Ρωσία: Η ώρα του εμπάργκο – Ποιος θα αγοράσει 1,4 εκατ. βαρέλια την ημέρα;

Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022


Σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι θα βρεθεί η Ρωσία ενόσω πλησιάζει η ώρα που θα τεθούν σε εφαρμογή οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πετρέλαιο ρωσικής προέλευσης. Κι αυτό διότι η Μόσχα δεν έχει καταφέρει να βρει εναλλακτικούς προορισμούς για να εξάγει το πετρέλαιό της, καθώς εκτός της Κίνας, της Ινδίας και της Τουρκίας καμία άλλη χώρα δεν εξεδήλωσε ενδιαφέρον να αυξήσει τις εισαγωγές της.

Υπενθυμίζεται ότι στις 5 Δεκεμβρίου τίθενται σε εφαρμογή οι κυρώσεις των Βρυξελλών. Αυτομάτως περί των 740.000 βαρελιών ημερησίως δεν θα αγοράζονται. Μετά από έναν μήνα στις αρχές του 2023, ακόμη 650.000 βαρέλια την ημέρα δεν θα εξάγονται από τη Ρωσία, καθώς θα σταματήσουν οι ροές προς τις Γερμανία και Πολωνία μέσω του αγωγού Ντρούζμπα. Συνολικά η Μόσχα θα βρίσκεται σε αναζήτηση αγοραστών για 1,4 εκατ. βαρέλια αργού πετρελαίου την ημέρα.


Ήδη η κατάσταση που έχει αρχίσει να διαμορφώνεται είναι αποθαρρυντική για το Κρεμλίνο. Μπορεί την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 28 Οκτωβρίου οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας να αυξήθηκαν, ωστόσο ο μέσος όρος των τελευταίων εβδομάδων συρρικνώθηκε και μάλιστα αισθητά στα 3 εκατ. βαρέλια ημερησίως.




Σύμφωνα με το Bloomberg, τα έσοδα από τις εξαγωγές πετρελαίου της τελευταίας εβδομάδας αυξήθηκαν κατά 12 εκατ. δολάρια, στα 133 εκατ. δολάρια, ωστόσο ο μέσος όρος για τα έσοδα των τελευταίων εβδομάδων μειώθηκε κατά 9 εκατ. δολάρια, στα 128 εκατ. δολάρια, ένα επίπεδο που συνιστά το χαμηλότερο από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία τον περασμένο Φεβρουάριο.

Την τελευταία αυτή εβδομάδα τα συνολικά 30 τάνκερ φόρτωσαν 21,9 εκατ. βαρέλια αργού πετρελαίου από τα λιμάνια της Ρωσίας, αυξημένα κατά 1,9 εκατ. βαρέλια σε σχέση με τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες.



Πάντως όπως δείχνουν και τα στοιχεία του Bloomberg, οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας προς τις ευρωπαϊκές χώρες μειώνεται σταθερά από τον περασμένο Φεβρουάριο και σε κάποιες περιπτώσεις έχουν μηδενισθεί.





Ένα άλλο πρόβλημα που έχει αρχίσει να ξεπροβάλλει στον ορίζοντα είναι αυτό της μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου έως ότου εφαρμοσθούν οι ευρωπαϊκές κυρώσεις. Κι αυτό διότι πολλοί είναι οι έμποροι οι οποίοι αυξάνουν τις παραγγελίες τους έως τις 5 Δεκεμβρίου.

Ωστόσο, τα πλοία που είναι διαθέσιμα για μεταφορά πετρελαίου δεν αρκούν, αλλά ακόμη και αν επαρκούσαν θα ήταν δύσκολο να εξυπηρετηθούν από τους διαθέσιμους αγωγούς για μεταφορά πετρελαίου διά θαλάσσης.

Πρέπει να αναφερθεί, ότι μπορεί μια παραγγελία να φορτωθεί πριν από τις 5 Δεκεμβρίου, ωστόσο να φθάσει αργότερα της ημερομηνίας αυτής στον τελικό της προορισμό. Με τις κυρώσεις όμως σε ισχύ, το φορτίο θεωρείται πια μη νόμιμο και η εταιρεία που διαχειρίζεται το τάνκερ μη νόμιμη επίσης, η οποία και θα πρέπει να υποστεί τις συνέπειες για καταπάτηση των κυρώσεων.

Οι αποστολές από τα λιμάνια της Ρωσίας στον Ειρηνικό Ωκεανό να χρειάζονται λίγες ημέρες για να διεκπαιρεωθούν, όπως και αυτές από τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας προς την Τουρκία.

Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο για την Ινδία, καθώς ο χρόνος που απαιτείται για αποσταλλεί ένα φορτίο με πετρέλαιο είναι κάποιες εβδομάδες.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template