Σούπερ μάρκετ: ‘Εκλεισαν το 2023 με 1 δισ. ευρώ περισσότερα στα ταμεία τους

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2024


Με τζίρο 11,8 δισ. ευρώ έκλεισε το 2023 για τα super markets σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Circana, με τους retailers να βάζουν στα ταμεία τους πάνω από 1 δισ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με το 2022.



Η τιμή ανά μονάδα προϊόντος ενισχύθηκε κατά μέσο όρο 6,6%, αισθητά χαμηλότερα από τους προηγούμενους μήνες, και ενώ είχαν προηγηθεί μέσες αυξήσεις 6,9% το 2022 και 2,2% το 2021.




Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εξέλιξη των πωλήσεων σε αξία συγκριτικά με την αντίστοιχη πορεία των πωλήσεων σε όγκους

Από τον περασμένο Μάρτιο ο ρυθμός των αυξήσεων στις τιμές υποχωρεί διαρκώς, κλείνοντας τη χρονιά στο 1,7%, από 2,5% τον Νοέμβριο,3,1% τον Οκτώβριο, 4,3% τον Σεπτέμβριο κ.ο.κ., και ενώ οι πρώτοι μήνες του έτους είχαν ξεκινήσει με μέσες ανατιμήσεις άνω του 11%, σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2022.




Ανά giga κατηγορία οι αυξήσεις ήταν παντού μονοψήφιες:6,5% στα τρόφιμα
6,5% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής
8,4% στα προϊόντα για το σπίτι


Διψήφια ανατίμηση κατέγραφαν μόνο τα καθαριστικά (+11%), ακολουθούμενα από τα υλικά μαγειρικής (8,8%) και τα snacks (8%), ενώ άνω του 7% αυξήσεις τιμών παρουσίασαν τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας & ομορφιάς και τα κατεψυγμένα τρόφιμα.





Στο 26,3% το μερίδιο του PL

Συνεχίστηκε η υπεραπόδοση της κατηγορίας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έναντι των επώνυμων brands. Ολοκλήρωσαν τη χρονιά με ανάπτυξη 11,3% (έναντι 8,6% των branded) και συνολικό μερίδιο αγοράς 26,3%.


Οι κατηγορίες που πρωταγωνίστησαν σε ανάπτυξη τζίρου και όγκων

Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία, σε διψήφια ποσοστά, εμφάνισαν τα snacks,τα μη αλκοολούχα ποτά, τα γαλακτοκομικά και τα είδη προσωπικής υγιεινής & φροντίδας.

Σε επίπεδο όγκου, τη μεγαλύτερη βελτίωση από πέρυσι εμφάνισαν τα αλκοολούχα ποτά, τα snacks, τα ποτά με και χωρίς αλκοόλ και τα γαλακτοκομικά.


Τέλος, αναλύοντας την εικόνα ανά μέγεθος καταστήματος, η χρονιά έκλεισε με τα πολύ μικρά καταστήματα να εμφανίζει την υψηλότερη ανάπτυξη (14,2%), ενώ τα hyper markets (με ανάπτυξη 13%), έχουν καταφέρει να διατηρούν την πελατεία που κέρδισαν μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.
Σούπερ μάρκετ: ‘Εκλεισαν το 2023 με 1 δισ. ευρώ περισσότερα στα ταμεία τους-8

πηγή

Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template