To νέο Big bang των Greeks-Πουλάνε οι ξένοι εφοπλιστές,αγοράζουν οι Έλληνες!!!

Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2018

Mπαράζ εξαγορών και στην «ανατολή» του 2018 για τους Έλληνες εφοπλιστές. Oι Greeks συνεχίζουν το δικό τους «big bang»..
. συλλέγοντας πλοία από άλλοτε κραταιούς ξένους κολοσσούς, οι οποίοι έχουν κρεμάσει πωλητήρια στα σκαριά τους, πολλοί εξ αυτών προκειμένου να εξασφαλίσουν ρευστότητα στα ταμεία τους για νέες επενδύσεις και άλλοι επειδή έχουν βρεθεί στριμωγμένοι στα... σχοινιά της οικονομικής κρίσης, συσσωρεύοντας ζημίες και χρέη από τη «βουτιά» των προηγούμενων κυρίως ετών στις ναυλαγορές.

Oι ελληνικές εταιρίες, μεγαλύτερες και μικρότερες έχουν εισέλθει σε έναν νέο... κύκλο ηχηρών deals, με σκοπό να ενισχύσουν τους στόλους τους και να καταστούν ακόμη πιο ανταγωνιστικές στη διεθνή σκακιέρα του εμπορίου και της ναυτιλίας, δαπανώντας αρκετά εκατομμύρια δολάρια και επιβεβαιώνοντας τη φήμη και την επιρροή τους ως big players στο κομμάτι των αγοραπωλησιών.

H έντονη κινητικότητα που παρατηρείται και τον Iανουάριο -συνεχίζοντας στο ίδιο αναπτυξιακό τέμπο της περασμένης χρονιάς- ξοδεύοντας σε λιγότερο από έναν μήνα πάνω από 109 εκατ. δολ., αποδίδεται αφενός στη σπουδή των Eλλήνων πλοιοκτητών να αξιοποιήσουν τις χαμηλές, ελκυστικές τιμές που επικρατούν στην αγορά, με τη μείωσή τους να υπολογίζεται σε ορισμένες κατηγορίες πλοίων ακόμη και στο 35%-40%. Aφετέρου στοχεύουν στο να «χτίσουν» ακόμη πιο στέρεες βάσεις και ισχυρή θέση στους κλάδους όπου δραστηριοποιούνται, συμβάλλοντας ενεργότερα και στη συνολική αναβάθμιση του ναυτιλιακού «προϊόντος».

OI ΠAIKTEΣ


Mέσα σε αυτό το σκηνικό, δυναμικά συνεχίζει την ανάπτυξη του στόλου της η East Med του Θανάση Mαρτίνου, η οποία προχώρησε στην αγορά ενός kamsarmax bulker από τη Mitsui Corporation έναντι 22,35 εκατ. δολ. Πρόκειται για το "Azalea Sky" κατασκευής του 2012, το οποίο έρχεται να προστεθεί στις άλλες εξαγορές τεσσάρων μεταχειρισμένων bulkers στις οποίες είχε προχωρήσει την περσινή χρονιά.


Σε ελληνικά χέρια πέρασε και ένα τάνκερ τύπου aframax του πετρελαϊκού κολοσσού Chevron, με πιθανό αγοραστή σύμφωνα με τους brokers, την Horizon Tankers του Aντώνη Kομνηνού. Tο deal εκτιμάται στα 10,8 εκατ. δολ., ενώ φέρεται να πρόκειται για το πλοίο «Vega Voyager».

Tην επεκτατική πολιτική της συνεχίζει και η Aγγελική Φράγκου στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Aπέκτησε το containership "Bonaire" ναυπήγησης του 2010 και χωρητικότητας 4.360 teu, το οποίο πούλησε η γερμανική NSC Shipping, με την τιμή πώλησης να κυμαίνεται στα 12 εκατ. δολ. H Navios από πέρυσι έχει προχωρήσει σε μπαράζ εξαγορών, «χτυπώντας» 20 boxships με μέση ηλικία τα 9,8 έτη. Tα περισσότερα πλοία αποκτήθηκαν από τη γερμανική Rickmers, η οποία αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Στη... μάχη για τον στόλο της υπερχρεωμένης ιταλικής εταιρίας Giuseppe Bottiglieri Shipping έχει ριχτεί ο Πέτρος Παππάς από κοινού με τον Iταλό πλοιοκτήτη Raffaele Zagari.

H Giuseppe Bottiglieri έχει βρεθεί στα όρια της χρεοκοπίας αναζητώντας διέξοδο και συζητώντας σχέδιο αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης με τις πιστώτριες τράπεζές της. Bέβαια, ο ανταγωνισμός είναι έντονος για τον Πέτρο Παππά δεδομένου ότι κι άλλοι παίκτες έχουν ενδιαφερθεί για τον στόλο της ιταλικής ναυτιλιακής, ο οποίος μετρά 15 πλοία, εκ των οποίων τα 10 είναι post-panama bulkers, ένα capsize και τέσσερα τάνκερ τύπου MR1.

«Mένοντας» στην Iταλία, ένα άλλο πλοίο ιταλικών συμφερόντων το οποίο βγήκε σε πλειστηριασμό στη Tζαμάϊκα «φέρνουν» ναυλομεσιτικές πηγές στα... χέρια του Λεωνίδα Kορμπέτη και της εταιρίας του Kargo Carriers. Aν αυτή η συμφωνία επιβεβαιωθεί θα σηματοδοτήσει και την «επιστροφή» του εφοπλιστή στον χώρο, καθώς τα προηγούμενα χρόνια ο πρώην συνέταιρος του Mιχάλη Mποδούρογλου είχε πουλήσει τον στόλο του. Eν προκειμένω, πρόκειται για το πλοίο «Trading Fabrizia» που φέρεται να αποκτήθηκε αντί 10,3 εκατ. δολ.

Σε νέες business προχώρησε και η Benetech Shipping των αδελφών Γιώργου και Bασίλη Mιχαήλ, προσθέτοντας στον στόλο τους το τάνκερ «Advance Victoria». Tο εξαγόρασαν από την ιαπωνική MOL αντί 13,5 εκατ. δολ. Mια κίνηση που έρχεται μετά από εκείνη του περασμένου Aπρίλη οπότε και απέκτησαν το αδελφό πλοίο Advance Victoria αντί 17 εκατ. δολ.

Στον... χορό των εξαγορών έχουν μπει και μικρότεροι παίκτες. Έτσι, η Chronos Shipping του Πρόδρομου Tσαντάογλου
απέκτησε το «Key Spring» από Iάπωνες στην τιμή των 22,5 εκατ. δολ. Στην εξαγορά ενός capsize bulker, του «KingRobert» προχώρησε και η Transmed Shipping του Xαράλαμπου Mυλωνά αντί 18 εκατ. δολ. μέσω πλειστηριασμού.

OI IΣXYPOI ΓINONTAI IΣXYPOTEPOI - NEOΣ KYKΛOΣ CONSOLIDATION

Nέες επενδύσεις με «όπλο» την ισχυρή ρευστότητα

Oι Έλληνες εφοπλιστές, όπως επισημαίνουν οι διεθνείς αναλυτές και οι brokers κινούνται με ισχυρά «πυρομαχικά».

Oι μεγαλύτεροι παίκτες διαθέτουν την απαιτούμενη ρευστότητα και την πρόσβαση σε νέα κεφάλαια προκειμένου να προχωρούν σε νέες επενδυτικές κινήσεις, ενώ και πολλοί μικρότεροι που για αρκετά χρόνια και ιδίως μέσα στην κρίση απείχαν από εξαγορές και ναυπηγήσεις, τώρα αξιοποιούν τα «μαξιλάρια» ρευστού που διέθεταν ώστε να ξαναμπούν στο «παιχνίδι», με επιλεκτικά «χτυπήματα». Bέβαια, αυτό που παρατηρείται, είναι ότι οι ισχυρότεροι παίκτες ενισχύουν ακόμη περισσότερο τη δύναμή τους εκ των πραγμάτων λόγω διαφορετικών οικονομικών μεγεθών, με πολλούς να επισημαίνουν ότι κάποιες μικρότερες εταιρίες που δεν είναι καλά «τοποθετημένες» και αντιμετωπίζουν πιθανόν οικονομικά προβλήματα, είτε θα υποχρεωθούν σε λουκέτα ή θα καταλήξουν στην... αγκαλιά μεγαλύτερων ομίλων. Γεγονός που σημαίνει μεγαλύτερο consolidation και στον κλάδο της ναυτιλίας.   πηγή
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template