ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ: Ακτοπλόος ναι, αλλά μαύρη πέτρα στην Ελλάδα.

Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

O πατέρας του πούλησε την Attica πριν οκτώ χρόνια, ο γιος έριξε «μαύρη» πέτρα στη χώρα μας
Λίγο πριν να ξεσπάσει ο κατακλυσμός της οικονομικής κρίσης, ο Αλέξανδρος Παναγόπουλος απολάμβανε μία, ίσως, από τις τελευταίες του βόλτες στην προβλήτα του λιμανιού του Πειραιά- εκεί όπου ήταν δεμένα τα πλοία Superfast και Blue Star Ferries τα οποία κάποτε ανήκαν στον όμιλο που είχε ιδρύσει ο πατέρας του, Περικλής- προτού φύγει για Πορτογαλία και χαράξει τη δική του ρότα στον χώρο της ακτοπλοΐας, αλλά στο εξωτερικό.
Σε μια συνέντευξή του πριν από τρία χρόνια, ο Αλέξανδρος Παναγόπουλος δήλωνε πως «ίσως επιστρέψω στην Ελλάδα με πιο πολλά πλοία». Μέχρι σήμερα, αυτό δεν έχει γίνει και, όσο μαίνεται η κρίση, μάλλον το πλάνο αυτό θα συνεχίσει να αναβάλεται.

Ο γιος του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου έχει επιλέξει έναν διαφορετικό δρόμο από εκείνον του πατέρα του που συνέδεσε το όνομά του με την ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας και τα ταξίδια στις ελληνικές θάλασσες. Έχει επιλέξει να αξιοποιεί νέες ευκαιρίες που παρουσιάζονται εκτός συνόρων, σε αγορές- φιλέτα όπου υπάρχει κενό ακτοπλοϊκής σύνδεσης και οι προοπτικές ανάπτυξης είναι μεγάλες.

Μία από αυτές τις ευκαιρίες, είναι και οι άδειες που χορήγησε το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών σε εταιρίες, να πραγματοποιούν δρομολόγια με φέρυ από τη Φλόριντα προς την Κούβα, συνδέοντας ακτοπλοϊκά τις ακτές των δύο χωρών μετά και την ιστορική αποκατάσταση των διπλωματικών σχέσεων έπειτα από μισό αιώνα που επισφραγίστηκε από τη συνάντηση Ομπάμα- Ραούλ Κάστρο στο τέλος του 2014.

Η United Caribbean Lines Florida, στην οποία βασικός μέτοχος είναι ο Αλέξανδρος Παναγόπουλος και η οποία έχει τη βάση της στις ΗΠΑ, είναι μία από τις τέσσερις εταιρίες που εξασφάλισαν άδεια από τις αμερικανικές αρχές για να πραγματοποιεί δρομολόγια που θα συνδέουν μεγάλα λιμάνια της Φλόριντα (όπως το Port of Maiami, Tampa Bay και Port Everglades) με την κουβανική πρωτεύουσα την Αβάνα.
Αρχικά, θα ξεκινήσει με ένα πλοίο χωρητικότητας 1.500- 2000 επιβατών και ανάλογα με την κίνηση που θα υπάρχει, θα ληφθεί η απόφαση για να δρομολογηθεί και δεύτερο, ενώ αργότερα το πλάνο προβλέπει και συνδέσεις με λιμάνια στο Μεξικό, όπως στο Κανκούν και στη χερσόνησο Γιουκατάν.
Άλλωστε, όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος «στην οικογένειά μας πάντα άρεσε η δραστηριοποίηση και στο εξωτερικό. Μας άρεσε η Βαλτική και οι προοπτικές που υπάρχουν στις διεθνείς αγορές.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

Ο 48χρονος, σήμερα, Αλέξανδρος, κοσμοπολίτης και με σπουδές στην Καλιφόρνια
έχει μυηθεί στα μυστικά του τρόπου λειτουργίας των επιχειρήσεων στο εξωτερικό, όπως και στη λειτουργία της ακτοπλοΐας εν γένει, καθώς πριν πάρει τη μεγάλη απόφαση να αφήσει πίσω του την Ελλάδα, είχε θητεύσει στην οικογενειακή επιχείρηση του Περικλή Παναγόπουλου.

Στα «σαλόνια» της ναυτιλίας υποστηρίζουν μέχρι και σήμερα, ότι ίσως ο διάδοχος του Παναγόπουλου να μην είχε αποφασίσει να εγκαταλείψει την ελληνική επιχειρηματική πραγματικότητα, αν δε μεσολαβούσαν κάποια γεγονότα καθοριστικά για τη μετέπειτα πορεία του. Είναι γνωστό πως, όταν ο Περικλής Παναγόπουλος προχώρησε στην πώληση του μετοχικού πακέτου των Μινωικών που είχε η Attica στον όμιλο Λασκαρίδη, ο γιος του διαφώνησε. Όπως διαφώνησε και με το δεύτερο και καθοριστικότερο πωλητήριο, εκείνο του ομίλου Attica τον Οκτώβριο του 2007 στη MIG του Ανδρέα Βγενόπουλου.

Λίγο πριν από την ολοκλήρωση του deal, ακούστηκε έντονα πως άρχισε να αποστασιοποιείται, δείχνοντας την αντίθεσή του στην απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, ενώ όταν από διευθύνων σύμβουλος έγινε απλό μέλος του ΔΣ άρχισε να αποτραβιέται και από τα φώτα της δημοσιότητας.



Οι επιχειρηματικές «διαφωνίες» με τις αποφάσεις του πατέρα του ήταν ο ένας μόνο λόγος που προχώρησε στα δικά του επιχειρηματικά βήματα.



Για πολλά χρόνια, ήταν κοινό μυστικό στους κοσμικούς κύκλους πως ο Αλέξανδρος και η μεγαλύτερη αδελφή του, Ειρήνη δεν ήρθαν ποτέ κοντά με τη δεύτερη σύζυγο του πατέρα τους, Κατερίνα Παναγοπούλου.
Οι σχέσεις τους ήταν τυπικές, ενώ οι έντονες αντιθέσεις ήρθαν στην επιφάνεια με αφορμή εκείνο το δυσάρεστο γεγονός της απαγωγής του εφοπλιστή πριν από μερικά χρόνια, όπου οι δύο πλευρές δεν είχαν κοινό σχέδιο δράσης.
Πάντως, από πέρυσι, ο Περικλής Παναγόπουλος και ο γιος του έχουν αποκαταστήσει πλήρως τις σχέσεις τους, καθώς μετά από πολύ καιρό πέρασαν χρόνο μαζί απολαμβάνοντας τον ήλιο των Σπετσών και συζητώντας χαλαρά μπροστά από το ξενοδοχείο «Ποσειδώνιο».

ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ

Θέλει να μπει και στις μεταφορές εμπορευμάτων

Τα σχέδια της United Caribbean Lines Florida δεν σταματούν μόνο στη δρομολόγηση φέρυ για τη μεταφορά επιβατών από τη Φλόριντα στην Αβάνα. Άλλωστε, όπως τόνισε και ο πρόεδρος της εταιρίας Bruce Nierenberg στη «Newsweek», «για εμάς είναι ένα καινούριο οικονομικό κίνητρο και για τις δύο χώρες και μια ευκαιρία ανάπτυξης των ακτοπλοϊκών συνδέσεων συνολικά για την Καραϊβική».
Η τουριστική κίνηση είναι μία από τις αγορές όπου στοχεύει το εγχείρημα και θα έχει να ανταγωνιστεί εταιρίες- κολοσσούς όπως οι Baya Ferries, Havana Ferry Partners of Fort Lauderdale και Airline Brokers Co. Η μεταφορά εμπορευμάτων (φορτηγά), αλλά και αυτή της τακτικής διασύνδεσης της απομονωμένης επί δεκαετίες, μεγάλης κουβανέζικης ομογένειας στις ΗΠΑ με τη γενέτειρά της είναι οι άλλες δύο δραστηριότητες τις οποίες θέλει να αναπτύξει.
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template