Ελαΐς - Unilever:Το έριξε στα καλλυντικά,πουλά τα σήματα Άλτις, Ελάνθη, Solon, Βιτάμ, Flora, Becel, Super Fresco,

Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017

Ελαΐς - Unilever:Το έριξε στα καλλυντικά,πουλά τα σήματα Άλτις, Ελάνθη, Solon, Βιτάμ, Flora, Becel, Super Fresco,.
Πωλεί τις δραστηριότητες εμπορίας ελαιολάδου και
μαργαρινών η Ελαΐς - Unilever, στο πλαίσιο υλοποίησης σχεδιασμού του μητρικού ομίλου
για ριζική αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου προϊόντων στρατηγικής σημασίας.

Πλέον ο πολυεθνικός κολοσσός της Unilever εμφανίζεται να στρέφει το βλέμμα του στις κατηγορίες μη τροφίμων, ανακοινώνοντας την εξαγορά της εταιρείας καλλυντικών Carver Korea έναντι 2,27 δισ. ευρώ.

Την πρόθεσή της γνωστοποίησε χθες η ελληνική θυγατρική της Unilever. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι στιγμής δεν έχουν εμφανιστεί ενδιαφερόμενοι επενδυτές, ωστόσο όλη η διαδικασία των διαπραγματεύσεων θα υλοποιηθεί από τα κεντρικά του ομίλου στο Λονδίνο, ενώ όλα δείχνουν ότι η ηγεσία του πολυθνικού ομίλου προσδοκά υψηλό τίμημα εξαγοράς, καθώς οι δραστηριότητες αφορούν σε δυνατά brands με ισχυρά μερίδια Αγοράς.
Σημειώνεται ότι οι δραστηριότητες σε προϊόντα ελαιολάδου και μαργαρινών αντιστοιχεί στο 20% του συνολικού τζίρου της Ελαΐς - Unilever, ο οποίος το 2015 διαμορφώθηκε στα 447 εκατ. ευρώ και ακόμη σήμερα αποτελούν επικερδείς δραστηριότητες, σύμφωνα με ανθρώπους της εταιρείας.

Ποια brands πωλούνται


Προς πώληση τίθενται τα σήματα Άλτις, Ελάνθη, Solon, Βιτάμ, Flora, Becel, Super Fresco, καθώς και το εργοστάσιο ελαιόλαδου και σπορέλαιων στην Πειραιώς. Πάντως, η όποια συμφωνία ακολουθήσει θα επηρεάσει το σύνολο των εργαζομένων που απασχολούνται σε αυτή την προϊοντική κατηγορία (marketing, πωλήσεις, προσωπικό γραμμών παραγωγής).

Στα τέλη του 2014, η Ελαΐς - Unilever Hellas προχώρησε στη διάσπαση των μονάδων οι οποίες δραστηριοποιούνται στον κλάδο βουτύρου και της μαργαρίνης. Έκτοτε οι δραστηριότητες που περιλαμβάνουν τα σήματα Flora, Becel, Άλτις soft και Βιτάμ λειτουργούν σε εγχώριο επίπεδο ως ξεχωριστό bussiness unit το οποίο έχει αυτόνομη διαχείριση.

Σημασία έχει επίσης να τονιστεί ότι στα τέλη του 2016 η Ελαΐς-Unilever προχώρησε σε συμφωνία παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης του σήματος Becel ProActiv για τα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, γιαούρτι) για την ελληνική αγορά στη Δέλτα Τρόφιμα. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα της συμφωνίας, τα προϊόντα γάλακτος παράγονται στις εγκαταστάσεις της Δέλτα στη Σίνδο και αντίστοιχα τα γιαούρτια στις μονάδες στον Άγιο Στέφανο. Η γαλακτοβιομηχανία έχει αναλάβει την αξιοποίηση του συγκεκριμένου χαρτοφυλακίου καταβάλλοντας royalty feeς στην Ελαΐς- Unilever.

Σε κάθε περίπτωση, η «έξοδος» της Ελαΐς από τον τομέα του ελαιόλαδου και των μαργαρινών αποτελεί απόφαση του μητρικού ομίλου να επικεντρωθεί στις κατηγορίες στρατηγικής σημασίας. Μάλιστα και στο παρελθόν (2008) είχε γίνει προσπάθεια να προχωρήσει η πώληση του ελαιόλαδου, όταν ο μητρικός όμιλος διέκοψε τη συγκεκριμένη δραστηριότητα σε όλες τις αγορές που την είχε αναπτύξει. Όσον αφορά τις μαργαρίνες και το βούτυρο, η αντίστοιχη απόφαση για διάσπαση και εν συνεχεία διακοπή των δραστηριοτήτων ελήφθη, πάντα σε επίπεδο ομίλου, το 2014.

Προκειμένου να αντισταθμιστεί μερικά η απώλεια των διακοπτόμενων κατηγοριών στην Ελλάδα, ο όμιλος προχωρά στην ενίσχυση της ελληνικής θυγατρικής μέσω της πρόσθετης παραγωγής προϊόντων οικιακής φροντίδας στο εργοστάσιο στο Ρέντη. Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η επιπλέον παραχθείσα ποσότητα θα διατίθεται σε ξένες αγορές.

Μονάδες παραγωγής και σήματα


Με την πώληση του εργοστασίου στην Πειραιώς, η Ελαΐς θα διατηρεί δύο μονάδες παραγωγής: Στον Ρέντη και τη Γαστούνη, ενώ το χαρτοφυλάκιο των τροφίμων θα περιοριστεί στα σήματα: Knorr, Hellmann's, Poumaro καθώς και τα παγωτά Algida, ΕΒΓΑ και Ben & Jerry που παράγονται στο εργοστάσιο στην Ιερά Οδό ιδιοκτησίας Φιλίππου.
Την ίδια ώρα εξελίξεις υπάρχουν και σε επίπεδο του μητρικού ομίλου της Unilever, καθώς χθες γνωστοποιήθηκε το «άνοιγμα» του πολυεθνικού κολοσσού στην ασιατική αγορά προϊόντων προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς. Ο ισχυρός όμιλος συμφώνησε να εξαγοράσει την κορεατική Carver Korea, η οποία παρασκευάζει μάσκες ομορφιάς και ενυδατικές κρέμες, έναντι 2,27 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η εταιρεία Carver ιδρύθηκε το 1999 και πέρυσι πέρασε στον έλεγχο των Bain Capital και Goldman Sachs. Τo οικονομικό έτος 2016 είδε τα έσοδά της να τριπλασιάζονται στα 321 εκατ. ευρώ.

Προτεραιότητα η Ελλάδα


«Η Ελλάδα παραμένει προτεραιότητα για τη Unilever και η αναδιάρθρωση αυτή του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση των προοπτικών ανάπτυξης και κερδοφορίας της τοπικής εταιρείας, ενώ θα δώσει την ώθηση για εστίαση σε στρατηγικές κατηγορίες και επένδυση σε νέα προϊόντα στην τοπική Αγορά» επισημαίνει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.   πηγη
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template