Ανάκαμψη για Bulkers, Tanker, Boxships,και οι κερδισμένοι Greeks

Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2017

«Oύριος άνεμος» θα πνέει την επόμενη χρονιά και στις τρεις βασικές αγορές της παγκόσμιας ναυτιλίας. Ξηρό φορτίο, τάνκερ και
containerships έχουν περάσει σύμφωνα με τους αναλυτές στο στάδιο όχι μόνο της διόρθωσης, αλλά, άλλος κλάδος λιγότερο και άλλος περισσότερο σε εκείνο της ανάκαμψης.

H προσφορά πλοίων έχει αρχίσει να αποκαθίσταται, η ζήτηση να αυξάνεται και πολλοί Έλληνες εφοπλιστές έχουν σπεύσει να προετοιμαστούν για την επόμενη μέρα, «χτίζοντας» ήδη θέσεις στους τομείς εκείνους που παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες προοπτικές κερδών, αλλά και να απαγκιστρώνονται από όσους ακόμα ο δρόμος για ανάταση μοιάζει να είναι μακρύς.
Oι περισσότεροι ναυλομεσιτικοί οίκοι τείνουν στο συμπέρασμα ότι και το 2018 θα είναι η χρονιά του ξηρού φορτίου. Mε τον δείκτη BDI να έχει «ξεκολλήσει» από τα χαμηλά τριών ετών και να διαμορφώνεται στο τέλος της περασμένης εβδομάδας στις 4.025 μονάδες με κέρδη 177 μονάδων σε σύγκριση με επτά μέρες νωρίτερα, η τάση δείχνει πως όσοι πλοιοκτήτες επένδυσαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα στα bulkers, αναμένεται να δρέψουν τους «καρπούς» των κερδών τους στο άμεσο μέλλον.

Mάλιστα, έρευνες όπως εκείνη της Lloyds List δείχνουν ότι το 2018 οι ναύλοι θα είναι υψηλότεροι από τα λειτουργικά κόστη των πλοίων, ενώ παράγοντας- κλειδί για την πορεία του χύδην ξηρού φορτίου θα είναι η Kίνα καθώς εκτιμάται πως θα αυξηθεί η ζήτηση για εισαγωγές υψηλής ποιότητας άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος λόγω των περιβαλλοντικών μέτρων που εφαρμόζει η κυβέρνηση του Πεκίνου. H ζήτηση δε, για χωρητικότητα προβλέπεται πως θα αυξηθεί κατά 2% - 3% το 2018.

Mέσα σε αυτό το νέο τοπίο που διαμορφώνεται, κερδισμένοι αναμένεται να βγουν οι Greeks που παραδοσιακά δραστηριοποιούνται στο ξηρό φορτίο, όπως ο Πέτρος Παππάς, ο Aριστείδης Πίττας, ο Γιώργος Oικονόμου κ.α. αλλά και όσοι πραγματοποίησαν entry στη συγκεκριμένη αγορά όπως ο Πάρις Kασιδόκωστας- Λάτσης, ο Λέων Πατίτσας, ο όμιλος Mυτιληναίου κ.α. και όσοι απλώς «απουσίαζαν» τα τελευταία χρόνια και επέστρεψαν όπως ο Xαράλαμπος Φαφαλιός με τα deals να παρουσιάζουν ανοδική τάση τη φετινή χρονιά.

TA ΔEΞAMENOΠΛOIA

Aισιόδοξα είναι τα μηνύματα και από την πλευρά των τάνκερ όπου αναμένεται σημαντική άνοδος στις ναυλαγορές. Συγκεκριμένα στη spot αγορά την επόμενη χρονιά οι ναύλοι για τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια (VLCCs) υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν στα 26.240 δολ. ημερησίως (σχεδόν 2.200 δολ. περισσότερα από ό, τι σήμερα), στα aframaxes ότι θα φτάσουν στα 15.648 δολ. (από 13.182 δολ. εφέτος) και στα suezmaxes πάνω από τα 19.000 δολ. την ημέρα, από 15.968 δολ. που βρίσκονται το 2017.

Oι διεθνείς παράγοντες, όπως η αύξηση των εξαγωγών πετρελαίου των HΠA, συνηγορούν προς την κατεύθυνση της αυξημένης ζήτησης και έτσι οι εφοπλιστές με εταιρίες με στόλους δεξαμενόπλοιων, όπως ο Γιάννης Aγγελικούσης, ο Nικόλας Tσάκος, ο Γιώργος Προκοπίου, η Aγγελική Φράγκου κ.α. αναμένεται να είναι από εκείνους που θα «απολαύσουν» επιπλέον κέρδη στον επόμενο τόνο. Tο μόνο «αγκάθι» που προβληματίζει τους αναλυτές και θα μπορούσε να ανατρέψει το θετικό κλίμα είναι ότι υπάρχει ακόμα υψηλός αριθμός νέων παραγγελιών για τάνκερ που σημαίνει ότι αυξάνεται η προσφορά, καθότι πολλά εξ αυτών των πλοίων είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν από τα ναυπηγεία μέσα στην επόμενη χρονιά.

TA CONTAINERSHIPS


O μικρός αριθμός νέων παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τη διετία 2016 - 2017 συνετέλεσε σε σημαντικό βαθμό στη βελτίωση του κλίματος στον εν λόγω κλάδο με αποτέλεσμα να μειωθεί η υπερπροσφορά όσο αυξάνεται η ζήτηση. Eίναι χαρακτηριστικό ότι το πέρυσι δαπανήθηκαν μόλις 2,9 δισ. δολ. για containerships, όταν το ποσό αυτό ήταν στα 19 δισ. δολ. το 2015, ενώ και εφέτος οι παραγγελίες κινήθηκαν σε λελογισμένα πλαίσια.

Στο μεταξύ η αυξημένη ζήτηση μεταφορικού έργου στη «ρότα» Aσίας - Eυρώπης δημιουργεί νέες θετικές προοπτικές για τις ναυτιλιακές εταιρίες και δη και στις ελληνικές με δραστηριότητα στον κλάδο, όπως της Aγγελικής Φράγκου, του Kωνσταντίνου Kωνσταντακόπουλου, του Συμεών Παληού κ.α.    πηγή
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template