THE GREEKS THALASOCRACY:Κέρδη 85 εκατ. δολ. για 5 «θαλασσοκράτορες»

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

Στον αφρό στο γ' τρίμηνο οι εταιρίες με τάνκερ - LNG λόγω +20% της ζήτησης
Zoom στα πρώτα οικονομικά στοιχεία εννέα εισηγμένων στη Wall Street
«Γεννημένοι για τις μεγάλες προκλήσεις», είναι ο τίτλος πολλών

μελετών διεθνών αναλυτών όταν αναφέρονται στους Έλληνες εφοπλιστές. Παρά το ρευστό τοπίο στην παγκόσμια ναυτιλιακή κονίστρα και τον έντονο ανταγωνισμό από εξίσου μεγάλες δυνάμεις της ναυτιλίας, όπως η Κίνα και η Ιαπωνία, οι "Greeks" των θαλασσών όχι μόνο έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο ελέγχοντας 4.707 πλοία (ως τον Ιούλιο) και συνεχίζουν να ρίχνουν «ζεστό χρήμα» σε νέες επενδύσεις (8 διs. δολ. το α' εξάμηνο του έτους), αλλά και να δείχνουν «αντοχές» στα οικονομικά τους αποτελέσματα.
Πέντε Έλληνες «θαλασσοκράτες» μετρούν συνολικά κέρδη 85 εκατ. δολ. στο τρίτο τρίμηνο του 2014, το οποίο έληξε στο τέλος Σεπτεμβρίου, ενώ ανάλογες επιδόσεις παρουσιάζουν και στο εννεάμηνο (δεν έχουν ανακοινώσει ακόμη όλοι). Το μεγαλύτερο μέρος των κερδών αυτών αφορά κυρίως στις εταιρίες με στόλους τάνκερ και κυρίως για τη μεταφορά LNG, LPG και πετρελαίου, κλάδοι οι οποίοι παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση φορτίων κατά τουλάχιστον 20% το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Θετικό momentum παρατηρείται και για τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο «κομμάτι» των container-ships λόγω της ανάκαμψης της οικονομίας των ΗΠΑ, σύμφωνα με τους ναυλομεσιτικούς οίκους.

Στον... αντίποδα σε ζημιογόνο «ρότα» ή σε κερδοφόρο, αλλά με σημαντική κάμψη κερδών πλέουν πολλές ναυτιλιακές με δραστηριότητα στον πολύπαθο τομέα του ξηρού φορτίου. Γιατί μπορεί μεν ο δείκτης BDI να σημειώνει μία «δειλή» ανάκαμψη, όμως, εξακολουθεί να κινείται κάτω από τις 2.000 μονάδες σε σχέση με τις 4.000 πριν από μερικά χρόνια.
Έτσι, βάσει των μέχρι τώρα οικονομικών στοιχείων των εισηγμένων στην Wall Street ζημιογόνες είναι δύο ναυτιλιακές, μετρώντας από κοινού απώλειες 10 εκατ. ευρώ, ενώ «βουτιά» 72% στα κέρδη, φτάνοντας τα 14,08 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο (από 52,2 εκατ. ευρώ πέρυσι) σημείωσε η Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου.

ΟΙ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΙ

Γ. ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ: Στον «αφρό» κερδών κόντρα στην οικονομική κρίση βρέθηκε η Dynagas LNG Partners του Γιώργου Προκοπίου, η οποία έκανε το επίσημο «ντεμπούτο» της στον Nasdaq τον περασμένο Δεκέμβριο.
Η ναυτιλιακή εταιρία με έναν στόλο 5 πλοίων LNG Carriers και στο σύνολό τους ναυλωμένα μέχρι το 2016, παρουσίασε κέρδη 14 εκατ. δολ. στο γ' τρίμηνο του 2014 και 35,2 εκατ. ευρώ το 9μηνο, παρουσιάζοντας αύξηση 17,8% και 1,8% αντίστοιχα. Τα έσοδα από τα ταξίδια αυξήθηκαν στο τελευταίο τρίμηνο στα 28,8 εκατ. δολ. εξαιτίας της προσθήκης στον στόλο των δύο πλοίων "Arctic Aurora" και "Yenisey River". Ο μέσος ημερήσιος ναύλος για τα LNG carriers ανήλθε στα 77.500 δολ. Το συνολικό χρέος της εταιρίας στο τέλος Σεπτεμβρίου ανερχόταν στα 580 εκατ. δολ., ενώ τα μετρητά ανέρχονταν στα 35,1 εκατ. δολ. Ο Προκοπίου, ο οποίος με την Dynacom ελέγχει συνολικά 90 δεξαμενόπλοια, θέλησε να εκμεταλλευθεί την θετική συγκυρία για την αυξημένη ζήτηση LNG και δείχνει να τα καταφέρνει.

Κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
: Στους κερδισμένους του 2014 συγκαταλέγεται και η Costamare του Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου. Η ναυτιλιακή εταιρία, η οποία έχει «χτίσει» στρατηγική συμμαχία με την αμερικανική York Capital, συστήνοντας joint venture, έκλεισε το τρίτο τρίμηνο με κέρδη 37,1 εκατ. δολ. και 84,3 εκατ. δολ. στο εννεάμηνο. Τα έσοδά της αυξήθηκαν μάλιστα στα 124,7 εκατ. δολ. και 363,1 εκατ. δολ. αντίστοιχα. Οι κινήσεις στις οποίες προχώρησε ο εφοπλιστής και οι Αμερικανοί συνεργάτες του απέδωσαν καρπούς. Πιο συγκεκριμένα η πώληση του containership "Akritas" για scrap έναντι 7,3 εκατ. δολ. απέφερε όφελος περίπου 1,8 εκατ. δολ. Ταυτόχρονα, τα ισχυρά ναυλοσύμφωνα με κολοσσούς, όπως η Maersk, η Evergreen και η Yang Ming, στις οποίες έχει ναυλώσει 7 πλοία της με μέσο όρο τα 7.200 δολ. την ημέρα φέρνουν σημαντικά έσοδα στην εταιρία.

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΦΡΑΓΚΟΥ:
Με έναν στόλο 32 πλοίων και δραστηριότητα στα containerships και τα πλοία ξηρού φορτίου η Navios Maritime Partners LP κατέγραψε κέρδη τριμήνου 13 εκατ. δολ. και EBITDA 37,5 εκατ. δολ. Η Αγγελική Φράγκου θέλει να αξιοποιήσει την παρατεταμένη ύφεση στην αγορά για να ενισχύσει την εταιρία και αυτή είναι η στρατηγική που έχει χαράξει. Η συνεχής βελτίωση του ισολογισμού, η προσθήκη νέων σκαριών στον στόλο και η είσοδος στην βιομηχανία των containers με την εξαγορά containerships που έχουν ναυλοσύμφωνα διάρκειας 8 ετών, αναμένεται να παράγουν περίπου 60 εκατ. δολ. σε EBITDA κάθε χρόνο. «Ατού» για την Χιώτισσα καπετάνισσα αποτελεί και το γεγονός ότι τον Σεπτέμβριο άνοιξε νέα γραμμή πίστωσης με την ABN Amro Bank ύψους 56 εκατ. δολ. για τη μερική χρηματοδότηση δύο containerships.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
: Μπορεί η Dryships να βρέθηκε με την πλάτη στον τοίχο λόγων των υψηλών χρεών της τον προηγούμενο μήνα και του δανείου των 700 εκατ. που λήγει τον Δεκέμβριο, όμως, στο τρίτο τρίμηνο η ναυτιλιακή του Γ. Οικονόμου σημείωσε καθαρά κέρδη 16,7 εκατ. δολ. σε σχέση με ζημία 63,9 εκ. δολ. έναν χρόνο νωρίτερα. Ο εφοπλιστής είδε μία αύξηση 49% στα τριμηνιαία έσοδα, στα 601,6 εκατ. δολ., η πλειονότητα των οποίων προήλθε όμως, μέσω των συμβάσεων γεώτρησης της Ocean Rig. Η ρευστότητα έχει επηρεαστεί θετικά από τις καλύτερες επιδόσεις των τάνκερ, ενώ πλέον έχοντας πετύχει την αναχρηματοδότηση των μετατρέψιμων ομολόγων την 1η Δεκεμβρίου βλέπει με μεγαλύτερη αισιοδοξία την κατάσταση στις αγορές και την εταιρία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΤΖΗΠΑΤΕΡΑΣ:
Με την αμερικανική αγορά να διαδραματίζει καίριο ρόλο στην βιομηχανία του LPG, η Dorian LPG σημείωσε κέρδη ύψους 3,7 εκατ. δολ. στο τρίτο τρίμηνο του 2014, ενώ τα έσοδά της ανήλθαν στα 20,4 εκατ. δολ. Ελέγχοντας ήδη πέντε VLGCs και ένα LPG carrier και έχοντας σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα- μαμούθ για 17 σύγχρονα πλοία, θέλει να αξιοποιήσει τη μεγάλη ευκαιρία που υπάρχει στη συγκεκριμένη αγορά και βάζει τον πήχη ακόμη πιο ψηλά και για τα επόμενα οικονομικά αποτελέσματα.
Οι «ηττημένοι» του ξηρού φορτίου


PARAGON- EUROSEAS- SAFE BULKERS
Στους μεγάλους «ηττημένους» μέχρι τώρα του τριμήνου και του εννεαμήνου του 2014 συγκαταλέγονται η Paragon Shipping του Μιχάλη Μποδούρογλου, η Euroseas του Αριστείδη Πίτττα, αλλά και η Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου, παρά το γεγονός ότι η τελευταία παρέμεινε σε κερδοφόρο «τροχιά».
Κοινό «σημείο» και των τριών η δραστηριοποίησή τους στο ξηρό φορτίο, όπου τα ναύλα για τα πλοία τύπου panamax κυμάνθηκαν στα 5.865 δολ. την ημέρα το γ' τρίμηνο του έτους σε σχέση με τα 8.926 δολ. ημερησίως έναν χρόνο νωρίτερα, επηρεάζοντας τα έσοδα των ναυτιλιακών εταιριών.
Η Paragon Shipping κατέγραψε ζημίες 6,037 εκατ. δολ. το γ' τρίμηνο του 2014 από 7,49 εκατ. δολ. το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι, ενώ στο 9μηνο οι απώλειές της έφτασαν στα 41,6 εκατ. δολ. Τα έσοδά της διαμορφώθηκαν στα 8,4 εκατ. δολ. Παρά το γεγονός ότι η Paragon έκλεισε χρονοναυλώσεις για τα πλοία της πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς, στα 6.570 δολ. την ημέρα, ωστόσο το ποσό αυτό είναι κατά 29,2% χαμηλότερο σε σχέση με το αντίστοιχο των 9.274 δολ. την ημέρα που είχε κλείσει έναν χρόνο νωρίτερα. Αυτή είναι και η κύρια αιτία για την προσαρμοσμένη καθαρή ζημία της τάξεως των 6,1 εκατ. δολ. Ο Μιχάλης Μποδούρογλου ποντάρει πολλά στα καινούρια πλοία τα οποία κατασκευάζει (ήδη παρέλαβε δύο τον Οκτώβριο με τον στόλο του να φτάνει τα 16 πλοία) ώστε να βελτιωθεί περαιτέρω η θέση της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακής στην αγορά και με τους ναυλωτές της.
Απώλειες ύψους 11 εκατ. δολ. και 3,74 εκατ. δολ. σημείωσε και η Euroseas
στο 9μηνο και στο γ' τρίμηνο του 2014 αντίστοιχα, ενώ τα καθαρά της έσοδα στο τέλος Σεπτεμβρίου διαμορφώθηκαν στα 29 εκατ. δολ. μειωμένα κατά 1,5%
Παρά τα «κόκκινα» οικονομικά αποτελέσματα της ναυτιλιακής εταιρίας, ο Αριστείδης Πίττας θεωρεί πως οι επενδυτικές ευκαιρίες είναι μεγάλες ειδικά μετά και την πρόσφατη εξασφάλιση του 60% με 65% της χρηματοδότησης των δύο πρώτων πλοίων που έχει υπό κατασκευή. Οι αρρυθμίες στον κλάδο των bulkers και των containers επηρέασαν, σύμφωνα με τον εφοπλιστή, τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας του, όμως, ελπίζει σε ένα rebound ανάκαμψης εντός του 2015. Αυτή την στιγμή η εταιρία διαθέτει στόλο 15 πλοίων και άλλα 4 υπό ναυπήγηση.
Μπορεί να διατήρησε τα κέρδη της στο εννεάμηνο η Safe Bulkers στα 14,8 εκατ. δολ., όμως, υπέστη καθίζηση της τάξεως του 72% από τα κέρδη 52,2 εκατ. δολ. που είχε πέρυσι. Στο τρίμηνο αντίστοιχα τα κέρδη της διαμορφώθηκαν στα 1,5 εκατ. δολ. κινούμενα χαμηλότερα από τις προσδοκίες των αναλυτών της Wall Street, καθώς οι μέσες εκτιμήσεις έκαναν λόγο για 3 σεντς ανά μετοχή (από 2 σεντ / μετοχή που ήταν τελικά). Η ναυτιλιακή εταιρία ελέγχει έναν στόλο 32 πλοίων ξηρού φορτίου, ενώ στις αρχές Νοεμβρίου έκλεισε συμφωνία για την εξαγορά 12 νεότευκτων οικολογικών πλοίων που θα ενισχύσουν περαιτέρω στόλο και έσοδα.



Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ (IPO) ΠΟΥ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ Η ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΤΟΥ Π. ΛΙΒΑΝΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ SAVERYS

Η Euronav μετά το Βέλγιο βάζει... πλώρη και για τις ΗΠΑ

Μετά το Βέλγιο η Euronav βάζει... πλώρη και για τις ΗΠΑ. Η ναυτιλιακή εταιρία, όπου ο Πήτερ Λιβανός είναι συνέταιρος με τη μεγαλύτερη εφοπλιστική οικογένεια της Γαλλίας, την Saverys και η οποία διαπραγματεύεται ήδη στο Euronext, ετοιμάζει δημόσια εγγραφή (IPO) προκειμένου να μπει και στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Σχέδιο το οποίο έχει στα... σκαριά από το καλοκαίρι και ήθελε να υλοποιήσει από τον Οκτώβριο, όμως, τελικά το «πάγωσε» λόγω της αναταραχής που ξέσπασε στις ναυλαγορές των τάνκερ. Έναν μήνα μετά, όμως, η Euronav επανέρχεται στο αρχικό σχεδιασμό της. Ήδη πριν από μερικές ημέρες η διοίκηση υπέβαλε την σχετική αίτηση στις αμερικανικές χρηματιστηριακές αρχές, διαπιστώνοντας πως οι συνθήκες έχουν βελτιωθεί σημαντικά με τις τιμές των ναύλων να βρίσκονται στα 50.000 δολ. την ημέρα.
Αν και ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό το ποσό που φιλοδοξεί να αντλήσει από τις κεφαλαιαγορές η Euronav, ωστόσο το ποσό αυτό θα διατεθεί για την περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου της. 
Άλλωστε, η εισηγμένη στον Euronext εταιρία έχει βάλει ως στόχο να διπλασιάσει τον στόλο των 53 τάνκερ που ελέγχει σήμερα στα 100 μέχρι το 2015. Γι' αυτό και προχωρά σε ένα πρόγραμμα εξαγορών - μαμούθ ύψους 1,2 δισ. δολ. Σκοπός του είναι να ανέβει στην τελική κατάταξη με τους πέντε ισχυρότερους παίκτες διαχείρισης υπερδεξαμενόπλοιων του πλανήτη, «κυνηγώντας» τα μεγέθη του Νορβηγού Fredriksen. 
Πριν από μερικούς μήνες, ο Πήτερ Λιβανός, τάραξε τα νερά της διεθνούς ναυτιλίας με την εξαγορά του στόλου των 15 VLCCs της Maersk, τα οποία «πολιορκούσε» και ο συμπατριώτης του Πήτερ Γεωργιόπουλος. Όμως, στην... στροφή ο Λιβανός βγήκε μπροστά και... τερμάτισε πρώτος δίνοντας 980 εκ. δολ. πηγη
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template