Ελληνες ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ στις ρότες της Αρκτικής

Σάββατο 1 Απριλίου 2017

Στο «στόχαστρο» πολλών μεγάλων διεθνών ναυτιλιακών εταιρειών έχουν μπει τα τελευταία έτη, οι ρότες της
Αρκτικής κατανοώντας πλήρως ότι η αξιοποίησή τους θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά όχι μόνο τους χρόνους μεταφοράς προϊόντων από την Ασία προς την Ευρώπη και αντιστοίχως αλλά και να προσδώσει σημαντικές οικονομίες κλίμακας στις εταιρείες.
Ωστόσο , όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, η όποια σημαντική αύξηση χρήσης από τις ναυτιλιακές εταιρείες του λεγόμενου Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος (Northern Sea Route Administration-NSRA) εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα της Ρωσικής Ομοσπονδίας να προσφέρει υπηρεσίες όπως: Έρευνας και Διάσωσης στην περιοχή, εφόσον απαιτηθεί, επισκευών και υποστήριξης των πλοίων που θα επιλέξουν να πλεύσουν από την περιοχή.

Γράφει ο Νίκος Μπαρδούνιας

Αυτή την ανάγκη, φαίνεται ότι η Ρωσία την κατανοεί πλήρως και για το λόγο αυτό , όπως αναφέρουν ακριβείς πληροφορίες, βρίσκεται σε εξέλιξη σχέδιο, ύψους ενός δις δολαρίων, προκειμένου το Βόρειο θαλάσσιο Πέρασμα να «ανοίξει» και να είναι αξιοποιήσιμο αρκετούς μήνες το χρόνο. Μάλιστα η Ρωσία σχεδιάζει να εντάξει στο γενικότερο σύστημα ασφάλειας πλου των εμπορικών πλοίων, μέσω του Βορείου Περάσματος και ορισμένα «ανοιχτά στρατιωτικά λιμάνια» όπου υπάρχει υψηλή τεχνογνωσία αλλά και έμπειρο προσωπικό.



Το Ρωσικό υπουργείο Ειδικών Καταστάσεων έχει ξεκινήσει στην Ρωσική Αρκτική Ζώνη την κατασκευή δέκα σύγχρονων Κέντρων Έρευνας και Διάσωσης τα οποία θα ενταχθούν στο διεθνές σύστημα Έρευνας και Διάσωσης στην Αρκτική ενισχύοντας σημαντικά το απαιτούμενο επίπεδο τεχνικής ικανότητας επιχειρήσεων ασφάλειας πλού στην Αρκτική ζώνη που βρίσκεται στα όρια της Ρωσικής Ομοσπονδίας.



Λειτουργούν τρία κέντρα

Ήδη στην περιοχή της Αρκτικής που βρίσκεται στα όρια της Ρωσίας λειτουργούν τρία Κέντρα στις πόλεις Ναργιάν – Μάρ, Αρχάνγκελσκ και Ντουλίνκα. Επίσης λειτουργούν και τέσσερα Περιφερειακά Κέντρα Έρευνας και Διάσωσης τα οποία είναι εξοπλισμένα με εξειδικευμένο προσωπικό, σύγχρονα τεχνικά και τεχνολογικά μέσα, ικανά να λειτουργούν αποτελεσματικά στις πολύ δύσκολες Αρκτικές συνθήκες τόσο στον αέρα και στην θάλασσα, όσο και υποθαλάσσια καθώς και στην ξηρά.
Μάλιστα στην πόλη Μουρμάνσκ έχει συσταθεί και λειτουργεί το Αρκτικό Κέντρο Επισκευών – Διάσωσης « Αγία Πετρούπολη» στο οποίο εργάζονται περισσότερα από 95 άτομα τα οποία έχουν ειδικευθεί να δρουν σε συνθήκες Αρκτικής.
Η Ρωσική αρχή που είναι υπεύθυνη για τα δρομολόγια στη Βόρεια Θάλασσα (Northern Sea Route Administration-NSRA) κατά πληροφορίες, έχει λάβει έως και σήμερα ένα μεγάλο αριθμό αιτήσεων (ορισμένες πληροφορίες μιλούν για περί τις δυο χιλιάδες αιτήσεις) για άδεια διέλευσης μέσω του στο βορειοανατολικού περάσματος. Το στοιχείο αυτό καταδεικνύει τις προσδοκίες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας για υψηλότερα περιθώρια κέρδους από την εκμετάλλευση των καυσίμων και την εξοικονόμηση του κόστους ναύλωσης στα πιο σύντομα ταξίδια NSR.



Ελληνικό ενδιαφέρον για την Αρκτική


Από τις εξελίξεις του Αρκτικού Κύκλου δεν θα μπορούσαν να μείνουν «απόντες» και οι Έλληνες εφοπλιστές, καθώς βλέπουν νέες ευκαιρίες ναύλωσης δεξαμενόπλοιών τους για τη μεταφορά των υδρογονανθράκων στην Ευρώπη, την Ασία κ.α.

Μάλιστα, τα τελευταία έτη πολλές ναυτιλιακές εταιρίες, έχουν προβεί σε επενδύσεις ναυπήγησης ice class πλοίων, μεγάλων αντοχών, που έχουν ισχυρό τονάζ και δυνατότητα να διασχίζουν θάλασσες με θερμοκρασίες στους – 35% υπό το μηδέν.
Από τις εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρίες, η TEN του Νίκου Τσάκου έχει στον στόλο της περίπου 25 ice class δεξαμενόπλοια, η Capital Product Tankers του Βαγγέλη Μαρινάκη ελέγχει 14 τάνκερ του ίδιου τύπου, ενώ η Stealth Gas του Χάρη Βαφειά έχει παραγγείλει τέσσερα πλοία ice class μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers).
Στο ξηρό φορτίο και η Diana Shipping του Συμεών Παληού έχει παραγγείλει δύο ice class panamax. Από τις μη εισηγμένες, σημαντική παρουσία σε τέτοιου είδους πλοία έχει η Minerva και η Thenamaris του Θανάση Μαρτίνου.
Ένας ακόμη Έλληνας πλοιοκτήτης που άνοιξε… δρόμο στον Βόρειο Πόλο είναι και ο Γιώργος Προκοπίου. Με το ice class πλοίο του «Ob River», μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, έχει πραγματοποιήσει ταξίδια στη Βόρεια Διαδρομή της Αρκτικής με πλήρες φορτίο από την Νορβηγία με προορισμό την Ιαπωνία. Η εταιρία του, Dynagas , χτίζει τα τελευταία έτη στα ναυπηγεία της Hyundai ανάλογου τύπου πλοία που είναι ενισχυμένα για να σπάνε και πάγους, ενώ είναι «πράσινης» τεχνολογίας για να προστατεύεται το περιβάλλον από τις εκπομπές ρύπων.



Κινεζικό ενδιαφέρον για Βόρειο Θαλάσσιο Πέρασμα.

Το Πεκίνο, με διάφορους τρόπους έχει εκφράσει το ενδιαφέρον του για το Βόρειο θαλάσσιο Πέρασμα εκτιμώντας ότι σε βάθος χρόνου θα μπορούσε να μεταφέρει μεγάλο μέρος των κινεζικών προϊόντων προς τα Ευρωπαϊκά και Αμερικανικά λιμάνι ταχύτερα και ασφαλέστερα.
Για το λόγο αυτό, εξάλλου, εξετάζεται και το ενδεχόμενο να συμμετάσχει η Κίνα, μαζί με την Ρωσία, στην κατασκευή τεχνικών υποδομών σε ρωσικά λιμάνια τα οποία βρίσκονται στη «ρότα» του Βορείου Θαλάσσιου Περάσματος. Το Βόρειο Θαλάσσιο Πέρασμα αποτελεί επιλογή και της Cosco η οποία σε βάθος 20ετίας εκτιμάει ότι μεγάλο μέρος των εμπορευμάτων που μεταφέρουν τα πλοία της θα διακινείται μέσω Αρκτικής.
Μάλιστα, αμερικανική έκθεση αναφέρει ότι θα αυξηθούν οι όγκοι των φορτίων μέσα από τις ρότες της Αρκτικής, καθώς παρέχεται μια ταχύτερη διαδρομή για μεταφορές μεταξύ Ευρώπης και Ασίας πέραν των ήδη γνωστών. Η αύξηση της κίνησης έχει προσδώσει περαιτέρω ώθηση σε ρωσικά ,νορβηγικά αλλά καναδικά λιμάνια.    kourdistoportocali.com
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template