ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ:Ο θεοσεβούμενος φούρναρης από τη Σαντορίνη, τα κρυφά συσσίτια και η απαγωγή

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

Του Δημήτρη Μαρκόπουλου
Όταν ο επιχειρηματίας Μανώλης Καραμολέγκος κατόρθωσε να δραπετεύσει από την -προ διετίας-

απαγωγή του, είχε δηλώσει στους συγκεντρωμένους εκπροσώπους του Τύπου ότι η ζωή κατά κάποιον τρόπο τού έστελνε ένα μήνυμα αναγέννησης, αναζωογόνησης και δεύτερης ευκαιρίας. 
Τότε πολλοί μίλησαν για την ανακούφιση ενός ανθρώπου που πήγε στον άλλον κόσμο και ξαναγύρισε. 
Ενός επιχειρηματία που έμεινε κλεισμένος για 12 ώρες στο πορτμπαγκάζ ενός αυτοκινήτου και χάρη στη διαπραγματευτική του δεινότητα απεγκλωβίστηκε. Ωστόσο, η ζωή αποδεικνύει ότι όντως ο Μανώλης Καραμολέγκος πήρε μαθήματα ζωής από την τόσο δύσκολη συγκυρία στην οποία βρέθηκε. Για την ακρίβεια, έμαθε πώς να δίνει νέα ζωή σε πράγματα που μοιάζουν χαμένα. Εμαθε την τέχνη της αναγέννησης. Κι αυτό φάνηκε με το επαναλανσάρισμα του σήματος Κατσέλης, περίπου τρία χρόνια μετά την πτώχευση της εταιρείας Nutriart, η οποία το κατείχε.
Ο κ. Καραμολέγκος, διευθύνων σύμβουλος της αρτοβιομηχανίας, πρόσφατα ανακοίνωσε την εξαγορά του σήματος Κατσέλης και την επανατοποθέτηση των προϊόντων στην αγορά. Για κάποιους ήταν μια έξυπνη επιχειρηματική κίνηση. Για όσους όμως ασχολούνται με την ψυχολογία, ένας άνθρωπος που προσωπικά ξανάνιωσε επιδίωξε μέσα από αυτό την ανασύσταση ενός χαμένου λόγω χρεοκοπίας εμπορικού σήματος να δώσει με τη σειρά του ζωή. Να κάνει την ήττα νίκη, την πτώχευση δημιουργία και να αναγεννήσει ένα ιστορικό brand.

Πώς όμως το σήμα Κατσέλης βρέθηκε στην Καραμολέγκος;

Τον Νοέμβριο του 2015 έγινε σχετικός πλειστηριασμός και το σήμα κατέληξε τελικά στην ελληνική βιομηχανία με έδρα στην Ανατολική Αττική. Η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος, προτού λάβει την απόφαση αυτή, είχε πραγματοποιήσει έρευνες αγοράς, όπου είχε διαπιστώσει την υψηλή δημοφιλία του σήματος Κατσέλης, καθώς και οικονομικές μελέτες που αποδείκνυαν ότι μπορούσε να υπάρξει άμεσα μια επένδυση της τάξης των 10 εκατ. ευρώ τη διετία 2015-2016 για την εγκατάσταση νέας γραμμής παραγωγής έτσι ώστε να αυξηθεί η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου της. Αυτό που έμενε ήταν να πάρει την απόφαση ο Μανώλης Καραμολέγκος, πράγμα όχι και δύσκολο για όσους τον γνωρίζουν. 

Κάπως έτσι εξελίχθηκε μια επένδυση που δημιούργησε 30 νέες θέσεις εργασίας, με το σήμα και τα προϊόντα Κατσέλης να παράγονται στις εγκαταστάσεις της Καραμολέγκος στο Κορωπί, καθώς η τελευταία δεν εξαγόρασε τις εγκαταστάσεις της Nutriart ή μηχανολογικό εξοπλισμό. Μέσα από την επανατοποθέτηση στην αγορά των προϊόντων Κατσέλης η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος έχει θέσει στόχο αυτά να αποσπάσουν μερίδιο 8,7% το 2017 και 15% το 2018. 

Συνολικά, δε, προσδοκά διεύρυνση της αγοράς που σήμερα βρίσκεται στο 64,8% κατά 9,5 ποσοστιαίες μονάδες, με στόχο την απόσπαση μεριδίου από τη βιοτεχνική αρτοποιία.



Deal ζωής και θανάτου

Οπωσδήποτε ένα επιχειρηματικό deal έχει την αξία του. Αυτό όμως που είναι το πλέον σημαντικό και χάραξε τη ζωή του Μανώλη Καραμολέγκου ήταν η απαγωγή του το 2014. Ο τρόπος με τον οποίο κατέληξε η ιστορία αποτελεί ένα παγκόσμιο αστυνομικό case study. Κι αυτό διότι για πρώτη φορά ένας απαχθείς διαπραγματεύτηκε με τόση ψυχραιμία την ίδια του τη ζωή και κατόρθωσε να διαφύγει κλείνοντας αυτή τη φορά ένα deal ζωής. Δώδεκα ώρες κλεισμένος στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου των απαγωγέων του, ο Μανώλης Καραμολέγκος αρχικά σκεφτόταν την οικογένεια και τη δουλειά του. Σύμφωνα με διήγησή του, αμέσως κατανόησε ότι αυτό όμως που προείχε ήταν ο ίδιος ο εαυτός του. Αμέσως λοιπόν ανοίχτηκαν μπροστά του δύο επιλογές. Η πρώτη ήταν να αντεπιτεθεί με ό,τι μέσα είχε, με τον φόβο πρόκλησης αιματοκυλίσματος. Η δεύτερη ήταν να μετρήσει τον εχθρό και να βρει κάποιο «ρήγμα». Οταν διαπίστωσε ότι η ομάδα των απαγωγέων είχε μειωθεί, καθώς οι συνεργοί αποχώρησαν για να πάνε να διευθετήσουν τα λύτρα, θέλησε να βρει τον αρχηγό της ομάδας για να κατανοήσει με ποιο άτομο έχει να κάνει και κατά πόσο μπορούσε να συνάψει ένα... deal. Και τα κατάφερε.

Ποιος είναι ο Μανώλης Καραμολέγκος

Οσοι γνωρίζουν τον επιχειρηματία αναφέρονται σε έναν άνθρωπο της δουλειάς που από νωρίς το πρωί βρίσκεται στη μονάδα της εταιρείας στο Κορωπί. Γνωστή επίσης είναι η αγάπη για την Εκκλησία τόσο του ίδιου όσο και της μητέρας του, η οποία συνεχώς βοηθάει τους άπορους ανθρώπους της περιοχής αλλά και της Σαντορίνης. Ο Μανώλης Καραμολέγκος, από μικρή ηλικία, μαζί με την αδερφή του Μαρία (διατηρεί δική της εταιρεία), άρχισε να εργάζεται στο αρτοποιείο του πατέρα του Ηλία, απ' όπου έμαθε την τέχνη του ψωμιού και τα μυστικά της ζύμης. Χαρακτηριστική συνήθεια που διατηρεί μέχρι σήμερα είναι ο έλεγχος ενός τουλάχιστον ψωμιού από κάθε παραγωγή για να έχει πλήρη εικόνα της ποιότητας του προϊόντος, ενώ όταν κάποιος που δεν τον αναγνωρίζει (φωτογραφίες του είναι πολύ σπάνιες) τον ρωτάει τη δουλειά κάνει, απαντάει «φούρναρης». Αγαπημένος του τόπος είναι το νησί του, η Σαντορίνη, την οποία με κάθε τρόπο φροντίζει να επισκέπτεται. Ο ίδιος είναι ιδιαίτερα δεμένος με τους εργαζομένους του εργοστασίου, πολλοί από τους οποίους βρίσκονται στην εταιρεία από τη δημιουργία της.



Η οικογένεια Καραμολέγκου -και συγκεκριμένα ο πατέρας του επιχειρηματία Ηλίας- δραστηριοποιείται στην αρτοποιία από τις αρχές του 1950 στη Σαντορίνη, με έμφαση σε παραδοσιακά ψωμιά (παξιμάδια, κριθαροκουλούρες, μαύρα ολικής άλεσης). Το 1971 ο Ηλίας Καραμολέγκος μετεγκαθίσταται στην Αγία Παρασκευή και γρήγορα επεκτείνεται, ενώ ξεκινάει τις χονδρικές πωλήσεις στο μαύρο ψωμί ολικής άλεσης και στα παξιμάδια. Στα μέσα της δεκαετίας του '80, διαβλέποντας το κλίμα μετεγκατάστασης των μεγάλων βιομηχανιών εκτός αθηναϊκών τειχών, η επιχείρηση μεταφέρεται στην Παιανία. Τότε είναι που ενεργοποιείται πιο δυναμικά ο Μανώλης Καραμολέγκος: διαβλέποντας τη μεγάλη ευκαιρία του Χρηματιστηρίου, εισάγει την εταιρεία στην Κεφαλαιαγορά, ενώ παράλληλα κάνει μια μεγάλη πατέντα δημιουργώντας το πρώτο ψωμί για τοστ με προζύμι. Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία άνοιξε και τα φτερά της στο εξωτερικό ιδρύοντας θυγατρική στη Ρουμανία. Οι εργαζόμενοί της είναι πλέον 420, ενώ η κρίση δεν έχει αφήσει αποτύπωμα στον όμιλο.

Η πορεία της Κατσέλης

Ο Ηπειρώτης Νίκος Κατσέλης υπήρξε ένας επιχειρηματίας που πέτυχε, υποστήριξε με πάθος τις απόψεις του φτάνοντας έως και τις δικαστικές αίθουσες και φυσικά βάσισε την επιτυχία και τον πλούτο του στην αρτοποιία. Με καταγωγή λοιπόν από τους κακοτράχαλους ορείνους όγκους της Πίνδου, ο ίδιος και ο αδελφός του Γιώργος δημιούργησαν το 1978 μια πρότυπη εταιρεία στην αγορά άρτου με brand name το επώνυμό τους. Βέβαια η αρχή της οικογενειακής αυτής εταιρείας είχε γίνει πιο πριν, στα δύσκολα χρόνια της χούντας. Μηχανολόγος στο επάγγελμα και με σπουδές Χρηματοοικονομικών στη Γερμανία, αφού εργάστηκε για πλήθος γερμανικών επιχειρήσεων, ο Νίκος Κατσέλης με την πτώση της δικτατορίας άρχισε να μελετά τρόπους να κάνει business στην Ελλάδα. 

Τότε ήταν που βρέθηκε μπροστά του η εταιρεία 21η Απριλίου ή η πάλαι ποτέ Chris Chris. Ο επιχειρηματίας Χριστόφορος Χριστοδούλου είχε δημιουργήσει μια εταιρεία προμηθειών άρτου σε Στρατό και Αστυνομία, με τη συγκεκριμένη αβανταδόρικη επωνυμία, θέλοντας προφανώς να γίνει αρεστός στο καθεστώς και τους εκπροσώπους του. Με την πτώση της δικτατορίας, όμως, η εταιρεία είχε ανάλογη τύχη: το εργοστάσιό της έκλεισε και λίγα χρόνια μετά ο Νίκος Κατσέλης ανέλαβε την τύχη του με νέο σχήμα και φυσικά με εντελώς καινούριο όνομα.

Σύντομα η Κατσέλης, χάρη σε ένα τολμηρό σχέδιο και με μόλις 70 άτομα προσωπικό, κατορθώνει να επεκταθεί. Στα τέλη του '80 μεταφέρεται σε ιδιόκτητα κτίρια και το 1990 εισάγεται στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Παράλληλα, ο τολμηρός Νίκος Κατσέλης θα στραφεί στο λιανεμπόριο με τη δημιουργία της εταιρείας La Frianderie Francaise, ενώ θα συνεργαστεί και με τα δίκτυα των BP και McDonalds.

Ο όμιλος θα απασχολήσει τότε πάνω από 900 άτομα προσωπικό, συχνά και με οικογενειακές σχέσεις. Οι επιτυχίες θα είναι διαρκείς. Σύντομα, η πανίσχυρη βιομηχανικά οικογένεια Δαυίδ της Coca-Cola θα δει στην Κατσέλης μια μεγάλη ευκαιρία και θα τοποθετηθεί στο μετοχικό της κεφάλαιο με διάθεση στήριξης της επιχείρησης και ενδεχόμενης μελλοντικής εξαγοράς της. Στο πλαίσιο αυτό, ο Νίκος Κατσέλης και ο αδελφός του θα εργαστούν για την παραγωγή και διάθεση άρτου και αρτοσκευασμάτων στη Νιγηρία, αξιοποιώντας τις γνωριμίες και το κύρος των ομίλων Δαυίδ - Λεβέντη στη χώρα.

Η συγκεκριμένη ενέργεια θα δώσει φτερά στους Ηπειρώτες επιχειρηματίες, οι οποίοι πλέον ανοίγουν διεθνώς τις δραστηριότητές τους και περνούν σε νέα φάση με συνεργασίες όπως αυτή με τον όμιλο Λούλη στη Ρουμανία. Η σχέση αυτή θα προχωρήσει και θα γίνει πλέον εξαγορά κάτω από επεισοδιακές όμως συνθήκες. Μια επιχειρηματική κίνηση που την τότε εποχή συζητήθηκε ποικιλοτρόπως και, εκτός των άλλων, περιλάμβανε και τη συγχώνευση της Κατσέλης με την ιστορική βιομηχανία της Βορείου Ελλάδος Αλλατίνη θα οδηγηθεί στα δικαστήρια.    πηγή

Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template