Μ. Κομορόφσκι: «Για την PayPal η ελληνική αγορά είναι προτεραιότητα»

Τετάρτη 30 Αυγούστου 2017

«Στην περιοχή για την οποία είμαι υπεύθυνος, η Ελλάδα είναι ανάμεσα στις αγορές που δίνω προτεραιότητα», τονίζει σε συνέντευξή του για το
Newmoney.gr, ο Γενικός Διευθυντής Βορείου και Κεντρικής Ευρώπης της PayPal, Ματτ Κομορόφσκι.

O Κομορόφσκι συντονίζει την επιχειρηματική στρατηγική της εταιρείας σε 30 ευρωπαϊκές χώρες - όπως η Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, το Βέλγιο, η Ιρλανδία και οι σκανδιναβικές.

«Ο λόγος είναι ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα αποτελεί μία αγορά σχεδόν 4 δισ. ευρώ. Πρόκειται για μία αγορά με ικανοποιητικό μέγεθος και αναπτυσσόμενη. Σε σύγκριση με άλλες γειτονικές χώρες, βρίσκεται μέσα στην πρώτη 10άδα των χωρών σε ό,τι αφορά στο ρυθμό ανάπτυξης του B2C ηλεκτρονικού εμπορίου (18% με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στο 13,3%). Επίσης, ανανπτύσσεται τόσο στο εσωτερικό ηλεκτρονικό εμπόριο και στο διακρατικό, δηλαδή οι Έλληνες έμποροι πωλούν και εκτός χώρας. Η Ελλάδα είναι μία αγορά με προτεραιότητα για εμάς και για αυτό συμπεριελαμβάνετο σε κάθε προϊοντικό λανσάρισμα που έχουμε κάνει», εξηγεί.

Μετρώντας ήδη 18 χρόνια ζωής, η αμερικανική εταιρεία αναπτύσσει λύσεις διαδικτυακών πληρωμών για πελάτες και εμπόρους. Από την πλευρά του καταναλωτή, ο λογαριασμός του στο PayPal λειτουργεί ως ένα ψηφιακό πορτοφόλι, το οποίο συνδέει με μία χρεωστική ή πιστωτική κάρτα. Με αυτό μπορεί να πληρώνει από τον υπολογιστή ή το κινητό του σε όσους εμπόρους είναι συνδεδεμένοι με την PayPal. Από την πλευρά του, ο έμπορος προσθέτει στο ηλεκτρονικό του κατάστημα ένα «κουμπί» που υποδεικνύει στο χρήστη ότι μπορεί να πληρώσει για τις αγορές του μέσω του λογαριασμού του στο PayPal. Για κάθε συναλλαγή η PayPal χρεώνει τον έμπορο με ένα ποσοστό ως προμήθεια, το οποίο εξαρτάται από τον όγκο συναλλαγών που πραγματοποιεί.


«Η διαφορά μας με τον [τοπικό] ανταγωνισμό είναι ότι η PayPal προσφέρει ένα παγκόσμιο δίκτυο αποδοχής πληρωμών. Είναι διαθέσιμη σε πάνω από 200 αγορές, υπάρχουν πάνω από 200 εκατ. ενεργοί λογαρισμοί που χρησιμοποιούν το PayPal και περίπου 16 εκατ. έμποροι παγκοσμίως που αποδέχονται το PayPal», αναφέρει ο Κομορόφσκι.

Η PayPal προσφέρει τις υπηρεσίες της στην Ελλάδα εδώ και 10 χρόνια. Δίπλα στο κύριο προϊόν της - το ψηφιακό πορτοφόλι πληρωμών - προσφέρει μία σειρά υπηρεσιών που έχουν ως στόχο να επαναφέρουν την εμπιστοσύνη μεταξύ καταναλωτών και εμπόρων που χάνεται, καθώς οι συναλλαγές μεταφέρονται από το φυσικό στο διαδικτυακό κανάλι. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για την κάλυψη εξόδων για επιστροφές (εάν ένας αγοραστής θέλει να επιστρέψει ένα προϊόν που αγόρασε για να το αντικαταστήσει με ένα άλλο), η εγγύηση του αγοραστή (επιστροφή χρημάτων εάν το προϊόν που αγόρασε δεν είναι όπως περιεγράφετο στο ηλεκτρονικό κατάστημα) και η εγγύηση του πωλητή (επιστροφή χρημάτων εάν αποδειχθεί ότι η συναλλαγή ήταν προϊόν απάτης και εκείνος έχει αποστείλει το προϊόν). Τέλος, η PayPal έχει επεκταθεί και στις αποστολές μικροποσών απευθείας μεταξύ χρηστών μέσω της υπηρεσίας PayPal.me. Η ασφάλεια των συναλλαγών στο PayPal διασφαλίζονται μέσω μίας «μηχανής πρόληψης απάτης» της εταιρείας, η οποία χρησιμοποιεί αλγορίθμους που εξετάζουν μεγάλο όγκο δεδομένων, όπως το ιστορικό συναλλαγών καταναλωτή και εμπόρου, τις αγοραστικές συνήθειες του χρήστη, από πού έχει συνδεθεί και ούτω καθεξής και αποφασίζουν εάν μία συναλλαγή είναι προϊόν υποκλοπής.

Οι μελλοντικές προοπτικές του ελληνικού e-commerce

Για τον Ματτ Κομορόφσκι, η ελληνική αγορά εκτός από το μέγεθος που έχει αναπτύξει ήδη, έχει ακόμη περισσότερες μελλοντικές προοπτικές.


«Εντοπίζουμε τις προοπτικές βλέποντας τον όγκο δραστηριότητας που έχουμε στην Ελλάδα, τόσο από τους καταναλωτές όσο και από τους εμπόρους. Οι μελέτες είναι ένα πράγμα, αλλά τα πραγματικά στοιχεία συναλλαγών δείχνουν άνοδο τα προηγούμενα δύο χρόνια»,
αναφέρει ο Κομορόφσκι και εξηγεί:

«Αρχικώς, ακολουθείται η τάση στροφής στο online και mobile banking, που στρέφει τους καταναλωτές στο διαδικτυακό εμπόριο και πληρωμές. Δεύτερον, η διείσδυση του Διαδικτύου στην Ελλάδα και ο αριθμός των ανθρώπων που αγοράζουν online βρίσκονται ακόμη υπό ανάπτυξη. Αυτό σημαίνει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα συνεχίσει να αναπτύσσεται. Και, τρίτον, είναι ενδιαφέρον το μέγεθος του διακρατικού εμπορίου και από τις δύο πλευρές: Έλληνες καταναλωτές που αναζητούν στο εξωτερικό προϊόντα που δεν μπορούν να βρουν στη χώρα ή που είναι πιο φθηνά εκτός. Και από την άλλη καταναλωτές εκτός Ελλάδος που αγοράζουν ηλεκτρονικά από Έλληνες εμπόρους».


Στροφή στις mobile συναλλαγές



Η στροφή στις πληρωμές μέσω κινητών συσκευών είναι μία τάση η οποία καταγράφεται σε ακόμη πιο έντονο βαθμό και παγκοσμίως: ο Κομορόφσκι τονίζει ότι το 1/3 των συναλλαγών που πραγματοποιούνται μέσω της εταιρείας γίνονται μέσα από κινητά ή ταμπλέτες.

«Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές θέλουν να πραγματοποιούν αγορές σε οποιοδήποτε μέρος ανά πάσα στιγμή. Οι έμποροι θα πρέπει να είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν σε αυτό. Να κτίσουν τη διαδικτυακή παρουσία τους και να παράσχουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα παραμετροποιημένο για πληρωμές μέσα από τις μικρές οθόνες των κινητών συσκευών, αυξάνοντας την εμπειρία χρήσης των αγοραστών τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό», επισημαίνει ο Κομορόφσκι.


Capital controls και ψηφιακές συναλλαγές


Η οικονομική κρίση και οι κεφαλαιακοί έλεγχοι στο τραπεζικό σύστημα, δεν επηρέασαν την PayPal, τονίζει ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας για Βόρειο και Κεντρική Ευρώπη. Μάλλον, βοήθησαν παρά έπληξαν τη δραστηριοποίησή της, καθώς περισσότεροι άνθρωποι στράφηκαν στις ψηφιακές λύσεις προκειμένου να υπερκεράσουν κάποιους από τους περιορισμούς των capital controls..

«Παραμένουμε σε πλήρη λειτουργία στην Ελλάδα και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε τους Έλληνες πελάτες μας»
, τονίζει ο Κομορόφσκι. Υπενθυμίζεται ότι τις πρώτες εβδομάδες των capital controls, οι χρήστες της PayPal δεν μπορούσαν να «φορτώσουν» τους λογαριασμούς τους με καινούρια ποσά μέσω των ελληνικών τραπεζών ή να προβούν σε αγορές στο εξωτερικό, ωστόσο κάποιες λειτουργίες όπως η αποδοχή πληρωμών και η χρήση των χρημάτων που είχαν ήδη στα ψηφιακά πορτοφόλια τους είχαν παραμείνει ενεργές. «Εξακολουθούμε να βλέπουμε υγιή ανάπτυξη στον όγκο συναλλαγών μέσω PayPal στην Ελλάδα. Ο ρυθμός αυτός επιβραδύνθηκε μόνο τον Ιούλιο 2015, ωστόσο επανήλθε αμέσως τον Αύγουστο 2015 και έκτοτε παρατηρούμε μία ικανοποιητική επιτάχυνση», υπογραμμίζει ο Κομορόφσκι.

paypal_12.png

Οι παγκόσμιες τάσεις



Παγκοσμίως, οι πληρωμές είναι ένα από τα «Ιερά Δισκοπότηρα» της τεχνολογίας τα τελευταία 2-3 χρόνια. Τράπεζες, νέες startups, εκκαθαριστές συναλλαγών, τεχνολογικοί «γίγαντες» και άλλοι «παίκτες» αναπτύσσουν καινοτομίες που «διαταράσσουν» τον παραδοσιακό χρηματοπιστωτικό τομέα. Εμπλέκουν, μάλιστα, και άλλες τεχνολογίες όπως η εικονική πραγματικότητα, τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα, το Bitcoin και το Blockchain.

«Ο τρόπος με τον οποίον αλλάζουν οι πληρωμές αυτήν την στιγμή, τις καθιστούν ως μία από τις πιο δυναμικές αγορές. Δημιουργούνται καινοτομίες που επιτρέπουν στους καταναλωτές να πληρώνουν πιο εύκολα»,
εκφράζεται ο Ματτ Κομορόφσκι και τονίζει πως όσον αφορά στην PayPal «αφενός αναπτύσσουμε οι ίδιοι καινοτομίες και αφετέρου όταν βλέπουμε εξαιρετικές εταιρείες με μελλοντικές προοπτικές τις εξαγοράζουμε ή συνεργαζόμαστε μαζί τους», αναφερόμενος στις πιο πρόσφατες εξαγορές των Braintree (εκκαθάριση συναλλαγών από πιστωτικές κάρτες, 2013) και Xoom (διεθνείς μεταφορές τραπεζικών εμβασμάτων, 2015).

Πάντως, για τον Γενικό Διευθυντή της PayPal στην Βόρειο και Κεντρική Ευρώπη το πιο σημαντικό στοιχείο στο μέλλον των πληρωμών είναι ότι τα μετρητά θα γίνουν όλο και πιο σπάνια, ενώ οι ψηφιακές πληρωμές ακόμη πιο «αόρατες» από ό,τι είναι σήμερα.


«Συμβαίνει ήδη σήμερα, αλλά στο μέλλον οι πληρωμές θα είναι ακόμη πιο 'αόρατες', πιο αυτόνομες. Θα φτάσουμε σε ένα σημείο όπου οι διασυνδεδεμένες συσκευές μας - το ψυγείο ή το αυτοκίνητό μας - θα πληρώνουν μόνες τους, κι εμείς θα χρειάζεται απλώς να τις εξουσιοδοτούμε. Όσο είναι ασφαλείς συναλλαγές, θα γίνονται στο παρασκήνιο, κάνοντας τη ζωή μας πιο εύκολη. Άλλωστε, στους ανθρώπους αρέσει να αγοράζουν πράγματα, δεν τους αρέσει να πληρώνουν
».   πηγή
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template