Καταρρέουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία

Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2016

Xωρίς τους αναγκαίους πόρους χρηματοδότησης με τους οποίους θα εξασφάλιζε την παροχή της καθολικής υπηρεσίας ταχυδρομικών
υπηρεσιών, ξεμένουν με απόφαση του υπουργού Υποδομών κ. Χρίστου Σπίρτζη, τα ΕΛΤΑ.

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία που ιδρύθηκαν το 1828 με Προεδρικό Διάταγμα του Ιωάννη Καποδίστρια και αποτελούν τον πάροχο που έχει επιφορτιστεί να φτάνει μέχρι και την πιο απομακρυσμένη γωνιά της Ελληνικής Επικράτειας, απασχολώντας 6.500 εργαζόμενους, εμφανίζονται αποδεκατισμένα, την ώρα που η ομοσπονδία των σωματείων εργαζομένων καταγγέλλει προσπάθεια υπονόμευσης από την πλευρά των συναρμόδιων υπουργών.

Η αβεβαιότητα της εταιρείας καθρεφτίζεται και στην πρόσφατη απόφαση για έκτακτη γενική συνέλευση που συγκάλεσαν, το ΤΑΙΠΕΔ που ελέγχει πλήρως τα δικαιώματα ψήφου της εταιρείας και η Eurobank που κατέχει το 10% των ΕΛΤΑ από την εποχή της πώλησης του ΤΤ, οι οποίοι πιέζουν για την εφαρμογή ενός σχεδίου αναδιοργάνωσης.

Τα ΕΛΤΑ πλήττονται έντονα από τον ανταγωνισμό και αυτό φαίνεται από τις απώλειες που ήδη έχουν στην σύναψη νέων συμβολαίων την ώρα που οι παραδοσιακές τους δραστηριότητες διεμβολίζονται από την εξέλιξη της τεχνολογίας.


Η θυγατρική τους (Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ) κόπηκε σε πρώτη φάση από τον πρόσφατο διαγωνισμό της Ελληνικής Αστυνομίας για την διανομή των διαβατηρίων. Ο λόγος είναι ότι στον φάκελο που υποβλήθηκε υπήρχε ένας λάθος δικαιολογητικό που παρέπεμπε σε διαγωνισμό του ΕΟΠΠΥ!
Στον διαγωνισμό που έχει μείνει η ACS του ομίλου Φέσσα, τα ΕΛΤΑ έχουν υποβάλλει ένσταση για να ανατρέψουν το αποτέλεσμα. Τον περασμένο Σεπτέμβριο τα ΕΛΤΑ έχασαν ένα ακόμη μεγάλο πελάτη, την ΕΥΔΑΠ, μετά από ένα σφοδρό πόλεμο με την ACS που διήρκεσε τρία χρόνια. Το συμβόλαιο με τις ευλογίες και της ΕΕΤΤ, υπογράφτηκε με τον ανταγωνιστή των ΕΛΤΑ, παρά το γεγονός ότι η ΑCS είχε προσφέρει τιμή 0,39 ευρώ ανά λογαριασμό αντί 0,42 ευρώ η ανταγωνίστρια εταιρεία. Συνολικά με τον αποκλεισμό τους από τους δύο διαγωνισμούς τα Ελληνικά Ταχυδρομεία –εάν χαθεί οριστικά και η μάχη με τα διαβατήρια -χάνουν έσοδα άνω των 20 εκατ. ευρώ.



Γιατί απέσυρε την έρευνα η ΕΕ


Το κερασάκι στην τούρτα αποτελεί η πρόσφατη απόφαση της ΕΕ, με την οποία βάζει στο ντουλάπι την έρευνα που είχε ξεκινήσει για τις κρατικές ενισχύσεις, επικαλούμενη απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης (13 Οκτωβρίου 2016) με την οποία ανακαλεί την εφαρμογή του σχεδίου ενίσχυσης. Τα ΕΛΤΑ είχαν υποβάλλει φέτος αίτημα κρατικής ενίσχυσης ύψους 50 εκατ. ευρώ, με βάση κοστολογική μελέτη που είχαν αναθέσει στην PriceWaterHouse.

Ωστόσο, το υπουργείο Υποδομών απέσυρε τον περασμένο Οκτώβριο το αίτημα αυτό, θεωρώντας ότι είναι ιδιαίτερα υψηλό. Η απόσυρση φαίνεται να συνδέεται και με την βούληση του υπουργείου να μην «προικίσει» τα ΕΛΤΑ με αυτές τις αποζημιώσεις, την στιγμή που τελούν υπό καθεστώς ιδιωτικοποίησης. Ένας επιπρόσθετος λόγος είναι ότι η κρατική αυτή ενίσχυση εκτιμήθηκε ότι δεν μπορούσε να αναληφθεί καθώς θα επιβάρυνε το δημόσιο χρέος με 200 εκ ευρώ. Το υπουργείο Υποδομών που πλέον δεν έχει τις αρμοδιότητες τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομείων που έχουν περάσει στο νέο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής υπό τον κ Νίκο Παππά, κλείνει το δρόμο της χρηματοδότησης των ΕΛΤΑ, εμμένοντας στα αρχικά ποσά κρατικής ενίσχυσης που είχαν προσδιοριστεί, ελλείψει ενός αξιόπιστου μοντέλου κοστολόγησης, στα 15 εκ. ευρώ, ως υπηρεσίες ΥΓΟΣ (Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος).



Το ιστορικό της υπόθεσης
Η ΕΕ είχε ξεκινήσει την επίμαχη έρευνα τον Αύγουστο του 2014, με αφορμή την απόφαση της τότε κυβέρνησης για το ταμείο αντιστάθμισης, τον κουμπαρά δηλαδή που θα χρηματοδοτούσαν όλοι οι ταχυδρομικοί φορείς (μαζί και τα ΕΛΤΑ), τα Ελληνικά Ταχυδρομεία προκειμένου να μπορέσουν να φτάσουν σε κάθε γωνιά της Επικράτειας και να παράσχουν την καθολική υπηρεσία. Η απόφαση αυτή του υπουργείου Υποδομών , συνιστά θηλιά στο λαιμό των Ελληνικών Ταχυδρομείων καθώς θεωρείται ότι με αυτό τον τρόπο πριονίζουν τη θέση του ως παρόχου καθολικών υπηρεσιών και για την οποία ουδέποτε έως σήμερα έχει αποζημιωθεί.

«Δεν απεμπολούμε τα ποσά αυτά που ανήκουν σε δεδουλευμένα μας και θα εξαντλήσουμε όλα τα νόμιμα μέσα για να τα διεκδικήσουμε» δηλώνει o διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ κ. Γιάννης Ζαρολιάγκης.
Όπως αναφέρει, τα ΕΛΤΑ έχουν μεγάλο κόστος για να εκτελέσουν την καθολική υπηρεσία και στις πιο δυσπρόσιτες περιοχές της χώρας με 1.000 αγροτικούς διανομείς και διατήρηση υποκαταστημάτων.

Ο αντίλογος που προβάλλει η κυβέρνηση είναι ότι τα ΕΛΤΑ θα πρέπει να υποβάλλουν στοιχεία στον ρυθμιστή της αγοράς που είναι η ΕΕΤΤ και αυτή με την σειρά της να κοστολογήσει τις πραγματικές ανάγκες της εταιρείας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το σχετικό αίτημα που είχε υποβληθεί για την κρατική ενίσχυση απορρίφθηκε από την ΕΕΤΤ, μολονότι τα ΕΛΤΑ έχουν καταθέσει ενστάσεις και αιτήσεις θεραπείας.

Σημειώνουν μάλιστα ότι δεν είναι δυνατόν σε αυτή την τόσο αρνητική οικονομική συγκυρία να υπάρχει κρατικός φορέας που να λαμβάνει τόσο υψηλή χρηματοδότηση, τονίζοντας ότι τα ΕΛΤΑ θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν και να διαφοροποιήσουν το επιχειρηματικό μοντέλο ώστε να αποκτήσουν νέες πηγές εσόδων. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά η εμφακέλωση έχει μειωθεί κατά 80% και αυτό είναι ένα σαφές δείγμα ότι η αγορά έχει αλλάξει.

Με βάση τον αρχικό σχεδιασμό για να λειτουργήσουν τα ΕΛΤΑ ως φορέας καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, επρόκειτο να συσταθεί με υπουργική απόφαση, η λειτουργία ενός ταμείου αντιστάθμισης από το 2015 έως το 2019 ή από το 2016 έως το 2020. Όπως προβλεπόταν ο μηχανισμός αυτός θα βασιζόταν σε συνεισφορές από φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά (συμπεριλαμβανομένων των ΕΛΤΑ) με βάση τις κοινοτικές οδηγίες. Καθώς όμως το ποσό της ενίσχυσης που επρόκειτο να χορηγηθεί στα ΕΛΤΑ κατά την περίοδο 2015-2019 (ή 2016-2020) θα μπορούσε να υπερβεί τα 15 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, η Επιτροπή αξιολόγησε ότι ο μηχανισμός αυτός μπορεί να παραβιάζει τους κανόνες του ανταγωνισμού.

Προέκυψε δηλαδή ότι ενώ «η χρηματοδότηση της υποχρέωσης παροχής καθολικής υπηρεσίας μέσω ενός ταμείου αντιστάθμισης είναι απολύτως αποδεκτή και προβλέπεται από τις ταχυδρομικές οδηγίες, το επίπεδο των συνεισφορών που ζητούνται από διάφορους φορείς εκμετάλλευσης (συμπεριλαμβανομένων των ΕΛΤΑ) δημιουργεί ειδικότερα ζητήματα σχετικά με την ανάπτυξη του εμπορίου στην ΕΕ».

Στην προκειμένη περίπτωση, οι συνεισφορές από άλλους φορείς θα μπορούσαν να φθάσουν στο 10%, δηλαδή να είναι 20 φορές μεγαλύτερες από τη συνεισφορά των ΕΛΤΑ που αντιστοιχεί στο 0,5% του τζίρου τους
.            newmoney.gr
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template