Με ελλείψεις στο ντίζελ θα βρεθεί η Ευρώπη, λόγω των κυρώσεων στη Ρωσία - Η Ελλάδα από τους μεγαλύτερους πελάτες της

Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2022


Ενώ το πρόβλημα με τις διακοπές των ροών φυσικού αερίου από τη Ρωσία έχει σε μεγάλο βαθμό λυθεί καθώς πλοία με τεράστια φορτία αμερικανικού LNG συνωστίζονται στα ευρωπαϊκά λιμάνια, η Ευρώπη ενδέχεται να αντιμετωπίσει πολύ μεγαλύτερο προμηθειών ντίζελ, όταν διακοπεί η ροή του ρωσικού ντίζελ που τροφοδοτούσε την ΕΕ με περίπου 200 εκατ. βαρέλια τον χρόνο.
Η εφαρμογή των κυρώσεων από τον Φεβρουάριο σημαίνει ότι θα απαγορευτεί η ροή όλων των διυλισμένων πετρελαιοειδών από τη Ρωσία, μεταξύ τους και του ντίζελ.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει το Bloomberg, από τον Ιούλιο ως τον Σεπτέμβριο οι εισαγωγές ρωσικού ντίζελ στην Ευρώπη μειώθηκαν, αλλά πλέον είναι ξανά σε άνοδο και φτάνουν περίπου τα 500.000 βαρέλια την ημέρα. Για να τηρηθεί η προθεσμία διακοπής της εισαγωγής, από την 1η Νοεμβρίου οι εισαγωγές πρέπει να μειώνονται κατά 5.000 βαρέλια την ημέρα, χωρίς παρέκκλιση από το πρόγραμμα.


Τα στοιχεία μάλιστα δείχνουν ότι η Ελλάδα ήταν και παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Ρωσίας σε απόλυτους αριθμούς των βαρελιών που εισάγει καθημερινά.

Το γράφημα του Bloomberg (η Ελλάδα είναι με γκρι) δείχνει ότι το ποσοστό της Ελλάδας είναι στις πρώτες θέσεις της πεντάδας.
Κάποιους από τους μήνες, μέσα στο 2022, οι ποσότητες που εισήγαγε η χώρα μας ήταν ανάλογες με αυτές που εισάγει η Γερμανία ή η Γαλλία.
Αυτό σημαίνει ότι η διακοπή της ροής θα είναι μεγάλο πρόβλημα για την Ευρώπη κι ακόμη μεγαλύτερο για την Ελλάδα.


Η πρόσφατη περίπτωση της Γαλλίας, όπου οι απεργίες στα διυλιστήρια προκάλεσαν χάος, είναι ενδεικτική των προβλημάτων από την -έστω και σταδιακή- διακοπή της ροής.
Το ίδιο και στη Γερμανία όπου ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια της χώρας θα τεθεί εκτός λειτουργίας αν «στερέψει» η ροή πετρελαίου από τη Ρωσία.
Εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν, πάντως, για να αντικατασταθεί όλο το ρωσικό πετρέλαιο.

Ήδη οι εισαγωγές από τη Μέση Ανατολή, αλλά και τη Βρετανία αυξάνονται, φτάνοντας σε υψηλό έξι ετών.
Οι προοπτικές είναι ακόμη μεγαλύτερες, όταν αυξηθούν οι εξαγωγές από Κουβέιτ και Σαουδική Αραβία, όπως προγραμματίζουν να κάνουν και οι δύο χώρες.

Από την πλευρά της και η Ρωσία θα πρέπει να αναζητήσει άλλους πελάτες, ενώ έχει και τα δικά της προβλήματα να λύσει, όπως την ασφάλιση των τάνκερ και τη μεταφορά τους μέσα από τους πάγους.

www.bankingnews.gr
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template