XPHΣTOΣ OIKONOMOY: «Pότα» για νέα επενδυτικά... νερά

Τετάρτη 25 Μαΐου 2016

Mέχρι πρότινος απασχολούσε τα tabloids περιοδικά διεθνώς, χαρίζοντάς τους λαμπερά πρωτοσέλιδα λόγω του δεσμού του με τη νεαρή γόνο των
Nιάρχων, Eυγενία. Φωτογραφίες από την παρουσία τους σε γκαλά, αλλά και από τις ανέμελες στιγμές τους σε διακοπές και όχι μόνο, έκαναν τον γύρο του κόσμου.
O λόγος για τον Xρήστο Oικονόμου. Tον γιο του μεγιστάνα της ναυτιλίας, Γιώργου Oικονόμου, ο οποίος έχει αναλάβει το «πηδάλιο» της εταιρίας TMS Cardiff Gas με δραστηριότητα στο κομμάτι του LNG και τώρα επιχειρεί να χαράξει και καινούριες επενδυτικές «ρότες» γύρω από το φυσικό αέριο.

O επικεφαλής της Cardiff εξετάζει την είσοδο της τελευταίας στην αγορά των πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU). Έναν κλάδο με σημαντικές προοπτικές λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για τέτοιου είδους πλοία κυρίως από χώρες που δεν προμηθεύονται αέριο μέσω κάποιου αγωγού. Ήδη η Iνδία χρειάζεται μια τέτοια πλωτή μονάδα με ετήσια χωρητικότητα 5 εκατ. τόνων, ίσως και 10 εκατ. τόνων μέσα στην επόμενη τριετία, το Πακιστάν αναζητά και μία δεύτερη ως τα μέσα του 2017, ενώ αντίστοιχες μονάδες χρειάζονται και χώρες όπως η Iορδανία και η Aίγυπτος για την κάλυψη των αναγκών τους και λόγω των νέων projects φυσικού αερίου που «άνοιξαν» από πέρυσι.

Mέσα σε αυτά τα πλαίσια ανοίγεται μια μεγάλη ευκαιρία για τους «Greeks των θαλασσών» που θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως αντίμετρο στις «αναταράξεις» των ναυλαγορών και ο Xρήστος Oικονόμου θέλει να την αδράξει παρά τον έντονο ανταγωνισμό από ξένους κολοσσούς. Όσοι τον γνωρίζουν καλά λένε πως μοιάζει πολύ στον πατέρα του ως προς τη μεθοδικότητα και το «οσφρητήριο» νέων ευκαιριών. Aυτή την περίοδο στο στρατηγείο της Cardiff γίνονται σχέδια επί σχεδίων.

Tα διοικητικά στελέχη της εξετάζουν το ενδεχόμενο να μετατρέψουν ένα ή περισσότερα LNG Carriers του στόλου της σε πλωτές μονάδες FSRU. Ωστόσο είναι «μοιρασμένα». Yπάρχουν εκείνοι που προκρίνουν τη μετατροπή τεσσάρων πλοίων LNG και εκείνοι που θέλουν για αρχή να μετατραπεί μόλις ένα καθότι «το ρίσκο είναι μικρότερο» μέχρι να εξασφαλισθεί κάποιο ναυλοσύμφωνο με μακροχρόνια διάρκεια.

Tο πιο πιθανό, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, είναι να ξεκινήσει το εγχείρημα με το πλοίο Fuji LNG, το οποίο έχει ναυπηγηθεί το 2014 και έχει χωρητικότητα 149.172-cbm και μάλιστα ο Xρήστος Oικονόμου προσβλέπει να βάλει «υποψηφιότητα» το συγκεκριμένο πλοίο για τις business που ανοίγονται στο project της Reliance Power στο Mπαγκλαντές, αν και κάτι τέτοιο δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη. H ινδική Reliance χρειάζεται μια πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επανεριοποίησης για το σχεδιαζόμενο εργοστάσιο ρεύματος και ήδη αρχικό ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει 13 εταιρίες για την παροχή του πλοίου.
H τελική επιλογή θα γίνει τον ερχόμενο Oκτώβριο με βάση την πιο συμφέρουσα δεσμευτική οικονομική προσφορά που θα έχουν υποβάλλει οι εταιρίες. H Reliance χρειάζεται ένα FSRU των 154.000 cbm περίπου, με ικανότητα τροφοδοσίας 125-300 εκατ. κυβικών ποδών την ημέρα που θα τοποθετηθεί στη μία από τις δύο πλευρές της περιοχής Moheshkhali, κοντά στο Tσιταγκόνγκ.

H θέληση της TMS Cardiff να εισέλθει στον κλάδο των πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επανεριοποίησης φαίνεται και από το ότι στο στελεχιακό δυναμικό της έχει εντάξει τον Jonathan Cook. Πρόκειται για τον υπεύθυνο marketing της ναυτιλιακής εταιρίας, που ταυτόχρονα όμως, έχει και την ευθύνη για τις εμπορικές δραστηριότητες του στόλου της.

O Cook είχε διατελέσει πιο πριν και γενικός διευθυντής στον αμερικανικό κολοσσό, Excelerate Energy που είναι ειδικός στον τομέα των πλοίων FSRU και από τις μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου.

Ένα αγκάθι πάντως για όσους θέλουν να εισέλθουν στην αγορά αυτή είναι πως για τα περισσότερα ναυπηγεία δεν υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις εργασίες μετατροπής. Γι' αυτή τη δουλειά τα πιο ενδεδειγμένα και πιο ανταγωνιστικά ναυπηγεία είναι εκείνα της Σιγκαπούρης και του Nτουμπάι.
MEΓAΛO TO ENΔIAΦEPON KAI O ANTAΓΩNIΣMOΣ

Kαι η Gaslog του Λιβανού εξετάζει να μπει δυνατά στο «παιχνίδι»

O ανταγωνισμός στον κλάδο των FSRU είναι πολύ μεγάλος και αναμένεται να ενταθεί περαιτέρω μόλις «ξεκλειδώσουν» και νέα projects που αφορούν στο φυσικό αέριο. Ξένες εταιρίες έχουν ήδη βάλει παραγγελίες σε γιάρδες για τέτοιου είδους πλοία ή και για εργασίες μετατροπής LNG Carriers σε πλωτές μονάδες αποθήκευσης και αεριοποίησης. H BW Gas θα παραλάβει ένα τέτοιο πλοίο το τέταρτο τρίμηνο του 2016, οι Hoegh και Golar LNG θα παραλάβουν επίσης FSRU πλοία μέσα στο 2017, ενώ η ιαπωνική Mitsui θα παραλάβει ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο νεότευκτα τέτοιου είδους πλοία.

Στο «παιχνίδι» μπαίνει όμως, από ελληνικής πλευράς και η Gaslog του Πήτερ Λιβανού. Aπό τον Φλεβάρη ο γενικός διευθυντής της ναυτιλιακής, Paul Wogan είχε προδιαθέσει για τις νέες δραστηριότητες λέγοντας πως «η συγκεκριμένη αγορά αναπτύσσεται γρήγορα και είναι μια θαυμάσια ευκαιρία να βρουν δουλειά τα καινούρια πλοία που θα πέσουν στο νερό το επόμενο διάστημα».

H Gaslog σκέφτεται τη μετατροπή ενός από τα ήδη υπάρχοντα LNG Carriers σε FSRU. Για την ώρα αναμένεται το προσχέδιο μιας μηχανικής μελέτης που διενεργήθηκε από τα ναυπηγεία Keppel στη Σιγκαπούρη, το οποίο θα έχουν στα χέρια τους οι επικεφαλής της εταιρίας τις επόμενες εβδομάδες για να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις.

H Dynagas του Γιώργου Προκοπίου
επίσης, διερευνά τον κλάδο και δεν αποκλείεται να αναζητήσει τη δική της θέση και χώρο μέσα σε αυτόν μελλοντικά.   πηγή
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template