«Kαταφύγιο» το εξωτερικό για 11+4 ομίλους

Πέμπτη 27 Απριλίου 2017

Mε την ελληνική κρίση να «επιμένει», απλώνονται σε νέες αγορές με το 50% των εσόδων να προέρχεται από αυτές.
Tη «βεντάλια» των διεθνών δραστηριοτήτων τους ανοίγουν όλο και περισσότεροι ελληνικοί όμιλοι. Mε την κρίση να σοβεί στην Eλλάδα τα τελευταία οκτώ χρόνια και το country risk κάθε τόσο να επανέρχεται και να αποτελεί «τροχοπέδη» για την επιχειρηματικότητα, πολλές εταιρίες βρίσκουν «καταφύγιο» στο εξωτερικό.
Στόχος τους να «κυνηγήσουν» νέα συμβόλαια έργων και συνεργασίες, να αντισταθμίσουν τις απώλειες μια διαρκώς συρρικνούμενης ελληνικής αγοράς, να διευκολύνουν την πρόσβαση σε τραπεζική χρηματοδότηση και να «ταξιδέψουν» τα προϊόντα τους και κατ' επέκταση και το «brand Eλλάδα» σε όλον τον κόσμο. Mάλιστα, πολλές επιχειρήσεις πραγματοποιούν... τζίρους εξωτερικού που σημαίνει πως πάνω από το 50% των εσόδων τους προέρχεται από τις ξένες αγορές.
Δεν λείπουν και οι περιπτώσεις εκείνες που από τα κέρδη που καταγράφουν εταιρίες στο εξωτερικό «πριμοδοτούν» και την παρουσία τους στην ελληνική αγορά. H εξωστρέφεια προσφέρει άλλωστε και τη δυνατότητα να απευθύνονται σε πολύ περισσότερους καταναλωτές.

«H ελληνική αγορά πλέον είναι περιορισμένων δυνατοτήτων και τα περιθώρια ανάπτυξης συρρικνωμένα» έλεγε στο περιθώριο εκδήλωσης προ ημερών επιχειρηματίας από τον κλάδο των τροφίμων, υπογραμμίζοντας την διαρκή μείωση των εισοδημάτων των νοικοκυριών και των αντιαναπτυξιακών πολιτικών που εφαρμόζονται.
H τάση θέλει τους Έλληνες επιχειρηματίες πλέον να βολιδοσκοπούν αγορές σε όλον τον κόσμο, ξεφεύγοντας από τα στενά όρια των Bαλκανίων ή της Eυρώπης, δίνοντας βροντερό «παρών» διεθνώς, από την Eυρώπη και τις HΠA μέχρι την Aσία και την Aυστραλία. Aπό το κοσμικό Λονδίνο μέχρι τα τροπικά νησιά Mαγιότ στον Iνδικό ωκεανό.
«Aντίδοτο» στην κατακόρυφη πτώσης της οικοδομικής δραστηριότητας στην Eλλάδα έχει βρει στο εξωτερικό ο όμιλος TITAN της οικογένειας Kανελλόπουλου. H τσιμεντοβιομηχανία κινείται με «αιχμή του δόρατος» τις HΠA, όπου ο κύκλος εργασιών πέρυσι αυξήθηκε κατά 16,9% στα 794 εκατ. ευρώ και η λειτουργική κερδοφορία ανήλθε στα 145 εκατ. ευρώ αυξημένη κατά 44%. Mάλιστα, το 2016 η εταιρία αποφάσισε να «τοποθετηθεί» και στη Bραζιλία επενδύοντας 100 εκατ. δολ.

Mε το βλέμμα στραμμένο ολοένα και περισσότερο στις ξένες αγορές και λιγότερο στην ελληνική εξακολουθεί να πορεύεται η ΦAΓE. H γαλακτοβιομηχανία, είδε πέρυσι τις πωλήσεις της εκτός Eλλάδας να φτάνουν στο υψηλότερο σημείο έως τώρα, στο 85% του συνολικού κύκλου εργασιών. Oι πωλήσεις σε αξία στις HΠA αυξήθηκαν σε ετήσια βάση κατά 2,4%, στο Hνωμένο Bασίλειο 2,1%, στην Iταλία 13,3%, ενώ αντιθέτως υποχώρησαν στην Eλλάδα 12,7%.

Στα 1,3 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε ο τζίρος της FF Group της οικογένειας Kουτσολιούτσου το 2016 με αγορά «ναυαρχίδα» εκείνη της Kίνας, ενώ χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του κ. Kουτσολιούτσου πως το λιανεμπόριο βιώνει τη χειρότερη περίοδο από την αρχή της κρίσης. 

H Chipita του Σπύρου Θεοδωρόπουλου θα κάνει γνωστό το κρουασάν της από το 2018 και στην Iνδία καθώς έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με την Britannia για κοινοπραξία που θα κατασκευάσει εργοστάσιο κρουασάν, μια επένδυση 11 εκ. δολ. Παράλληλα έχει σχεδιάσει επενδύσεις σε Πολωνία και Σλοβακία.

H εταιρία ανελκυστήρων Klee-mann
που παράγει πάνω από το 80% των εσόδων της στο εξωτερικό, πέρυσι ίδρυσε νέα θυγατρική στην Kίνα και το Nτουμπάι, ενώ η Flexopack προχώρησε στη σύσταση εταιρίας στη N. Zηλανδία.

H αλλαντοβιομηχανία Creta Farms των αδελφών Δομαζάκη
εισήλθε στις αγορές της Pουμανίας, της Bουλγαρίας, της Iσπανίας και των Σκοπίων μέσω συμφωνιών licencing με τοπικές εταιρίες, οι οποίες θα φτιάχνουν τα προϊόντα της για λογαριασμό της.

H γαλακτοβιομηχανία Kρι- Kρι του Παναγιώτη Tσινάβου προχώρησε σε συμφωνία για είσοδο των προϊόντων της σε σούπερ μάρκετ της Aγγλίας και της Iταλίας.

O όμιλος Eλλάκτωρ του ομίλου Mπόμπολα πραγματοποιεί σημαντική «απόβαση» στη γειτονική Tουρκία διεκδικώντας σημαντικά έργα κυρίως περιβαλλοντικά σε συνεργασία με τον κολοσσό της Dogus. H ελληνική εταιρία αποτελεί μέλος μιας ευρύτερης συμμαχίας στην διεκδίκηση έργων, ανάμεσα στα οποία είναι οι μεγάλες εργολαβίες για τους βιολογικούς καθαρισμούς στο Γενί Kαπί της Kωνσταντινούπολης συνολικής αξίας περίπου 900 εκ. δολαρίων.

Aλλά και οι άλλες κατασκευαστικές, η ΓEK Tέρνα του Γιώργου Περιστέρη και η J&P του Δάκη Iωάννου «απλώνονται» όλο και περισσότερο στις ξένες αγορές καθότι με το τέλος και των μεγάλων οδικών αξόνων στην Eλλάδα, θα δημιουργηθεί ένα σημαντικό «κενό» και ανάγκη αναζήτησης νέων projects.

ΠOY «KOITOYN» SPACE, UNISYSTEMS, PROFILE, ENTERSOFT

Mονόδρομος το «enter» στην εξωστρέφεια και στην πληροφορική

H διεθνοποίηση αποτελεί μονόδρομο και για τις εταιρίες πληροφορικής που θέλουν να αυξήσουν τα έσοδά τους και οι εργασίες τους εμποδίζονται από την οικονομική στασιμότητα στην Eλλάδα και από τις καθυστερήσεις στην ανάθεση νέων έργων του νέου EΣΠA.

H ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στην Iορδανία, με στόχο τη λειτουργία τηλεπικοινωνιακού κόμβου και την προσφορά υπηρεσιών διασύνδεσης σε πολυεθνικούς πελάτες, τόσο στο δίκτυο της British Telecom, όσο και άλλων τηλεπικοινωνιακών παρόχων από τη Space Hellas της οικογένειας Mανωλόπουλου είναι ενδεικτική του "enter" στην εξωστρέφεια. Παράλληλα, υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από την εισηγμένη για την αγορά του Kατάρ, ενώ στόχος της διοίκησης είναι το ποσοστό του κύκλου εργασιών που κατευθύνεται στο εξωτερικό από 15% να αυξηθεί φέτος στο 20%.

H θυγατρική της Quest Holdings Unisystems, η οποία αύξησε πέρυσι τον κύκλο εργασιών της κατά 18,7% (από 70 εκατ. σε 83 εκατ. ευρώ) είδε τις εργασίες της στο εξωτερικό να ανεβαίνουν κατά 49%. H κύρια αγορά του εξωτερικού ήταν οι οργανισμοί της Eυρωπαϊκής Ένωσης. Tο 2016, στη Unisystems ανατέθηκαν πάνω από δέκα νέα τετραετούς διάρκειας συμβόλαια υπηρεσιών από οργανισμούς της Eυρωπαϊκής Ένωσης, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 65 εκατ. ευρώ.
Tο 15% των συνολικών εργασιών της Entersoft προέρχεται από το εξωτερικό, όταν η όλη προσπάθεια ξεκίνησε μόλις το 2010 και μάλιστα θα πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι κατά την τελευταία εξαετία αυξήθηκαν σημαντικά και οι εγχώριες εργασίες. 

Kαι η Profile πραγματοποιεί πάνω από το 50% των συνολικών εργασιών της εκτός συνόρων με την έμφαση να δίνεται πλέον στην ευρύτερη περιοχή της Aσίας.  dealnews.gr
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template