ΜΕ ΟΧΗΜΑ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ αυτοί οι Έλληνες νέοι επιχειρηματίες τα κατάφεραν

Σάββατο 15 Απριλίου 2017

Επενδύοντας σε παραδοσιακές ή νέες καλλιέργειες με «όχημα» την καινοτομία, καθιερώθηκαν από τις ευρωπαϊκές αγορές μέχρι
την Αυστραλία και την Αμερική
Πολύ συχνά ακούμε να λένε πως στην Ελλάδα της κρίσης η εξωστρέφεια είναι μονόδρομος για το επιχειρείν και δεν έχουν άδικο. Όταν η αγορά στην οποία δραστηριοποιείσαι είναι στρεβλή, δεν παρουσιάζει σημάδια ανάπτυξης και υποσκάπτει οποιαδήποτε επένδυση, τότε το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να βγεις από το «καβούκι» σου και να αναμετρηθείς με ανταγωνίστριες εταιρείες του εξωτερικού. 


Εάν ένας επιχειρηματίας είναι σίγουρος για το προϊόν και τις υπηρεσίες του, τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει από την υιοθέτηση εξωστρεφούς πολιτικής είναι πολλαπλά, αφού το brand του αποκτά διεθνή αναγνώριση, αλλά και πελάτες εκτός των εθνικών του συνόρων.
Τρεις καινοτόμες επιχειρήσεις πήραν το ρίσκο να αφήσουν τη «βολή» τους και να δοκιμάσουν την τύχη τους σε νέες αγορές. Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, η ριψοκίνδυνη απόφαση φαίνεται να τους έχει δικαιώσει αφού τα κέρδη που προέρχονται από τις εξαγωγές αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.

Α. ΦΛΩΡΟΥ - Γ. ΜΑΤΘΑΙΟΥ
Τα ελληνικά βότανα σε Harrod's και Lafayette


Το δικό τους «βασίλειο» μέσα στην κρίση κατάφεραν να «χτίσουν» η Αφροδίτη Φλώρου και η Γιάννα Ματθαίου, ιδιοκτήτριες της γνωστής εταιρείας αφεψημάτων Anassa (που στα αρχαία ελληνικά σημαίνει βασίλισσα). Εκμεταλλευόμενες τα πολύτιμα βότανα της ελληνικής γης, τα οποία προσφέρουν μέσα σε μια πρωτότυπη συσκευασία, κέρδισαν την αποδοχή της ελληνικής αγοράς και έφτιαξαν ένα ισχυρό brand που διαφημίζει με τον καλύτερο τρόπο την Ελλάδα στο εξωτερικό.

Σήμερα τα ελληνικά βότανα που φέρουν την υπογραφή Anassa ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο με το ποσοστό των εξαγωγών να ξεπερνά πλέον το 65% του ετήσιου τζίρου. Εχουν αποκτήσει πιστό καταναλωτικό κοινό κυρίως στην Κεντρική Ευρώπη, στις Αραβικές χώρες, αλλά και στην Αυστραλία, ενώ συστηματικές προσπάθειες γίνονται και στη Ρωσία, στην οποία προς το παρόν οι παραγγελίες είναι περιορισμένες, αλλά δείχνουν σημάδια προοπτικής.



Οπως δηλώνει η Γιάννα Ματθαίου στην «Οικονομία», ο πήχης για το 2017 ανεβαίνει ακόμη πιο ψηλά με τις δύο επιχειρηματίες να εξετάζουν διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων τους .

«Κάθε χρόνο καταφέρνουμε να διπλασιάσουμε το ποσοστό των εξαγωγών μας και φέτος το επιχειρηματικό μας πλάνο περιλαμβάνει εξαγωγές που θα ανέρχονται στο 85% της παραγωγής, αλλά και διπλασιασμό τζίρου, λέει χαρακτηριστικά η Γιάννα προσθέτοντας πως το 2016 ήταν μια σημαντική χρονιά για την εταιρεία αφού κατοχύρωσε τη θέση της σε σημαντικά σημεία πώλησης όπως τα Harrod's και Hall Food στην Αγγλία, τα Lafayette στη Γαλλία, όπως επίσης τα Globus και τα Jelmoli στην Ελβετία.

Best seller σε πωλήσεις, από τους οχτώ υφιστάμενους κωδικούς, είναι αναμφίβολα το Pure Happiness, ένα υπέροχο μείγμα από βιολογικά αρωματικά φυτά που αφήνει ιδιαίτερη γεύση στον ουρανίσκο του καταναλωτή.

Παρότι νεοσσός στον χώρο, η επιχειρηματική προσπάθεια της Γιάννας και της Αφροδίτης έχει αναγνωριστεί και βραβευθεί από σημαντικούς θεσμούς στον κλάδο των τροφίμων και ποτών, όπως τα Great Taste Awards, ενώ στο ράφι με τα «τρόπαια» φιγουράρει και το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας του Ομίλου Libra.




«Στον φετινό διαγωνισμό των Great Taste Awards δύο από τα προϊόντα μας συμπεριελήφθηκαν στη λίστα με τα 50 καλύτερα προϊόντα της χρονιάς. Πρόκειται για το Lemon Verbena και το Τσάι του Βουνού».

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ
Το συνεταιριστικό θαύμα της Λαμίας με τη στέβια


Οταν σταμάτησαν οι επιδοτήσεις και η ζήτηση για τα ελληνικά καπνά, οι καπνοπαραγωγοί στην περιοχή της Λαμίας δεν έμειναν με σταυρωμένα τα χέρια. Γνωρίζοντας τις δυνατότητες του ελληνικού εδάφους και του τι μπορεί να προσφέρει στους καλλιεργητές του, άλλαξαν στρατηγική εστιάζοντας σε μια αγορά άγνωστη τότε για την Ελλάδα αλλά με πολλές προοπτικές.

Υπό την ομπρέλα ενός συνεταιρισμού ένωσαν τις δυνάμεις του δημιουργώντας τη La Mia Stevia και κατ’ επέκταση το πρώτο 100% ευρωπαϊκό προϊόν, με τον ελληνικών συμφερόντων συνεταιρισμό να είναι ο μοναδικός που καλλιεργεί και μεταποιεί στέβια εντός Ευρώπης, «κοντράροντας» πολυεθνικούς κολοσσούς από την Κίνα και τη Λατινική Αμερική.

Με επικεφαλής τον Χρήστο Σταμάτη που ασκεί καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου στον αγροτικό συνεταιρισμό Stevia Hellas, από το 2012 η καινοτόμα επιχείρηση επεκτείνει σταδιακά τις δραστηριότητές της σε Ελλάδα και εξωτερικό. Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία συμπεριλαμβάνονται ήδη στο δίκτυό της ενώ πρόσφατα μπήκε στην αγορά της Ελβετίας, την πρώτη χώρα με τη μεγαλύτερη κατανάλωση στέβιας ανά κάτοικο. Παράλληλα, η La Mia Stevia αποτελεί τον αποκλειστικό προμηθευτή φύλλων στέβιας της Teekannt, της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής εταιρείας τσαγιού που είναι γερμανικών συμφερόντων.

Ο Πάνος Αλεξίου και τα αδέλφια του «απογείωσαν» την οικογενειακή εταιρεία με 80 χρόνια παράδοση στην παρασκευή μελιού.


Οπως αναφέρει στην Οικονομία» ο κ. Σταμάτης, μέσα στην επόμενη τετραετία ο στόχος που έχει τεθεί από πλευράς διοίκησης είναι η δημιουργία νέου ιδιόκτητου εργοστασίου, επένδυση που αγγίζει τα 3-4 εκατ. ευρώ
. Για την τρέχουσα δε χρονιά τα σχέδια είναι εξίσου μεγαλεπήβολα αφού επικεντρώνονται στην κάλυψη των αναγκών του 80% της ελληνικής αγοράς, όπως επίσης και στη διείσδυση σε νέες αγορές του εξωτερικού. Ως προς την παραγωγική διαδικασία που ακολουθείται, τα φύλλα της στέβιας καλλιεργούνται στην Ελλάδα ξεραίνονται και στέλνονται στο εξωτερικό για εκχύλιση, ενώ η συσκευασία του τελικού προϊόντος πραγματοποιείται στη Λαμία, στο εργοστάσιο συνολικής έκτασης 600 τ.μ., στο οποίο βρίσκονται τα logistics και τα γραφεία της εταιρείας.

Το φυσικό γλυκαντικό που απευθύνεται σε ανθρώπους που πάσχουν από διαβήτη και σε εκείνους που ακολουθούν έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής, μπορεί να το αναζητήσει κανείς στα ράφια των σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, Θανόπουλος, Μπαλάσκας, Γαλαξίας και Σκλαβενίτης, καθώς επίσης σε 50 delicatessen, bio markets, green markets και σε 90 φαρμακεία σε όλη την Ελλάδα.

ΠΑΝΟΣ ΑΛΕΞΙΟΥ
Από τις λαϊκές αγορές στα αμερικανικά ράφια


Με παράδοση τριών γενεών και ιστορία στη μελισσοκομία οχτώ δεκαετιών η οικογενειακή επιχείρηση από την Εύβοια έχει θέσει ως στόχο της την ανάδειξη του ελληνικού μελιού ως premium προϊόντος στα πέρατα του κόσμου. Θεωρείται μάλιστα από τις πρώτες επιχειρήσεις του κλάδου που ασχολήθηκαν με τον βασιλικό πολτό στην Ελλάδα και την πρόσμιξη υπερτροφών στον υγρό «χρυσό» της διατροφικής αλυσίδας.

Ο λόγος για την οικογένεια Αλεξίου, η οποία εξειδικεύεται εδώ και χρόνια στις ελληνικές ποικιλίες μελιού που συνδυάζουν με μοναδικές ποικιλίες γύρης εκλεκτών ανθοφοριών, αλλά και τις πιο πολύτιμες υπερτροφές (superfoods), ελιξίρια μακροζωίας με ευεργετικές ιδιότητες και ανεκτίμητα οφέλη στην ενίσχυση του ανθρώπινου οργανισμού.

Ο συνεταιρισμός La Mia Stevia, με επικεφαλής τον Χρήστο Σταμάτη, είναι ο μοναδικός στην Ευρώπη που καλλιεργεί και μεταποιεί στέβια.


Το πάθος για τη μελισσοκομία εμφύσησε στην οικογένεια ο παππούς Στάθης, ο οποίος άρχισε να ασχολείται με την εμπορία μελιού και των παραγώγων της μέλισσας το 1935. Η σκυτάλη πέρασε το 1970 στον γιο Γιάννη, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν μπει δυναμικά στη διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησης ο Πάνος και τα αδέρφια του. Δίχως να πτοούνται από την κρίση ο Πάνος μαζί με τα αδέρφια του αποφασίζουν το 2014 να ιδρύσουν τη Melira μεταβαίνοντας από την πώληση μελιού σε λαϊκές αγορές, επαγγελματίες ζαχαροπλάστες και ιδιοκτήτες καταστημάτων, στη δημιουργία μιας εταιρείας που θα προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό μια πλούσια γκάμα προϊόντων μελιού που θα φέρουν τη σφραγίδα και την ποιότητα της οικογένειας Αλεξίου.

Με 2.000 μελίσσια να βρίσκονται στις υπηρεσίες της Melira πάνω από 200 τόνοι μελιού παράγονται ετησίως και συσκευάζονται στο τυποποιητήριο που βρίσκεται στην περιοχή του Ασπρόπυργου. Εκτός από τα μέλια, εφτά διαφορετικές κεραλοιφές, βασιλικός πολτός, σέρουμ, καλλυντικά, παστέλια και ενεργειακές μπάρες βρίσκονται υπό τη σκέπη του εν λόγω brand, έτοιμα να καταπλήξουν όσους προκρίνουν το φυσικό έναντι της βιομηχανικής παραγωγής.

Τόσο το καταναλωτικό κοινό όσο και η επιχειρηματική κοινότητα φαίνεται να έχουν αγκαλιάσει το συγκεκριμένο εγχείρημα, αφού τα προϊόντα ξεπερνούν σε γεύση και ποιότητα αυτά που κυκλοφορούν στην αγορά. Η διοίκηση της Melira που έχει δυναμική παρουσία στις μεγαλύτερες εκθέσεις τροφίμων του εξωτερικού απέσπασε 5 χρυσά αστέρια στον διαγωνισμό International Taste Quality Institute, έναν θεσμό των Βρυξελλών στο οποίο έδωσαν το «παρών» 180 chefs απ' όλο τον κόσμο.

Παράλληλα, της απονεμήθηκε το βραβείο του καλύτερου προμηθευτή αγροτικών προϊόντων στα σελφ σέρβις excellence awards 2016, το οποίο ψήφισαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, βραβεύτηκε με ασημένιο μετάλλιο στον διεθνή διαγωνισμό βιολογικού μελιού Bio Miel
που έλαβε χώρα στην Ιταλία, ενώ δύο από τα προϊόντα superfood τιμήθηκαν για την καινοτομία τους στη Sial, μία από τις σημαντικότερες εκθέσεις τροφίμων παγκοσμίως, που διεξάγεται στο Παρίσι.




Το 50% της παραγωγής πηγαίνει σε εξαγωγές με τα προϊόντα της εταιρείας να βρίσκονται ήδη σε Γαλλία, Νορβηγία, Γερμανία, Αμερική, Ιταλία, Βέλγιο, Κύπρο και Καναδά, ενώ είναι σε εξέλιξη συζητήσεις για την τοποθέτησή τους στην πολλά υποσχόμενη αγορά των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων
. Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τα προϊόντα Melira στα My Market, τα OK Markets, τα σούπερ μάρκετ Θανόπουλος, σε καταστήματα delicatessen, αλλά και στο concept store Yoleni's στο Κολωνάκι.    ethnos.gr
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template