Πώς η πολυεθνική της ομορφιάς μετέτρεψε την κρίση σε ευκαιρία

Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει μία μόνο Ελλάδα. Υπάρχουν πολλές. Η πιο γνωστή είναι αυτή που βλέπουμε στις ειδήσεις των 8. Η Ελλάδα της μιζέριας, της φτώχειας, της ρεμούλας και των μεγάλων δυσκολιών. Η Ελλάδα της μετανάστευσης των νέων. Υπάρχει επίσης η «αυτιστική» Ελλάδα των νεο-ελίτ, οι οποίες κάνουν πως ζουν σε άλλο χώρο και χρόνο, απολαμβάνοντας τα κλοπιμαία. 
Μια τρίτη όμως Ελλάδα, που αναδύεται αργά, επίπονα αλλά και επίμονα, είναι αυτή της δημιουργίας.
Είτε πρόκειται για τις τέχνες, καθώς προκύπτουν νέα πεδία έκφρασης για τους καλλιτέχνες, είτε για την επιχειρηματικότητα με τις start up εταιρείες που μετατρέπουν την ανεργία σε ευκαιρία.
 Παιδί αυτής της γενιάς είναι ο 39χρονος διευθύνων σύμβουλος της γνωστής πολυεθνικής εταιρείας στον χώρο της ομορφιάς Wella Hellas, Θάνος Κυριαζής.
 Ενας μάνατζερ που θεωρείται από τα μεγαλύτερα ταλέντα πανευρωπαϊκά για τον όμιλο της Procter & Gamble, ελέγχει τις μετοχές της γερμανικής Wella και κατόρθωσε στον ενάμιση χρόνο που διοικεί την εν Ελλάδι θυγατρική να την επαναφέρει σε ανοδικές πωλήσεις, αλλά και σε μια κερδοφόρα πορεία στη χώρα όπου ο κλάδος των καλλυντικών και συνολικά της ομορφιάς παρουσιάζει όχι απλώς σημάδια κόπωσης, αλλά ενδείξεις πανωλεθρίας.

Συγκεκριμένα, η Wella Hellas παρουσίασε στη χρήση 1/7/2013 - 30/6/2014 αύξηση πωλήσεων και κερδών προ φόρων, περιορίζοντας παράλληλα και τα έξοδα λειτουρ­γίας της. Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 15,8 εκατ. ευρώ από 15,3 εκατ. ευρώ το 2013, σημειώνοντας αύξηση 3,22%. Ενισχυμένα κατά 24,6% ήταν και τα κέρδη προ φόρων, τα οποία από 845.000 ευρώ το 2013 ανήλθαν σε 1 εκατ. ευρώ το 2014. Παράλληλα, το EBIT αυξήθηκε στα 1,22 εκατ. ευρώ το 2014 από 1,14 εκατ. ευρώ το 2013, ενώ η εταιρεία περιόρισε τα λειτουργικά της έξοδα κατά 1,1 εκατ. ευρώ το 2014. Ολα αυτά φυσικά κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν. Βασίστηκαν σε ένα ρεαλιστικό και απαιτητικό πλάνο που εφάρμοσε ο κ. Κυριαζής. Μια σαφή στρατηγική, η οποία ως βάση της είχε την κατανόηση για το πού πηγαίνει η ελληνική αγορά ομορφιάς.

Σε μια περίοδο λοιπόν όπου οι Ελληνίδες συρρίκνωσαν τη δαπάνη τους για την προσωπική τους περιποίηση, η Wella κέρδισε έδαφος. Κι αυτό διότι η διοίκησή της αντιλήφθηκε τη νέα εποχή. Μια εποχή που συρρίκνωσε τις πωλήσεις στα κομμωτήρια, όμως οδήγησε τις Ελληνίδες σε πιο home made καταστάσεις: σε χρήση προϊόντων στο σπίτι. Με κυρίαρχα τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών όπως τα Sassoon, Nioxin, Koleston αλλά και τις λοιπές επαγγελματικές σειρές, η Wella κυριαρχεί όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς.

Ο κ. Κυριαζής κατανόησε πως η αγορά στην Ελλάδα θα έχει προβλήματα και έτσι επέλεξε μια στρατηγική περικοπής κόστους, χωρίς όμως απολύσεις. Μια λογική που έβγαλε την εταιρεία στο ξέφωτο μετά και από μια περίοδο κλυδωνισμών όταν ο ανταγωνισμός δοκιμαζόταν -και δοκιμάζεται- άγρια. Δεν είναι τυχαίο το ότι χάρη στις νέες προκλήσεις που αφορούν την καριέρα του (του έγινε πρόταση από την τηλεόραση του Alpha) αλλά και τη ραγδαία επιδείνωση της αγοράς, ο προηγούμενος διευθύνων την εταιρεία κ. Μανώλης Λέκκας αποχώρησε. Από την αρχή, λοιπόν, ο κ. Κυριαζής γνώριζε πως κάθε άλλο παρά εύκολη θα ήταν η αποστολή του.

Ραγδαία ανάδειξη

Με σπουδές στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας, και συγκεκριμένα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, που ολοκληρώθηκαν μόλις το 1998, και μεταπτυχιακά που κράτησαν μέχρι το 2000, ο κ. Κυριαζής έχει εμπειρία που δεν είναι ανάλογη άλλων παλαιότερων στελεχών στη χώρα μας. Αυτό όμως που του έδωσε ώθηση, εκτός των νιάτων του, ήταν η μεγάλη σχολή της Procter & Gamble, της «στελεχομάνας» πολυεθνικής που έχει εντός των κόλπων της ανδρώσει γενιές στελεχών. Μόλις πριν από 16 χρόνια, λοιπόν, ο κ. Κυριαζής θα ενταχθεί στο δυναμικό αυτής της σπουδαίας πολυεθνικής, η οποία έχει τον χρόνο, τη διάθεση αλλά και τους πόρους ώστε να διδάσκει στα στελέχη της να γίνονται αποτελεσματικά.

Για 6 μήνες θα κάνει την πρακτική του στην Αθήνα στο τμήμα Ελέγχου των Καταναλωτικών Συνηθειών. Μετά θα περάσει και από άλλη μαθητεία, στον τομέα της καινοτομίας και του μάρκετινγκ, ενώ για τρία χρόνια θα πάει στον Ασπρόπυργο και θα ασχοληθεί με τις διανομές, μια από τις «βρώμικες» μα απαραίτητες δουλειές για ένα στέλεχος που θέλει να ανελιχθεί. Ανθρωπος ανήσυχος, σύντομα θα θελήσει να γνωρίσει και άλλα αντικείμενα. Μετά τις διανομές και το μάρκετινγκ, θα περάσει στις πωλήσεις, όπου για ενάμιση χρόνο θα ασχοληθεί με τις περιοχές της Αθήνας και των Δωδεκανήσων.

Αμεσα θα ασχοληθεί με τις σχέσεις της Procter με μεγάλους πελάτες, όπως η αλυσίδα Carrefour, και το 2009, σε νεαρή ηλικία, θα έρθει η πρώτη πραγματικά μεγάλη πρόκληση για τον ίδιο. Θα αναλάβει τις τύχες της αγοράς της Κύπρου, της Μάλτας και των κοντινών ανατολικών χωρών με βάση την Αθήνα
. Εκεί θα κατορθώσει να αναδειχθεί και να αποτελέσει μία από τις «χρυσές ελπίδες» της πολυεθνικής σε όλη την Ευρώπη. Η δουλειά του θα χαρακτηριστεί πολύ καλή και σύντομα θα ενταχθεί σε έναν στενότερο πυρήνα ανθρώπων που μπαίνουν στο διεθνές κύκλωμα της διοίκησης και οι οποίοι εναλλάσσονται αναλαμβάνοντας ηγετικές θέσεις και καθήκοντα.

Ετσι, θα δουλέψει επί δυόμισι χρόνια ως επικεφαλής ανάπτυξης για τις αγορές της Ελλάδας, της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Benelux, θέση μεγάλης ευθύνης που θα τον αναδείξει.
Κάπως έτσι, πολύ σύντομα, όταν θα υπάρξει ανάγκη και ενώ η ελληνική αγορά θα δείχνει σημάδια κόπωσης, θα έρθει η ώρα, τον Νοέμβριο του 2012, να αναλάβει τα ηνία της Wella Hellas. Ας μην ξεχνάμε πως η χώρα τότε αντιμετώπιζε μεγάλα προβλήματα και υπήρχαν σημεία κάμψης της καταναλωτικής δαπάνης.

Aνθρωπος εξωστρεφής και επικοινωνιακός, ο κ. Κυριαζής θα κατορθώσει να συμμαζέψει την κατάσταση και να αναδείξει τις σειρές της εταιρείας κάτω από δύσκολες συνθήκες. Ο ίδιος όμως τώρα γνωρίζει πως ως χρήσιμο στέλεχος στην πολυεθνική Procter & Gamble σύντομα θα κληθεί για την επόμενη μεγάλη αποστολή του. Κι αυτό διότι ξεκάθαρα θεωρείται ένας ελπιδοφόρος νέος Ελληνας μάνατζερ, σε μια χώρα όπου η ελπίδα έχει προ πολλού χαθεί.

Από τη Γερμανία του 1880 στην Μπρουκ Σιλντς

Tη Wella τη γνωρίζουμε από τις διεθνείς καλλονές που την έχουν διαφημίσει. Η Μπρουκ Σιλντς, η Φάρα Φόσετ, η Τσέριλ Λαντ είναι μερικές από τις «πρέσβειρες ομορφιάς» της εταιρείας που δημιουργήθηκε το 1880 στη Γερμανία από τον Φραντς Στρέχερ. Μια πολυεθνική που σήμερα ελέγχεται από την Procter & Gamble και παρουσιάζει πωλήσεις άνω των 2 δισ. δολαρίων και απασχολεί πάνω από 15.000 εργαζόμενους σε περισσότερες από 150 χώρες του πλανήτη.

Πριν από 134 χρόνια, ο επιστήμονας και διακεκριμένος χημικός Φραντς Στρέχερ δημιούργησε την προσωπική του εταιρεία στην περιοχή Σάξον Βόγκτλαντ, η οποία ασχολήθηκε με τα προϊόντα μαλλιών. Ο επιχειρηματίας σύντομα κατανόησε την αλλαγή στις τάσεις των καταναλωτριών. Σύντομα η εταιρεία του θα ακολουθήσει ανοδική πορεία πετυχαίνοντας τη μία νίκη πίσω από την άλλη. Μόλις το 1927 το όνομα Wella θα λανσαριστεί από τους δύο γιους του δημιουργού της εταιρείας ως brand name, ενώ θα είναι από τις πρώτες γερμανικές φίρμες που θα αναπτυχθούν στην αγορά των ΗΠΑ πριν καν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο πόλεμος θα οδηγήσει στη συρρίκνωση της εταιρείας και το 1945 θα επιχειρηθεί με μεγάλες δυσκολίες η αναστήλωσή της.

Μεγάλος σταθμός στην πορεία της θα είναι το προϊόν κρέμα Koleston που θα παραχθεί στη δεκαετία του ’50. Το 1983 θα εισαχθούν οι μετοχές της στο Χρηματιστήριο και θα προχωρήσει σε μια φάση εξαγορών και συγχωνεύσεων βιομηχανιών από τη Γαλλία και την Ισπανία. Η εταιρεία διατηρεί τρεις τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας: τα επαγγελματικά προϊόντα μαλλιών, τα Consumer Hair Cosmetics και τα αρώματα. Οι επαγγελματικές σειρές προϊόντων αγγίζουν το 50% των πωλήσεων κάτω από τα brand names Wella, Sebastian, Graham Webb, Kadus, Londa, Welonda, Belvedere και Tondeo. πηγη
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template