακών εταιρειών συμφωνούν σε γενικές γραμμές ότι οι κατασκευαστές πρέπει να είναι έτοιμοι να επωφεληθούν από την αναμενόμενη αύξηση σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων αφού ο παγκόσμιος στόλος θα πρέπει να ανανεωθεί. Τα νέα καύσιμα και οι περιβαλλοντικές απαιτήσεις «θα φέρουν και πάλι ανάπτυξη στη ναυπηγική βιομηχανία, επειδή πολλά πλοία θα πάνε για διάλυση».

Μερικοί από τους κορυφαίους Έλληνες εφοπλιστές, προτίθενται να πιέσουν τα ασιατικά και ευρωπαϊκά ναυπηγεία να κάνουν όσο το δυνατόν πιο λεπτομερείς τις «λίστες κατασκευαστών» και να επιμείνουν ότι σε αυτές θα πρέπει να περιλαμβάνονται και οι Έλληνες κατασκευαστές.

Η Ελένη Πολυχρονοπούλου, πρόεδρος της Hemexpo αποκάλυψε την επίσημη συνεργασία στο συνέδριο «Support the local Maritime Industry Summit», που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

«Ο τομέας κατασκευής ναυτιλιακού εξοπλισμού είναι αυτός με τις καλύτερες επιδόσεις στο χώρο της μεταποίησης», δήλωσε. Η ΗΕΜΕΧΡΟ αποτελεί την πρώτη οργανωμένη ελληνική προσπάθεια για εξωστρέφεια στο κλάδο των κατασκευών ναυτιλιακού εξοπλισμού. Στόχος είναι η προώθηση του ναυτιλιακού εξοπλισμού που παράγεται στην Ελλάδα από υγιείς, καινοτόμες επιχειρήσεις και η ενίσχυση της εξωστρέφειας των εταιρειών προς την παγκόσμια αγορά της ναυπήγησης πλοίων.

Ο πρόεδρος της Martecma, Σταύρος Χατζηγρηγόρης, διευθύνων σύμβουλος της Maran Gas Maritime του ομίλου Αγγελικούση, δήλωσε ξεκάθαρα ότι οι Έλληνες κατασκευαστές παράγουν «σημαντικά προϊόντα εξοπλισμού που πρέπει να τίθενται στη διάθεση των ιδιοκτητών όταν αναθέτουν την κατασκευή νέων πλοίων σε ναυπηγεία».

Εξέφρασε επίσης την ελπίδα ότι σύντομα θα υπογράφεται μια σύμβαση ναυπήγησης όπου ταυτόχρονα θα διευκρινίζεται τι εξοπλισμό θα διαθέτει το πλοίο, και όχι όπως συμβαίνει τώρα, όπου σε δύο γύρους διαπραγματεύσεων πρώτα υπογράφεται η σύμβαση κατασκευής και, στη συνέχεια, άλλη μια για τον εξοπλισμό.

Ο Βασίλης Παπαγεωργίου, αντιπρόεδρος του Ομίλου Τσάκου δήλωσε ότι πολλά από τα προϊόντα που κατασκευάζονται στην τοπική αγορά των ναυπηγείων και τοποθετούνται σε νεότευκτα πλοία δεν είναι τόσο ανταγωνιστικά ή δεν διαθέτουν τα στάνταρντ των ελληνικών προϊόντων και πρέπει σύντομα να αντικατασταθούν και προσέθεσε: «Αυτά τα επιτεύγματα είναι σημαντικά. Οι πλοιοκτήτες πρέπει να υποστηρίξουν την Hemexpo για να επεκτείνει την παρουσία της στη διεθνή αγορά». Όμως προειδοποίησε ότι «είναι πιο εύκολο να δημιουργήσεις ένα όνομα από το να το διατηρήσεις», τονίζοντας ότι «οι Έλληνες κατασκευαστές πρέπει να βρουν εκπροσώπους σε χώρες όπου κατασκευάζονται πλοία, αντί να εξαρτώνται από τοπικούς ατζέντηδες».

Ο διευθυντής της Costamare Shipping, Δημήτρης Τσαλαπάτης, ένας βετεράνος στο διεθνή χώρο της παραγωγής εξοπλισμού πλοίων, προειδοποίησε τα μέλη της Hemexpo ότι η εξυπηρέτηση 'μετά την πώληση' είναι η βασική προτεραιότητα.

«Οι Έλληνες πρέπει να 'χτυπούν την πόρτα' όχι μόνο στην ασιατική αγορά αλλά και στην ευρωπαϊκή. Πολλοί στη ναυτιλιακή αγορά παρακολουθούν αυτά που κάνουν οι Έλληνες» και έφερε ως παράδειγμα ότι «οι Νορβηγοί εκτιμούν τους Έλληνες και την ελληνική ναυτιλία».

Οι εκπρόσωποι των ναυτιλιακών εταιρειών συμφώνησαν σε γενικές γραμμές ότι οι κατασκευαστές πρέπει να είναι έτοιμοι να επωφεληθούν από την αναμενόμενη αύξηση σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων αφού ο παγκόσμιος στόλος θα πρέπει να ανανεωθεί. Τα νέα καύσιμα και οι περιβαλλοντικές απαιτήσεις «θα φέρουν και πάλι ανάπτυξη στη ναυπηγική βιομηχανία, επειδή πολλά πλοία θα πάνε για διάλυση».

Αρκετές από τις εταιρείες, μεταξύ των οποίων και οι D. Koronakis SA, Aluminox SA, Prisma Electronics SA, Psyctotherm, Raycap, Seabright και NanoPhos ΑΕ, δεν αναπτύσσουν μόνο καινούρια προϊόντα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά παράγουν και μοναδικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των non-snap back (recoiling) σχοινιών και self healing επιστρώσεων.   

Μηνάς Τσαμόπουλος newmoney.gr
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template